Sommarhäst-Vad ska man tänka på?

J

Julia_1993

Hej!
Tänkte hyra en ponny en månad, nästa sommar och jag undrar vad det är man ska tänka på?
Vad kostar det ungefär?
Vad kostar det ungefär för stallhyra, mat och tex spån i en månad?
Är det svårt att få tag på stallplats om hästen bara ska stå där en månad?

Tacksam för alla svar! :D

Sv: Sommarhäst-Vad ska man tänka på?

1. Mycket mycket mycket. Om jag skulle säga allting här skulle inlägget bli en kilometer, men du måste komma ihåg att det handlar om en levande varelse, är du säker på att du har alla kunskaper som krävs för att ta hand om en häst?
2. Själva hästen kan ju variera, men räkna på 2000-4000
3. Det är ju ganska mycket som ska ut för en häst, stallhyra, strö, foder, hovslagare etc. Räkna på iallafall 2500 i månaden. sen beror det såklart på var du bor och vilket typ av stall du är intrsserad av.
4. Jag har inget rakt svar att ge dig här. Självklart kan det vara svårt att få när det bara gäller en månad,(jag minns att jag hade svårt att hitta stallplats för bara ett år)
men samtidigt kan det ju vara så att i vissa stall så försvinner en del hästar iväg på grönbete, och då kan det tillfälligt finnas lediga boxar.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 045
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 169
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 428
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 111
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar