Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jag tänker att "nä såhär får det inte kännas!". :D Men one way or another lär man väl ta sig igenom det helt enkelt.

Kan spinna vidare på äckelsnurren, kan eventuellt hända att slemmisen släppt litegrann igår. Vid ett toabesök var det, inte mycket, men en genomskinligt och slemmig "tråd" på pappret. Tycker även de senaste dagarna att det varit mer flytningar, känner som du ibland nästan som att det hänt en liten olycka..

Kikar på bröllopskortegen och imponeras av de 4 säpovakterna som har jobbat med kortegen i sina kostymer!

Satt också och tittade och va väldigt tacksam för att man inte va en av dom!
Kan inte va så skönt att springa i kostym och finskor. Fast dom lär nog ha tränat ett tag för den uppgiften!

Hehe, ja det får man ju anta ;)
Skulle ju inte ha varit så bra om någon av de skulle ha ramlat ihop efter halva...

hihi nej! Som Vakten gjorde. Å han gjorde ju inte ens något direkt ansträngande. Men tycker det verkar vara standar på sånna här tillställningar att någon svimmar.

Ja tänk om man själv kunde får bestämma hur det skulle kännas!
Tänk så många som har klarat av det hela, då lär nog vi också göra det! Förhoppningsvis ;)

Jag lider ju av någon slags omvänd förlossningsskräck och har hela tiden haft inställningen att "äh, såå farligt kan det väl inte vara" :angel: Så jag får mig väl en chock när jag ligger där och är övertygad om att jag ska döden dö. Men som jag tänker just nu iallafall så, om än det kommer göra ondare än ondast, är det en övergående fas och med världens bästa belöning :laugh:

Och som du säger, man är inte först i världshistorien att genomgå en förlossning plus att många väljer att göra det igen och igen!

Hehe, jag har inte heller funderat så himla mycket över förlossningen och bara haft tanken att på nåt sätt kommer ju bebisen ut. Det var först när jag hade mina kraftiga förvärkar som jag började fundera på hur det ska gå om det där bara var början... Men, det är ju som du skriver övergående och man får dessutom en belöning efter, inte illa det heller :)

Jag ringde förlossningen nu för att höra om man skulle göra det om man misstänkte att man läckte, då skrattade bm jag pratade med och sa att det skulle man. Vi ska åka in på koll för att se om det är vatten eller inte. Är det vatten blir jag igångsatt om två dagar om inte förlossningen kommer igång av sig självt. Är det inte vattnet så får jag åka hem och vänta på att det drar igång då också :).

Anledningen till att jag ringde nu var att det kom ännu mer nyss med lite slempropp i också, så något händer ju iaf och det känns lite hoppfullt.

Då hoppas vi det är bvattnet som börjat och hejar på att det kommer igång ordentligt snart!

:bump::bump::bump:

kan tillägga att när mitt vatten gick tog det någon timme innan jag började känna lättare värkar :idea:
dom sa 2-3 dagar till mig med först... det tog 6½ timme totalt ;)

Ja vi får väl se :)

Det de sa till mig var att om värkarna inte har kommit igång av sig självt inom 2 dagar så sätts jag igång (om det är vattenavgång alltså). Men, ni får gärna heja på och hålla några tummar ;)

Hejar på! Det är dags att det kommer lite fler bebisar här i tråden.
Kom igen, kom igen! :bump:

Åhh!! Hoppas Hoppas att det är vattnet! :bump: Håller alla tummar och tår! :bump:

Det är verkligen dax för lite fler bebisar i den här tråden nu!!!

Jag måste säga att ni hejar på bra, det var vattnet!

Så nu ska jag alltså bli mamma senast på måndag!

Har precis kommit hem från en överbelastad förlossning, så jag hoppas att belastningen är lite lägre när det är dags för mig för nu var det väldigt stressigt och snurrigt på förlossningen...

Delvis KL.

Vad spännande med en sådan närstående förlossning!

---

Själv läser jag här inne en massa, men är lite dålig på att kommentera, fotbolls-VM och så gårdagens prinsessbröllop stjäl tid. (Tror förresten att säpo-vakterna faktiskt hade svarta joggingskor då de sprang bredvid kortegen, annars väldigt oputsade finskor, det blänkte iaf inget om dem.)

Har gått in i vecka 32 (31+2) och känner mig allmänt stor, otymplig och tråkig. Har ju inte lidit av några allvarligare graviditetskrämpor hittills (mer än en absurd trötthet), men nu börjar det komma lite foglossningsrelaterade problem och annat krafs. Har BM-kontroll imorgon.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 841
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar