Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker samma. Blir det lika hett som förra sommaren kommer jag gråta .Men fy vad varmt det varit nu några dagar... jag hoppas faktiskt det inte blir varmare än såhär i sommar
Tycker samma. Blir det lika hett som förra sommaren kommer jag gråta .
Blir det en varm sommar igen kommer vi typ bosätta oss på stranden. Med UV kläder, solhatt, UV tält och solkräm där det behövs. Fördelen med ettåringar är att de oftast sover bort några av de värsta soltimmarna.
Kortärmat och shorts kommer hon få ha när det känns lämpligt.
Typiskt nog åkte hon på nån magåkomma och kräktes igår kväll och har haft diarré idag. Jag ringde bvc och berättade det eftersom vi var där igår innan hon blev sjuk. Så har de chans att tvätta de leksaker som hon pillade på etc. Hoppas inte att någon nyfödd blir smittad
Det är kanske dags för lillkillen att sova i egen säng nu.. Han sover rätt oroligt på natten och jag är rädd att han ska krypa ur min säng. Trots att den står tryckt mot väggen och jag har gjort en tjock sovorm av ett madrasskydd. I natt när jag skulle hänta hans flaska blev han ledsen, som han blivit typ senaste veckan, och gråtit som han annars inte gjort. Går upp i köket för att värma flaskan, går tillbaka till honom under tiden och då är han typ två steg från att krypa över kanten.. Det kan vi ju inte riskera att han gör. Kanske känns det tryggare att sova i spjälsängen och kanske störs jag mindre då han inte ligger och snurrar bredvid mig. Eller så får jag springa fram och tillbaka till hans rum hela natten. Vi får se. Det vore skönt om han slutade med nattflaskan också, men ett steg i taget.
På någon ersättning jag haft står det att den är lika god varm som kall, så fortsätt ni! Jag är ändå orolig att han kanske börjar krypa på natten men utan att väcka mig, kanske kryper åt andra hållet och ut i fotändan.. dessutom brukar jag behöva gå på toa mitt i natten. Och stunden han sover själv innan jag lägger mig... vi provade i natt iaf. Vaknade en del och grät, men kanske blir bättre när vi vant oss? Värt ett försök ändå, men blir det för jobbigt får vi prova något annat.Jag har inte kollat upp om man "får" göra såhär för det fungerar så bra för oss så vill kunna fortsätta med gott samvete men vi gör en stor flaska med kall ersättning/välling (blandar, hon har ej lärt sig gilla välling än så vi smyger i lite), på kvällen och tar med upp och har vid sängen hela natten. Hon vaknar 3-10 ggr per natt och jag orkar inte springa och värma och hålla på, nu kan hon somna om på några sekunder istället och jag behöver inte gå ur sängen.
Vi håller för övrigt på att sluta amma verkar det som. Har bara ammat 1 gång per dygn sista veckan och igår blev det inte ens det. Så blandade känslor
Jag har inte kollat upp om man "får" göra såhär för det fungerar så bra för oss så vill kunna fortsätta med gott samvete men vi gör en stor flaska med kall ersättning/välling (blandar, hon har ej lärt sig gilla välling än så vi smyger i lite), på kvällen och tar med upp och har vid sängen hela natten. Hon vaknar 3-10 ggr per natt och jag orkar inte springa och värma och hålla på, nu kan hon somna om på några sekunder istället och jag behöver inte gå ur sängen.
Vi håller för övrigt på att sluta amma verkar det som. Har bara ammat 1 gång per dygn sista veckan och igår blev det inte ens det. Så blandade känslor
Nora har fått förskoleplats i Aug, då är hon 13,5 mån cirka. Känns så himla läskigt nu plötsligt! Vi har bara haft barnvakt (morfar) till henne två gånger och bara 2-3 timmar åt gången.
Någon annan som ansökt om plats nu i höst?
Jag gjorde likadant. Sen kanske det går att skjuta någon vecka om vi ska på semester i augusti eller så. Och så bli det en lååång och långsam inskolning hela hösten med typ tre timmar om dagen.Vi har sökt från september. Mest för att säkra en plats (vi vill till ett specifikt ställe, storebror skulle ha börjat i januari -19 men de var fullt där då så han köar ännu)