Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Innan idag provade jag en klänning inför ett kalas vi ska på idag. 2.5åringen sa att jag såg ut som en stor häxa :meh::rofl: ärligt talat så satt den inte smickrande alls med en stor mage, så han hade ju rätt...

Graviditetspenning beviljad :bump:. Känns så skönt. 2 april till mitten maj, man får ju bara ta till 11 dagar innan man är beräknad. Blir semester de sista dagarna.

Har dessutom tagit semester nu i slutet av mars så måndag är min sista jobbdag på typ ett år. Känns helskumt :crazy:.
Kommer nog dock bli skönt för kroppen att jag kan vila vid behov.

@IsisEm - här är det också rejält stök och bök i magen emellanåt. Också sett rörelser genom tröjan :p.

Vi har för övrigt fått hem våra nya bättre begagnade vagn. Den är verkligen i nyskick. Så fräsch och fin!
Den är dock enorm :o. Hjulen är gigantiska, tror den är för bred för stigar i skogen, men vanliga skogsvägar blir den nog toppen på.
Förmodligen ställer vi den tidigare köpta vagnen hos min mor, för den nya kommentarer typ inte få plats i bilen när både barn och hund ska med. Än mindre om vi bägge föräldrar ska med :p.

Vi har för övrigt fått hem våra nya bättre begagnade vagn. Den är verkligen i nyskick. Så fräsch och fin!
Den är dock enorm :o. Hjulen är gigantiska, tror den är för bred för stigar i skogen, men vanliga skogsvägar blir den nog toppen på.
Förmodligen ställer vi den tidigare köpta vagnen hos min mor, för den nya kommentarer typ inte få plats i bilen när både barn och hund ska med. Än mindre om vi bägge föräldrar ska med :p.
Vad blev den nya för någon??

Här har jag inte känt av liten så mkt mer..
enligt bm som gjorde UL i v 12 är moderkakan i framkant så det kan ju vara en förklaring - men jag har fått för mig att något är fel.

Har fått ny arbetsplats (men inom samma enhet) som jag börjar på måndag vilket leder till jobb 9-13 varje dag istället för 7-16 2 dagar och 9–13 en dag, så det ska bli skönt - framförallt för det dåliga samvetet gentemot storasyster varje gång jag lämnar henne på förskolan. Känns även som om jag kommer orka mer när jag kommer hem från jobbet. Har en halvtidstjänst och kombinerar med eget företag. Måste dock sätta mig och räkna ihop prel årsinkomst så jag kan räkna på hur vi ska lösa föräldraledigheten sen.

RUL på fredag :bump::banana::crazy::love:

enligt bm som gjorde UL i v 12 är moderkakan i framkant så det kan ju vara en förklaring - men jag har fått för mig att något är fel.

Har fått ny arbetsplats (men inom samma enhet) som jag börjar på måndag vilket leder till jobb 9-13 varje dag istället för 7-16 2 dagar och 9–13 en dag, så det ska bli skönt - framförallt för det dåliga samvetet gentemot storasyster varje gång jag lämnar henne på förskolan. Känns även som om jag kommer orka mer när jag kommer hem från jobbet. Har en halvtidstjänst och kombinerar med eget företag. Måste dock sätta mig och räkna ihop prel årsinkomst så jag kan räkna på hur vi ska lösa föräldraledigheten sen.

Jag kände inte tydligt förrän ett par veckor efter rul.

En tutek turran blev det :).

Jag kände inte tydligt förrän ett par veckor efter rul.

En tutek turran blev det :).
Kände storasyster 2veckor innan RUL så det blir ju att man jämför tyvärr :banghead:
Börjar dock mer och mer tro att det är en kille istället för en tjej som jag varit så säker på hela tiden.. vi får se på fredag :laugh:

V 19+5 här och jag känner bara lätta rörelser ibland, inte varje dag. Har också moderkakan i framvägg

Gällande föräldraledighet så var vi hemma i ca 33 månader med dottern - sambon först i ca 20 månader och sedan jag i ca 13 månader. Min tanke den här gången är att vi är hemma i totalt drygt två år och skolar in i augusti 2020. Men vi har inte planerat något än så vi får se hur det blir.

Möblerat om lägenheten. Nu ska jag bara montera skötbord och hämta hem vagga och spjälsäng och sen är barnkammaren klar! :heart Skönt att allt är rent och i ordning igen. Det är för jäkla tråkigt att städa men trevligt när det är klart :) sen ska jag ju också tvätta alla barets kläder och sängkläder, men vi får ta en sak i taget.

oväntad jobbig sits. Mannen har blivit erbjudet ett jobb.....12 mil från var vi bor nu. I en stad som jag bara INTE kan tänka mig att bo i (bla gällande språket då det är 10% som har svenska som modersmål där) Vi kan flytta till min barndomsstad men då måste han pendla 3,5 mil/väg

Jobbet börjar om två veckor (om han tar det) och då finns alternativet hitta bostad och flytta inom april eller att han åker själv och vi kommer efter i september. Inget känns bra. Samtidigt som jag fattar att han måste ta jobbet då han just nu är utan. Men jag vill inte. Har bott i nuvarande staden i 10 år och flytt skulle innebära en stad som är 1/3 så liten som den vi bor i nu, dvs alla känner alla

Skjut mig vad jag mår illa!! :cry:
Det bli bara värre och värre trots lergigan forte. Får ringa bm imorgon och beklaga mig tror jag :(. Funkar inte riktigt som mamma åt treåringen känner jag när jag inte får behålla nån mat.

oväntad jobbig sits. Mannen har blivit erbjudet ett jobb.....12 mil från var vi bor nu. I en stad som jag bara INTE kan tänka mig att bo i (bla gällande språket då det är 10% som har svenska som modersmål där) Vi kan flytta till min barndomsstad men då måste han pendla 3,5 mil/väg

Jobbet börjar om två veckor (om han tar det) och då finns alternativet hitta bostad och flytta inom april eller att han åker själv och vi kommer efter i september. Inget känns bra. Samtidigt som jag fattar att han måste ta jobbet då han just nu är utan. Men jag vill inte. Har bott i nuvarande staden i 10 år och flytt skulle innebära en stad som är 1/3 så liten som den vi bor i nu, dvs alla känner alla
För mig är 3,5 mils pendling ingenting, men vi är förstås alla olika.
Kommer han ha semester när du är beräknad eller jobbar han då?

För mig är 3,5 mils pendling ingenting, men vi är förstås alla olika.
Kommer han ha semester när du är beräknad eller jobbar han då?

Kommer inte få någon semester alls i år då han börjar så sent i så fall. Däremot har han rätt att ta ut 18 dagar pappaledig när babyn väl är född

Usch, hoppas bm kan erbjuda nåt bättre.
Vilken vecka är du i?

Är i vecka 29+0. Räknar tyvärr inte med att det ska gå över, var samma när jag väntade dottern. ENDA fördelen är väl att jag hittills gått upp 2 kg. Är redan överviktig så är jättebra om jag inte går upp så mycket.
Men känns inte riktigt värt det :cool:.

Jobbig sits, men kul att han fått jobb :up:
Hade jag varit i samma sits så hade jag kollat om det var ok för sambon att pendla 3,5 mil till jobbet för att kunna bo i en stad som kanske känns mer okej.
Jag kör 6 mil till jobbet varje dag, tar 45 min, enligt mig är det ingenting :angel:
Men så är jag uppvuxen på landet och van vid avstånd. Är nog kämpigare om man är van att bo centralt och ha nära till allt.

Men man får väl väga för och nackdelar. Att pendla kostar lite mer också, framförallt om man kör bil, är inte bara drivmedlet som kostar, det blir snabbt många mil med slitage på bil och däck.
I mitt fall tycker jag det är värt det.

Jobbig sits, men kul att han fått jobb :up:
Hade jag varit i samma sits så hade jag kollat om det var ok för sambon att pendla 3,5 mil till jobbet för att kunna bo i en stad som kanske känns mer okej.
Jag kör 6 mil till jobbet varje dag, tar 45 min, enligt mig är det ingenting :angel:
Men så är jag uppvuxen på landet och van vid avstånd. Är nog kämpigare om man är van att bo centralt och ha nära till allt.

Men man får väl väga för och nackdelar. Att pendla kostar lite mer också, framförallt om man kör bil, är inte bara drivmedlet som kostar, det blir snabbt många mil med slitage på bil och däck.
I mitt fall tycker jag det är värt det.

Han säger nu att han är okej med att pendla, men han borde starta strax efter 6 på morgonen för att hinna i tid. Vintertid är vägarna inte de bästa där.

Jag är bara upp och ner och känner mig självisk (gravidhormoner gör de inte lättare att flytta till en ort man redan lämnat två gånger)

Han säger nu att han är okej med att pendla, men han borde starta strax efter 6 på morgonen för att hinna i tid. Vintertid är vägarna inte de bästa där.

Jag är bara upp och ner och känner mig självisk (gravidhormoner gör de inte lättare att flytta till en ort man redan lämnat två gånger)

Förstår att det känns tufft, jag hade absolut inte heller velat flytta någonstans nu som gravid.
Jag vet inte hur kollektivtrafiken ser ut där ni bor, men jag pendlade 12 mil till skolan dem åren jag studerade, körde då 2 mil in till stan och tog tåg därifrån. Tog 1 tim 45 min enkel resa.
Det var klart kämpigt i perioder, men det blir på något vis en vardag det med.

Det hade kanske kunnat funka första tiden? Och flytta senare när bebis kommit och man hunnit landa i det..
Så hinner även han känna att det är ett jobb hans trivs på och med kollegor, inte alltid det känns rätt och då är det ju ganska pissigt att ha flyttat redan när man kommer till insikt med det. Om man inte på förhand redan vet att det är drömjobbet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 237
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka