Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1:4695 för downs, 1:20000 för trisomi 13 och 18.
Allt såg bra ut! Vilken fantastisk känsla .
1:4695 för downs, 1:20000 för trisomi 13 och 18.
Allt såg bra ut! Vilken fantastisk känsla .
Går det inte boka tid via 1177?Vecka 6 här och symptomen har minskat och ändrats. Det känns som att min mage är full, ungefär som det kunde kännas i slutet av min förra graviditet. Helt orimligt med tanke på ärtan som finns därinne.
Jag har tänkt ringa barnmorskemottagning i två dagar nu men både i dag och i går kom det in kolleger i arbetsrummet just som det var telefontid. Vi har inga bra utrymmen att ta privata samtal i, så jag fick avvakta. Jag vill ju göra kub så det är väl bäst att få tag på BM så snart som möjligt.
Via e-tjänst menar du? Inte just den mottagningen - där kunde man bara av- och omboka.Går det inte boka tid via 1177?
Har ni ingen gynakut i närheten så du kan få komma in och göra ett vul om du är orolig?Fick imorse en mindre blödning under och efter sex. Läste att de kan va livmodertappen som är skör? Men nu blir man ju lite nojig såklart... Går in i vecka 8 idag. Ska ringa BM imorn för första gången tänkte jag. Skulle behöva nåt mer bevis på att det är nåt levande därinne, hur sjutton ska man klara att vänta på UL till vecka 18?!?
Tack, ja för jag har ju inte ont i magen eller nåt sånt. Nä, närmsta akutmottagning ligget två timmar bort det blir det tråkiga när de väl blir dags för bebis... Långt till BBHar ni ingen gynakut i närheten så du kan få komma in och göra ett vul om du är orolig?
I övrigt så är det rätt vanligt med blödningar efter sex, både livmoderhalsen och slemhinnorna kan vara rätt sköra
Då är det nog ingen faraTack, ja för jag har ju inte ont i magen eller nåt sånt. Nä, närmsta akutmottagning ligget två timmar bort det blir det tråkiga när de väl blir dags för bebis... Långt till BB
Jag fick komma på ultraljud både första gången jag blödde (missfall) och nu (levande knytt). Ring du så borde du få komma på undersökning. Hoppas allt går bra!Fick imorse en mindre blödning under och efter sex. Läste att de kan va livmodertappen som är skör? Men nu blir man ju lite nojig såklart... Går in i vecka 8 idag. Ska ringa BM imorn för första gången tänkte jag. Skulle behöva nåt mer bevis på att det är nåt levande därinne, hur sjutton ska man klara att vänta på UL till vecka 18?!?
TackJag fick komma på ultraljud både första gången jag blödde (missfall) och nu (levande knytt). Ring du så borde du få komma på undersökning. Hoppas allt går bra!
Vilken underbar överraskningÅh, alltså den här dagen! Jag träffade en kompis för en fika och hade jätteångest över hur jag skulle berätta att jag är gravid igen. Hon är äldre än mig och har försökt få barn i åtta år, har gjort sina sponsrade IVF-försök utan att lyckas och fick i år av läkarna höra att hon ska lägga ner alla tankar på att någonsin kunna bli gravid. Så jag sa försiktigt hur det låg till, att vi ska ha barn till sommaren...och då sliter hon upp jackan och hojtar "Men kolla den här då!!!" och så har hon värsta kulan och är gravid i vecka 18! Usch, jag bölar igen nu när jag skriver om det. Livet alltså. Vilken grej.
Har du en tensapparat? Man kan behandla gravidillamående med sånna nämligen, och det utgör ingen risk för fostret (elektroderna sätts på handleden)Somnade om i natt efter ett par lergigan. Har dock, troligen pga dessa, varit helt död hela dagen. Och illamående mer eller mindre igen.
Vill inte ha lergigan comp. Jag gissar att det var en ren slump, men när bägge missfallen pågått och jag druckit cola (dvs koffein) så har livmodern krampaktigt ihop och tömt sig mer, just i samband med intaget av colan.
Så här är det koffeinfritt till förlossningen.
Tur jag är tjänstledig för studier just nu så jag kan ta allt i min egen takt.
Nej, har ett par seaband men de har gömt sig. Får köpa nya tror jag. Eller kolla på tens.Har du en tensapparat? Man kan behandla gravidillamående med sånna nämligen, och det utgör ingen risk för fostret (elektroderna sätts på handleden)
Åh, alltså den här dagen! Jag träffade en kompis för en fika och hade jätteångest över hur jag skulle berätta att jag är gravid igen. Hon är äldre än mig och har försökt få barn i åtta år, har gjort sina sponsrade IVF-försök utan att lyckas och fick i år av läkarna höra att hon ska lägga ner alla tankar på att någonsin kunna bli gravid. Så jag sa försiktigt hur det låg till, att vi ska ha barn till sommaren...och då sliter hon upp jackan och hojtar "Men kolla den här då!!!" och så har hon värsta kulan och är gravid i vecka 18! Usch, jag bölar igen nu när jag skriver om det. Livet alltså. Vilken grej.
Åh, alltså den här dagen! Jag träffade en kompis för en fika och hade jätteångest över hur jag skulle berätta att jag är gravid igen. Hon är äldre än mig och har försökt få barn i åtta år, har gjort sina sponsrade IVF-försök utan att lyckas och fick i år av läkarna höra att hon ska lägga ner alla tankar på att någonsin kunna bli gravid. Så jag sa försiktigt hur det låg till, att vi ska ha barn till sommaren...och då sliter hon upp jackan och hojtar "Men kolla den här då!!!" och så har hon värsta kulan och är gravid i vecka 18! Usch, jag bölar igen nu när jag skriver om det. Livet alltså. Vilken grej.