Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Vad bra!

Nu väntar vi spänt på uppdatering, hoppas allt är färdigt eller i alla fall snart och att det går kanonbra!

Har gått in i vecka 32 (31+2) och känner mig allmänt stor, otymplig och tråkig. Har ju inte lidit av några allvarligare graviditetskrämpor hittills (mer än en absurd trötthet), men nu börjar det komma lite foglossningsrelaterade problem och annat krafs. Har BM-kontroll imorgon.

Det betyder att du har bf bara några dagar innan mig. Jag är nu i v 31 (30+6 tror jag) och har klarat mig väldigt bra. Har en ganska nätt mage. sf-kurvan strax under medel. Jag är utan problem ute på 45min-promenader med häst och hund och har inte ont någonstans. Men det kanske kommer... :crazy:
Lite mer kvällstrött än vanligt och sover gärna nån timme på dan om det finns möjlighet, plus att jag har ett nytt sätt att knyta skor på. Bara böja sig fram är lite obehagligt. Annars är jag som vanligt (peppar peppar). Sprang till tåget här om dagen, fick springa en bit eftersom jag var sen, det kanske såg kul ut, men var inga problem.

Hur märker du av foglossning? När känner du det och hur känns det?

Ja äntligen! Ligger här och älskar EDA och käkar frukost. Går långsamt framåt, men nu är det inte så smärtsamt...

Hihihihi! Den som väntar på ngt gott.....

Heja!Heja!!!!
O du- va bra att ni lyder mig ;)

Så SPÄNNANDE! Snart har vi en till sommarbäbis i tråden :laugh: Åh, tänk om du hade kunnat vara på Buke under hela förlossningen och hålla oss uppdaterade :angel:

Haha, jag tog en kik in till, ligger med värkstimulerande dropp nu för att öppna mig helt.

*drömmer om ständig uppdatering*

Kl 11.30: Öppen 9 cm
Kl 12.00: Krystning påbörjad
Kl 12.30: Kaktusblomma Jr. är ute i det fria

:D

Lycka till nu! :bump:

Blir så avundsjuk på alla er som fått/ snart ska få, längtar enormt tills knodden tittar ut.

Wiiiie! Lycka till med allt och att du om inte allt för många timmar får snosa bebis!! :love: :bump:

Modett: Ja å sen efter dig är det min tur! Visserligen en hel månad imellan men iaf! :) Äntligen!

Jag har en fundering...

*äckel-varning*

"Imorse"(för en timme sen) när jag klev upp hade jag en grönaktig ngt skummig flytning. Får lite olika svar vid googling. Men tycker ni att jag ska ringa till förlossningen med infon, eller kan jag vänta och ta upp det med bm imorgon då jag har ett besök inplanerat där 15.30??

Jag skulle ringa och fråga. Aldrig fel att fråga en gång för mycket. Du kan inte få tag på din BM idag via telefon för att höra?

Med tanke på att det är söndag så är det mer än omöjligt. Nog svårt på en vardag, tyvärr.

Aj då, är visst lite dagvill :o...

Sambon jobbar och jag är ju hemma med HP, så har inte längre någon koll på dagarna och dessutom är man ju lite virrig av graviditeten... :angel:

Har du pratat med ngn på förlossningen? Grönt och skummit låter ju inte riktigt som vanlig flytning.

Du kan ringa vårdguiden 08-320 100. Dom har barnmorskor man kan bli kopplad till. Enkelt och bra och kostar inget.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 842
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?