Är det fler än jag som har en del sammandragningar under dagarna? Kan ni koppla dem till något särskilt ni gör?
Ja i perioder. Då kommer dom när jag ska gå nån stans eller blir stressad. Sen vissa dagar kan jag gå massor utan en enda sammandragning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det fler än jag som har en del sammandragningar under dagarna? Kan ni koppla dem till något särskilt ni gör?
Är det någon här som ska/har blivit hjälpt av aurorasamtal? Ska på mitt första om en månad.
Vad skönt att det känns som du fått hjälp! Det är ju just det,att få någon som faktiskt lyssnar och inte bara viftar bort det med ”Äsch, kvinnor har fött barn i alla tider!” Jag vet egentligen inte hur dom ska hjälpa mig med min rädsla. Egentligen vill jag inte ha snitt, men samtidigt känns det ibland som en säker utväg..Är i vårtråden egentligen men jag har gått på 3 samtal nu fast här heter det Amanda. Fick byta bm sist och jag fick verkligen känslan att hon vill hjälpa mig och det känns bra, den första lyssnade inte riktigt på mig. Vi har disk igångsättning med förberedd ryggbedövning alt snitt.
Det är 5 dagar on 100 % oavsett om det är ersättning på SGI eller lägsta nivå.Nu håller jag på med försäkringskassan igen.. men nu blir jag fundersam över en annan sak. När de skriver att man för att skydda sgi efter ettårsdagen måste ta ut fem hela föräldrapenningdagar per vecka, menar de fem dagar på sjukpenningnivå eller fem dagar på 100% oavsett sjukpenningnivå/lägstanivå? Jag trodde att jag fattade men blir så osäker och vill inte göra fel.. ska jag behöva kontakta dem för sjunde gången??
Då måste jag ju planera om en gång till varje gång jag tror att jag har en plan är det något nytt jag kommer på. Första halvåret typ får jag lönetillägg av jobbet, där kan jag spara lite dagar. Sen glömde jag bort barnbidraget, då blir det inte lika "kärvt" varje månad. Visserligen bra saker, men det vore skönt att få ordning på det hela.Det är 5 dagar on 100 % oavsett om det är ersättning på SGI eller lägsta nivå.
Då måste jag ju planera om en gång till varje gång jag tror att jag har en plan är det något nytt jag kommer på. Första halvåret typ får jag lönetillägg av jobbet, där kan jag spara lite dagar. Sen glömde jag bort barnbidraget, då blir det inte lika "kärvt" varje månad. Visserligen bra saker, men det vore skönt att få ordning på det hela.
Är det någon här som ska/har blivit hjälpt av aurorasamtal? Ska på mitt första om en månad.
Vi åkte till Mallorca när andra var 6 månader (första drygt 2 år). Det gick utan några problem alls.Någon som åkt utomlands med bebis under första levnadsåret? I vilken ålder? Hur lång resa?
Vi är sugna på att eventuellt åka sen någon gång under året men vet inte om vi tar oss vatten över huvudet