Sommarföräldrar 2017

Det beror på hur långt du har dit. Vissa saker är inte billigare än annars så jag rekommenderar en lista där du även skrivit maxpris.

Vi har lite mer än två timmar dit och då kan det löna sig.

Vi tänkte i så fall åka dit när vi hälsar på en släkting. Så jag tror resan skulle bli ungefär två timmer därifrån. Vi får fundera lite till på det då.

Om någon åker dit får ni gärna rapportera om utbud och priser. Vi har ingen aning om vad vi ska vänta oss. Alla bara säger att vi måste åka dit

Vi handlade en del saker där till sonen nrö han låg i magen. Men då var vi i närheten vid tillfället och passade på och kom sälert undan med bra priser på en hel del saker. Men hade vi åkt ända hemifrån enbart för att shoppa så hsde det nog inte varit lönsamt om man räknar till bensin, boende iom att min kropp inte hade pallat att åka fram och tillbaka under och en samma dag..

Jag kände absolut inga rörelser under hela morgonen och förmiddagen idag. Disco-babyn brukar ju köra sin vanliga morgongymnastik liksom men inte en tillstymmelse till rörelse trots att jag både drack kallt och åt, så jag hann bli jätteorolig. Åkte iallafall och var hästskötare under eftermiddagen och det uppskattades visst inte för då satte den fart som bara den. :love: Tror aldrig jag blivit så glad över känslan av att nästan kissa på mig (sammandragningar) samtidigt som det vispar som en elvisp i magen. Fortsätt gärna bebis, även om mamma gnäller ibland.:love::love:

Apropå Ullared så handlade vi en hel del saker till sonen där. Bland annat skötbord, badbalja, babyvakt, täcke, kudde, tvättlappar och lite kläder. Jag är nästan helt hundra på att deras "egna" märken är bra mycket billigare än de mer välkända märkena, men hur priset står sig för de kända märkena vet jag inte. Är nog något billigare än i en vanlig babybutik.

Vi bodde 40 min från Ullared när jag väntade sonen, så för oss var det ingen stor grej att åka dit. Däremot hade jag inte åkt dit enbart för att köpa bebisgrejer, utan då vill jag ha andra ärenden dit också :).

Min kropp har gett upp totalt känns det som..
Fogarna bak skriker, på eftermiddagarna kan jag knappt gå. När jag tar ett steg kan jag inte stödja på höger benet utan att nästan ramla omkull och gråta av smärtan.
Illmåendet hänger i sig även om kräkningar är lugnare på dagarna (Kräks 3-5gånger per dag). Nätterna är värst, så har fått lergigan att ta innan sänggående så att jag ska få "sova"
Vaknar annars av smärtan i ryggen när jag rör mig, och direkt sätter illamåendet igång och jag måste kräkas. Med lergiganen så slipper jag iaf kräkas. Men smärtan i ryggen försvinner ju inte.

V.22 idag.

Skriver från fölvakssoffan... Dygn 348 och hon ser ut som att hon kan knipa typ en vecka till. Håller på att bli tokig. Sur som fan är hon också...

På fredag går jag in i v.30 och vi ska på weekend till Bryssel. (Ja, jag får flyga och försäkringen täcker till v.32). Mår faktiskt bättre än innan, förmodligen tack vare medryttaren. Har kunnat tagga ner lite och ta det lugnare med stallarbete och ridning. Lite orolig är man ändå för flyg och att vara utrikes. Växer så enormt snabbt nu!

@Fritidsryttare jag har köpt h&m:s gravidjeans. Tycker de är helt ok! Är precis som du inte särskilt bekväm i den här kroppen och blir mest deppig av att prova kläder så känns onödigt att lägga massa pengar på märkeskläder. Mammaklänningarna från Anna field är däremot ett hett tips(zalando). Jättefina, sköna och prisvärda. Och för er i Sthlm (eller där det finns) - calzedonias mammastrumpbyxor i lite tjockare tyg. :love:

• Gilla
Reactions: Ray
Skriver från fölvakssoffan... Dygn 348 och hon ser ut som att hon kan knipa typ en vecka till. Håller på att bli tokig. Sur som fan är hon också...

På fredag går jag in i v.30 och vi ska på weekend till Bryssel. (Ja, jag får flyga och försäkringen täcker till v.32). Mår faktiskt bättre än innan, förmodligen tack vare medryttaren. Har kunnat tagga ner lite och ta det lugnare med stallarbete och ridning. Lite orolig är man ändå för flyg och att vara utrikes. Växer så enormt snabbt nu!
.
@Fritidsryttare jag har köpt h&m:s gravidjeans. Tycker de är helt ok! Är precis som du inte särskilt bekväm i den här kroppen och blir mest deppig av att prova kläder så känns onödigt att lägga massa pengar på märkeskläder. Mammaklänningarna från Anna field är däremot ett hett tips(zalando). Jättefina, sköna och prisvärda. Och för er i Sthlm (eller där det finns) - calzedonias mammastrumpbyxor i lite tjockare tyg. :love:
Tack för tipset, jag pep faktiskt in på H&M för ett par dagar sedan och inhandlade 3 par jeans därifrån, skitsnygga till ett vettigt pris! Höll på att börja lipa först för gick till den vanliga avdelningen och provade lite löst sittande skjortor för jag hittade inte gravidavdelningen. Där har jag den graciösa storleken 40 numera, då passar den magen men allt annat hänger som ett tält.:grin: Sen gav jag upp och frågade om de hade gravidjeans, och helt plötsligt var jag nere på "normal" storlek igen. :love: Kan fortfarande ha min vanliga storlek men tog 2 par i storleken över också för att ha nåt att växa i, och en gravidskjorta i linne i storlek S. Lättnaden var obeskrivlig när jag kunde dra på mig kläder som faktiskt passade och satt snyggt.
Ska kolla in Zalando också, skulle behöva en snygg klänning till sommaren om inte annat. :)

Beställde ett gäng gravidklänningar från zalando som kom förra veckan, och alla var jättefina :). Behöver inte skicka tillbaka något. Känns kul att kunna klä sig fint i sommar, när kroppen är som den är ;).

Min kropp har gett upp totalt känns det som..
Fogarna bak skriker, på eftermiddagarna kan jag knappt gå. När jag tar ett steg kan jag inte stödja på höger benet utan att nästan ramla omkull och gråta av smärtan.
Illmåendet hänger i sig även om kräkningar är lugnare på dagarna (Kräks 3-5gånger per dag). Nätterna är värst, så har fått lergigan att ta innan sänggående så att jag ska få "sova"
Vaknar annars av smärtan i ryggen när jag rör mig, och direkt sätter illamåendet igång och jag måste kräkas. Med lergiganen så slipper jag iaf kräkas. Men smärtan i ryggen försvinner ju inte.

V.22 idag.
Tråkigt att det inte räcker med att kräkas.
Låter tufft:down:
Du skulle behöva en spa weekend!

Tillbaka efter påsklov i fjällen. Bilresandet har gått bra, bra med sätesvärme...
Jag känner ju av fogar direkt det blir lite mycket men det går över ändå så känns ok.

Hästen stått hela veckan och på fredag kommer potentiell medryttare som ska hoppa honom. Har inte hoppat sen jul på grund av överben och han är inte bra på att hoppa lite... Får hoppas han charmar henne på.något vis. Hade så gärna sett att han tävlade utan att jag ruineras.

Storasyster är pepp på tanken av litet syskon. Hon var försiktig när vi berättade och tänker såklart att det är möjligt att detta syskon också blir en.ängel. Men nu börjar hon tycka det känns spännande :heart

Jag spinner vidare på det här med Ullared, ni som varit där får gärna svara.
Det är så att svärmor ska dit i slutet av maj och i julklapp fick vi en inköpslista som hon då tänker sig att vi ska fylla i och ge till henne och så köper hon med sig det vi vill ha därifrån. Jag har dock ingen aning om hur deras utbud är så hittills har vi inte skrivit något alls på listan. Vi tänker inte skriva "stora" saker eller jättedyra saker, utan tänker mer förbrukningsgrejer och lite annat som man kan behöva. Hon vill nog gärna ha en lång lista dock, hon brukar vara generös med presenter.. Har någon tips på vad man kan skriva? Vad har de egentligen på Ullared?

@Ray , hoppas att det funkar med hästen och medryttaren, så skönt att få den hjälpen!
Min har också stått en vecka nu, inte nöjd.. och igår gick medryttaren och skadade sig just lagom till att han får börja röra på sig igen :banghead:

Det är så att svärmor ska dit i slutet av maj och i julklapp fick vi en inköpslista som hon då tänker sig att vi ska fylla i och ge till henne och så köper hon med sig det vi vill ha därifrån. Jag har dock ingen aning om hur deras utbud är så hittills har vi inte skrivit något alls på listan. Vi tänker inte skriva "stora" saker eller jättedyra saker, utan tänker mer förbrukningsgrejer och lite annat som man kan behöva. Hon vill nog gärna ha en lång lista dock, hon brukar vara generös med presenter.. Har någon tips på vad man kan skriva? Vad har de egentligen på Ullared?

@Ray , hoppas att det funkar med hästen och medryttaren, så skönt att få den hjälpen!
Min har också stått en vecka nu, inte nöjd.. och igår gick medryttaren och skadade sig just lagom till att han får börja röra på sig igen :banghead:
Dregglisar av märket Pippi :up:
Bästa dregglisarna som finns
Mam nappflaskor om du ska ha det

De har det mesta. Förbrukningsvaror har de garanterat. Filtar, dregglisar, kläder, handdukar, inredning, leksaker, grindar, skötbord, babyskydd, ja, allt. Däremot är det inte säkert att de har ett visst märke och ofta har de märken man inte hört talas om innan.

@Cynthia och @Omega Jag var i Ullared i slutet av mars. Som sagt de har det mesta men tyckte nog inte att det var lika billigt som resten av deras sortiment. De har heller inte jättestort utbud av kläder i de små storlekarna.

V. 33 idag och magen har växt något enormt de 3 senaste veckorna, hoppas det avtar snart för annars blir jag enorm. :yuck: (även om alla kommenterar att jag inte är så stor... )
Magen har också sjunkit längre ner och jag känner rörelser mycket längre ner i bäckenet än tidigare, misstänker dock att hon har huvudet uppåt. Börjar också känna av lite molande "mensvärk" emellanåt.
På den negativa sidan är att min rygg fullständigt kollapsar om jag är för stillasittande/tar sovmorgon... Funkar att sova hyfsat om jag lägger en kudde under magen men vissa nätter ligger jag bara och vrider på mig och försöker få mina ryggmuskler att slappna av. Hästen tappade en sko skärtorsdag så imorgon är det en vecka sen jag red sist, inte så bra för ryggen så borde pallra mig till gymmet nu och stå lite på crosstrainern. Spänd på om jag fortfarande kan rida efter så många dagars uppehåll.

Fredag jobbar jag min sista dag! :eek:

@Cynthia och @Omega Jag var i Ullared i slutet av mars. Som sagt de har det mesta men tyckte nog inte att det var lika billigt som resten av deras sortiment. De har heller inte jättestort utbud av kläder i de små storlekarna.

V. 33 idag och magen har växt något enormt de 3 senaste veckorna, hoppas det avtar snart för annars blir jag enorm. :yuck: (även om alla kommenterar att jag inte är så stor... )
Magen har också sjunkit längre ner och jag känner rörelser mycket längre ner i bäckenet än tidigare, misstänker dock att hon har huvudet uppåt. Börjar också känna av lite molande "mensvärk" emellanåt.
På den negativa sidan är att min rygg fullständigt kollapsar om jag är för stillasittande/tar sovmorgon... Funkar att sova hyfsat om jag lägger en kudde under magen men vissa nätter ligger jag bara och vrider på mig och försöker få mina ryggmuskler att slappna av. Hästen tappade en sko skärtorsdag så imorgon är det en vecka sen jag red sist, inte så bra för ryggen så borde pallra mig till gymmet nu och stå lite på crosstrainern.

Fredag jobbar jag min sista dag! :eek:

• Gilla
Reactions: Ray
Idag fick jag äntligen lyssna på hjärtljudet, ta nya prover m.m. Har lågt blodvärde så ska börja äta järntabletter. Blev väldigt besviken av att få reda på att det inte finns några föräldrakurser på sommaren, tycker det är väldigt dåligt.. så sa hon att du kunde gått med dom i juni gruppen men det är fullbokat? Som sagt blev jag väldigt besviken:/ förstår inte varför de inte har sagt detta innan.

När vi väntade sonen tog vi en tripp till Gekås. Vi bor på gotland och slog ihop att åka och hälsa på några vänner i ett par dagar och en dag spenderades på Gekås. Vi handlade typ allt man kan behöva där! Jag tyckte det var välditt bra, finns både kända och okända märken där. Det beror säkert lite på när man är där också. Det vi inte köpte där var säng, skötbord, babyskydd, vagn osv.. de större grejerna liksom.
Men skötbädd, filtar, handdukar, tvättlappar, dregglisar, bäddset, amningskudde, nappar och flaskor (fanns både mam och esska), lite leksaker och mobil till sängen, kläder, åkpåse, skötväska, termometer och sånt man kan behöva om bebis blir sjuk tex näsfrida och även salvor och krämer typ purelan till bröstvårtorna om man tänkt amma och salva för röd stjärt mm. Men bästa kapet vi hittade var en Babybjörn One för ett riktigt bra pris, den har vi använt massor!

Idag fick jag äntligen lyssna på hjärtljudet, ta nya prover m.m. Har lågt blodvärde så ska börja äta järntabletter. Blev väldigt besviken av att få reda på att det inte finns några föräldrakurser på sommaren, tycker det är väldigt dåligt.. så sa hon att du kunde gått med dom i juni gruppen men det är fullbokat? Som sagt blev jag väldigt besviken:/ förstår inte varför de inte har sagt detta innan.
Lite obetänksamt av dom kan jag ju tycka? Borde de inte ge information om sånt redan på inskrivning?
Å andra sidan minns jag inte att vi fick något vettigt med oss från föräldrakursen så du kanske inte missar så mycket:meh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
633
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 087
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka