Benjamin har också börjat med det. Vi kallar honom "bubblis" just nu . Och så testar han rösten i olika nivåer och toner.Nora lärde sig det i söndags, och det är typ det enda hon gör nu om dagarna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Benjamin har också börjat med det. Vi kallar honom "bubblis" just nu . Och så testar han rösten i olika nivåer och toner.Nora lärde sig det i söndags, och det är typ det enda hon gör nu om dagarna
Benjamin har också börjat med det. Vi kallar honom "bubblis" just nu . Och så testar han rösten i olika nivåer och toner.
Första gången Noah "skrek" trodde jag han gjort illa sig på något vis och kom inspringande. Men han låg bara i gymmet och "skällde" på sina leksakerSå har vi det med. Crescendon av glädjeskrik i alla toner och en massa babbel. Det är jättemysigt.
Vi brukar också säga att V skäller på sina leksaker i babygymmet. Ibland ser han väldigt sträng ut och har verkligen fäst blicken på dem.Första gången Noah "skrek" trodde jag han gjort illa sig på något vis och kom inspringande. Men han låg bara i gymmet och "skällde" på sina leksaker
Köpte också en slags näpp man kan lägga mat i för att prova nytt utan risk att sätta i halsen. Någon som provat en sån?
Noah är superintresserad av mat och tittar ivrigt på när jag äter ifall han ska få smaka något. Gröt får han dagligen, kanske en halv dl inklusive fruktmos av något slag, vi har ökat gradvis från bara smak. Sen får han smaka på fingret från min mat ibland och "egen" mat ibland. Idag blev det både någon Bebissked mannagrynsgröt i morse och linsgryta till lunch. Ibland ingenting. Jag får ta det liteförsiktigt med magen, om han fick välja skulle han nog smaka på alltingNora är 5 mån om några dagar och börjar nu tycka det är kul med mat, vill gärna hjälpa till att hålla i skeden och stoppa i munnen själv.
Men hon får fortfarande bara lite smakprov samtidigt som vi äter på kvällarna (inte av vår mat såklart)
Men det gör mig SÅ glad att hon verkar gilla mat, för jag var riktigt jäkla kinkig med mat när jag var liten. Jag åt bara kokt potatis och drack välling, i flera år
Hur är era små med mat? Ger ni smakportioner en gång om dagen, eller flera gånger? Eller kanske inte ens varje dag?
Nora är 5 mån om några dagar och börjar nu tycka det är kul med mat, vill gärna hjälpa till att hålla i skeden och stoppa i munnen själv.
Men hon får fortfarande bara lite smakprov samtidigt som vi äter på kvällarna (inte av vår mat såklart)
Men det gör mig SÅ glad att hon verkar gilla mat, för jag var riktigt jäkla kinkig med mat när jag var liten. Jag åt bara kokt potatis och drack välling, i flera år
Hur är era små med mat? Ger ni smakportioner en gång om dagen, eller flera gånger? Eller kanske inte ens varje dag?
Det enda han äter regelbundet här är gröt (och banan). Resten tar vi väldigt långsamt för magens skull. Har dock fått smaka nån barnmatsburk och lite av vår mat. Han gapar för allt men en del spottas ut igen .Nora är 5 mån om några dagar och börjar nu tycka det är kul med mat, vill gärna hjälpa till att hålla i skeden och stoppa i munnen själv.
Nora är 5 mån om några dagar och börjar nu tycka det är kul med mat, vill gärna hjälpa till att hålla i skeden och stoppa i munnen själv.
Åh, de små fågelungarna Noah börjar gapa typ innan skeden ens lämnat tallriken! Imorgon ska jag hämta en barnstol så vi kan sitta tillsammans vid bordet och äta. Vi ska öva lite mer på att sitta stadigt bara.Vi fortsätter provsmaka lite här. Så himla kul Testade bebisgröt idag, sån där totalt smaklös, och lillkillen tyckte det var jäääättegott! Gapade som en fågelunge han fick några teskedar i morse och några nu på eftermiddagen. Clementin däremot var vidrigt tyckte han han fick suga lite på en klyfta men började tvärgråta. För surt gissar jag.
Åh, de små fågelungarna Noah börjar gapa typ innan skeden ens lämnat tallriken! Imorgon ska jag hämta en barnstol så vi kan sitta tillsammans vid bordet och äta. Vi ska öva lite mer på att sitta stadigt bara.
Så söt man kan varaNån är mallig över sin matstol, men hon är på tok för ostabil att sitta där själv...Visa bifogad fil 21992
Sitter era i matstol?
Nån är mallig över sin matstol, men hon är på tok för ostabil att sitta där själv...Visa bifogad fil 21992
Sitter era i matstol?