Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Det gick faktiskt bra att ha den under natten :) så tror det blir sånna blöjor i fortsättningen!

Kissar ditt barn mycket på natten?
Ebba kissar ju floder så inget håller tätt vissa nätter...

Ah, tur ni hade :)
M kissar väldigt mycket på morgonen så därför som det ibland kan läcka och då klarade inte den blöjan det :)
Men vi kör på den vanliga 4orna och tycker de är toppen, de skiljer ju lite i pris med, så tills M blir mer rörlig fortsätter vi med vanliga.
Up&Go är himla praktiska om man har liten utan kläder en stund för det finns ju inga flikar att pilla upp :D

Nja blöjan är ju visserligen full på morgonen men då har han ju haft den i 12h! Har bara läckt 1 gång och då va han bara några dagar och hade så spinkiga ben!

Vi använder aldrig UpNgo på natten, dels för att det är dyrare och dels för att de inte håller lika torrt. Nu pratar jag till äldst dottern.

Vågar ni ha samma blöja hela natten? Jag går fortfarande upp vid midnatt och byter, men ni skippar det alltså?

Vet du, du får ge precis vad du vill för min del! :D

Vi varvade burkmat med hemmagjord dito (osaltad), räknar med att göra samma sak nu.

Fast burkmat till frukost? Självklart kan man servera köttgryta och potatismos till frukost, men det känns lite fel tycker jag. Gör du det?

Vi har alltid samma blöja hela natten. Har haft det i flera månader... Varför ska man inte det? Skulle aldrig få loppan att somna om ifall jag bytte och väckte henne mitt i natten :/

För att det känns ohygieniskt att ha samma kissiga blöja så länge?

Vår bebis sover ju inte mer än två timmar i stöten, så det är bara att ta bytet när bebis ändå redan har vaknat.

Fast burkmat till frukost? Självklart kan man servera köttgryta och potatismos till frukost, men det känns lite fel tycker jag. Gör du det?

Vi brukade köra gröt till frukost. Sedan tror jag ärligt talat att det inte skulle spela någon större roll för barnet om målen "bytte plats".

Din bebis kanske kissar mer om hon ammar ofta under natten? Vidar sover ca 6 h i streck innan amning och hans blöja känns nästan helt torr på morgonen så jag tror knappt han kissar alls.

Nej, självklart, det är ju bara vana att vi inte serverar vanlig mat till frukost i Sverige, men det känns ändå lite fel. Också som vana, vi kommer ju inte servera kött och potatis till frukost senare, så det verkar onödigt att grundlägga en sån vana nu.

Gröt ger vi på eftermiddagen/kvällen, vill gärna inte servera det till frukost också eftersom det blir så mycket gröt då.

Din bebis kanske kissar mer om hon ammar ofta under natten? Vidar sover ca 6 h i streck innan amning och hans blöja känns nästan helt torr på morgonen så jag tror knappt han kissar alls.

Vår bebis kissar helt klart mindre om natten än om dagen - men att döma av problemen med läckande blöjor som startade diskussionen, så är det ganska ovanligt med bebisar som är torra om natten redan när de är så här små. Vår bebis är nog som de flesta andra här, efter sex-sju timmar med samma blöja är den inte särskilt torr längre, efter tolv timmar skulle den definitivt inte vara torr på morgonen.

Jag byter vid midnatt ibland men uppever inte blöjan speciellt blöt då... Mitt barn verkar bara kissa på mrgonkvisten.... Blöjan är smockfull på morgonen i vilket fall. Har säkert gått igenom 5 ggr med :(
Jag är inte direkt sugen på att väcka henne för mycket vid 5 när hon vaknar heller. Men jag ska känna på blöjan bara för att se när hon kissar eg.
Dagtid kissar hon nästan inte alls...

Då M har börjat sova 8-10h i sträck om nätterna så jag byter inte blöja förrens han vaknar o ska äta, oftast vid 5-tiden o då är sällan blöjan särskilt full, men det blir inte alltid då för somnar han om vid bröstet låter jag det vara o byter nästa gång han vaknar, runt 8-9 snåret, men då brukar den var fylld till bredden så att säga. Fast nu var det länge sedan han kissade igenom (*peppar, peppar, ta i trä*).
Kan tillägga att vi kör med Libero 3 här.

Vi har faktiskt ännu inte haft någon speciellt besvär med läckande kissblöjor. Bajs däremot...när han kör "the motherload" så tränger det upp i baklinningen. Använder Libero eller Willys blöjor.

Senast ändrad:

Här har blöjorna inte heller blivit genomkissade :) aldrig faktiskt :) Vi kör Libero och är mycket mycket nöjda :)

Jag använder Libero 4 och pampers 4. Men det är JÄTTEMYCKET kiss. Sen e den helt tom bak nu när hon ligger på mage. Innan var det tvärtom.

Men som sagt. Ger jag inte dubbel välling så händer det inte.

Blöjan är inte särskilt blöt när han vaknar runt 12 tiden! Så känns onödigt att väcka honom mer än nödvändigt då! Kan byta vid 5 snåret om den känns överfull annars får den sitta kvar tills vi går upp för dagen! Tar inte upp Milton när det är dax för mat utan går och gör iordning flaskan som han får direkt i sängen!

Vi brukar inte heller byta under natten. M går och lägger sig runt 22 oftast, då med torr blöja och i normala fall byts den inte förän runt 8 dagen efter. Vaknar hon och knorrar runt 4-5 så byts den då.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
735
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
4 775
Senast: Mineur
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
59 475
Senast: zassoo
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 246
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar