Sommarföräldrar 2017

Oj då, det verkar vara sjukt delade åsikter om det här med trehjulingar. Givetvis var det en Spirit hon hade men en senare årsmodell där det bara gick att ha sittdelen i framåtläge, just för att göra den stabilare. Tror de ändrade 2013 efter problemen med att den vält och de varningar jag hittade var från -10.
Får fundera lite till innan jag lämnar svar, men gillade vagnen.
Alla har ju olika preferenser. Ta en promenad med vagnen där ni brukar gå men släng i lite packning så den får lite tyngd så får du ju känna på den hjr den kommer vaa in action så att säga.

85 dagar to go. Nedräkning :) Förutom att fölet lyser med sin frånvaro har jag börjat få allt jobbigare sammandragningar. Det kommer när jag går, speciellt om jag går långt och blir trött eller håller lite för högt tempo. Är van vid att gå i 180 så får verkligen tänka på att slå av på takten. Det kommer även en del vid ridning tyvärr. Får tagga ner lite. Har ÄNTLIGEN hittat en medryttare som verkar taggad på att rida ofta tack och lov.

Var riktigt jobbigt efter fredagens terrorattack... Jobbar i city så blev fast på jobbet och fick sedan gå en mil för att kunna ta mig hem. Då var både fötter trötta och svullna och jag hade så mycket sammandragningar att jag bara kunde ligga raklång resten av kvällen.

Nu börjar bebis bli stor alltså... Rör sig fortfarande mycket och man kan verkligen se en häl eller armbåge som dras under huden ibland. Tycker det är så creepy haha!

Viktuppgången verkar tack och lov ha stabiliserat sig lite. Gick ju upp 17 kg de första typ 24 veckorna men nu har det legat stabilt. Vecka 27+5 nu... Inte så liten.

IMG_3393.jpg

Det är väldigt creepy när de kör runt under huden på en!! :crazy: dessutom mindre behagligt när det avslutas med en välriktad spark i revbenen... Fiin mage och hoppas det blir bra med medryttaren och att sammandragningarna håller sig i schack!

17879978_1899300696762266_7118206197688563676_o.jpg

17917566_1899301870095482_2159004932998247085_o.jpg

Orkade för en gångs skull ta "riktiga" bilder på magen där t.o.m ansiktet syns (hatar att vara med på bild). Går in i vecka 24 snart. Ser ju helt sjuk ut i profil, snacka om självförtroendedipp när man är van att dra 34-36 i storlek och anses vara 'petite' och helt plötsligt ser ut som barbapappa.... Förstår att det är helt naturligt och att man inte ska se ut som en planka men min hjärna vill ändå inte koppla...
Fin du är, men ja jag håller med alla kommenterar att jag inte är så stor och det är heller inte så farligt framifrån med kläder på, men i profil eller utan kläder känner jag mig enorm!! Min hjärna börjar att koppla, nu är det liksom så obvious att det är en graviditet och inte bara fett men det har tagit tid och vissa dagar känner jag mig också som en flodhäst! :crazy:

Oj då, det verkar vara sjukt delade åsikter om det här med trehjulingar. Givetvis var det en Spirit hon hade men en senare årsmodell där det bara gick att ha sittdelen i framåtläge, just för att göra den stabilare. Tror de ändrade 2013 efter problemen med att den vält och de varningar jag hittade var från -10.
Får fundera lite till innan jag lämnar svar, men gillade vagnen.
Om sittdelen bara går att ha i framåtläge hade jag inte köpt den. Nu har jag inte haft en trehjuling, utan har haft vagn med fyra fasta hjul, och det valet har vi varit väldigt nöjda med :). Vi har kommit fram på flera platser med hyfsat svår terräng och sonen har legat bekvämt och stabilt alla gånger.

Tack för varning, ska fråga kompisen om modell men tycker Cosmon påminner mer om den hon hade, det finns en variant med 3 hjul som fått väldigt bra kritik (barnvagnsbloggen :heart).

Nu testkörde vi den bara lite runt huset men jag blev förtjust i den och jag vet att just den här kompisen har kört mycket olika underlag med den och den är välanvänd. De lever rätt liknande oss med många hundar och är väldigt aktiva i skog och mark och hon har varit supernöjd med denna vagnen (långt innan det kom på tal att sälja den).
Men tack för observandum @hvala ska kolla modellen!

Den som är recenserad på Barnvagnsblogg har ju 4 hjul? :)

ojdå, såg sen att du fått reda på att det var en Spirit.

Jag hade inte heller valt en vagn som bara går att ha sittdelen framåt.

Det är väldigt creepy när de kör runt under huden på en!! :crazy: dessutom mindre behagligt när det avslutas med en välriktad spark i revbenen... Fiin mage och hoppas det blir bra med medryttaren och att sammandragningarna håller sig i schack!

Fin du är, men ja jag håller med alla kommenterar att jag inte är så stor och det är heller inte så farligt framifrån med kläder på, men i profil eller utan kläder känner jag mig enorm!! Min hjärna börjar att koppla, nu är det liksom så obvious att det är en graviditet och inte bara fett men det har tagit tid och vissa dagar känner jag mig också som en flodhäst! :crazy:
Jo men precis. Sen spelar det ingen roll hur fin alla andra tycker att jag är, jag känner mig inte mindre som en flodhäst för det liksom.

Tack för era synpunkter angående barnvagnen! Vi har ju varit inne på en vanlig med 4 hjul hela tiden men när vi testkört och provmonterat emmaljungan så har jag inte känt mig hemma, den har känts stor och otymplig liksom. Den här gav mig en mycket bättre magkänsla. Sen vet jag att många är anti att ha sittdelen framåt, diskuterade det med kompisen igår och hon tyckte att det hade funkat bra för dem iaf.

Vi har inte bestämt oss ännu så jag klurar vidare, jag ska försöka få till en dejt till med kompisen så att jag får provpacka vagnen och köra den med mer tyngd i.

Tack för era synpunkter angående barnvagnen! Vi har ju varit inne på en vanlig med 4 hjul hela tiden men när vi testkört och provmonterat emmaljungan så har jag inte känt mig hemma, den har känts stor och otymplig liksom. Den här gav mig en mycket bättre magkänsla. Sen vet jag att många är anti att ha sittdelen framåt, diskuterade det med kompisen igår och hon tyckte att det hade funkat bra för dem iaf.

Vi har inte bestämt oss ännu så jag klurar vidare, jag ska försöka få till en dejt till med kompisen så att jag får provpacka vagnen och köra den med mer tyngd i.

Jag håller inte med övriga. Vi hade/ har en babyjogger city elite till sonen (med deluxe liggdelen). 3-hjulning med sittdelen endast framåt. Vi har alltid varit nöjda med den. Nu bor vi inte direkt i stan så barnvagnspromenader var/ är oftast i skogen eller när han skulle sova. Dvs rädslan för mycket intryck känns då obefogad.

Det är en helt annan femma om man bor mitt i stan.

För övrigt älskar jag emmaljungas vagnar, i teorin. De är superfina men tröga, tunga och med låga liggdelar. Nu när vi köpte syskonvagn blev det återigen enbart med framåtvända säten. En bumbleride indie twin.

Jag håller inte med övriga. Vi hade/ har en babyjogger city elite till sonen (med deluxe liggdelen). 3-hjulning med sittdelen endast framåt. Vi har alltid varit nöjda med den. Nu bor vi inte direkt i stan så barnvagnspromenader var/ är oftast i skogen eller när han skulle sova. Dvs rädslan för mycket intryck känns då obefogad.

Det är en helt annan femma om man bor mitt i stan.

För övrigt älskar jag emmaljungas vagnar, i teorin. De är superfina men tröga, tunga och med låga liggdelar. Nu när vi köpte syskonvagn blev det återigen enbart med framåtvända säten. En bumbleride indie twin.
Intressant att läsa att ni gillade er! Vi bor heller inte i stan och jag är verkligen _aldrig_ nere på stan heller så som du skriver lär det till 99% bli skogspromenader här också då jag själv avskyr när det är för mycket folk runt mig. Du upplevde aldrig er 3-hjuling som ostadig eller så?

Intressant att läsa att ni gillade er! Vi bor heller inte i stan och jag är verkligen _aldrig_ nere på stan heller så som du skriver lär det till 99% bli skogspromenader här också då jag själv avskyr när det är för mycket folk runt mig. Du upplevde aldrig er 3-hjuling som ostadig eller så?
Nej den vi har känns väldigt stabil. Jag kan inte uttala mig om andra dock.
Ett extra plus är att vår tar upp till 35kg :love: och att den får plats i bilen bredvid hundburen

Oj då, tror jag börjat få sammandragningar/förvärkar idag som gör ont. Känns som skov av rejäl mensvärk som kommer och går. Bara vila som gäller?

Vi har lämnat stockholms hetsen mot Härjedals lugnet! Så skönt, inte för att vi direkt bor mitt i city men skönt att få komma iväg. Svärfar och svärmor är med, och bonus svägerskan. Med andra ord många som engagerar sig i sonen så jag får massa avlastning. Jag kan må illa ifred! Har fått utskrivet vanlig lergigan så jag förhoppningsvis kan få sova på nätterna och slipper vakna av att jag måste kräkas.

Glad påsk!

Hua min mage tycker inte om mig idag. Hugger/sticks och molar långt ner i magen. Kan inte sätta fingret på vad det är riktigt, känns inte riktigt som ligamenten heller. Blir att inta sängläge efter maten. :(

Ursäkta trådbombning idag men snyggaste gravidjeansen/byxorna vart hittar jag dem? Måste uppdatera garderoben (igen) och vill ha nåt lite mer classy än mjuka tunna bomullsbyxor.

Vilken vecka är du i? Jag hade nog ringt o kollat iaf.

Jag ringde förlossningen på morgonen dagen efteråt och rådfrågade. Var på jobbet när mensvärk + sammandragningar satte igång igen. "Fixa vikarie, åk hem, vila hela påsken, ta Alvedon", blev ordinationen. Om jag får sammandragningar som inte släpper i vila är jag välkommen in på en koll.

Så jag vilar. Typ. :grin: Vi hade planerat att göra massor under påskhelgen. Eh, bara idag har vi åkt 30 mil och det hinner bli några timmar till i bilen då vi ska till svärföräldrarna på söndag. Försöker dirigera sambon från passagerarsätet och han är helt fantastisk. :love:

Jag ringde förlossningen på morgonen dagen efteråt och rådfrågade. Var på jobbet när mensvärk + sammandragningar satte igång igen. "Fixa vikarie, åk hem, vila hela påsken, ta Alvedon", blev ordinationen. Om jag får sammandragningar som inte släpper i vila är jag välkommen in på en koll.

Så jag vilar. Typ. :grin: Vi hade planerat att göra massor under påskhelgen. Eh, bara idag har vi åkt 30 mil och det hinner bli några timmar till i bilen då vi ska till svärföräldrarna på söndag. Försöker dirigera sambon från passagerarsätet och han är helt fantastisk. :love:
Bra att du ringde och att du följde råden som gavs! Hoppas det ger med sig.:) Jag hade nog lite liknande som dig idag, jag åkte hem och vilade och då släppte det tack och lov. Ont gjorde det dock och man hinner ju börja oroa sig. :(

Idag har vi äntligen fixat en vagn. En begagnad emmaljunga duo edge combo som knappt är använd. Känns bra så ni hoppas jag att vi blir nöjda med den. Ni saknar vi bara ett babyalarm och så ska vi kolla om bilen har isofix och bestämma ifall vi ska investera i en bas till autostolen vi får låna av n kompis. På torsdag ska jag på första förlossningsförberedelse kurstilfället, faktiskt lite skrämmande att vi är så långt nu, har typ inte tänkt på förlossningen hitills.:angel:

Och vi köpte ett skötbord och lite mer kläder igår.:) Skötbordet var ett Brio Vegga, begagnat men i fint skick. Kommer bli perfekt att kunna fästa det i väggen i barnrummet som är ganska litet. De som sålde skötbordet sålde även lite kläder, bland annat två små PoP-overaller i vindfleece i nästan nyskick storlek 50 och 56. Sen slank det med ett par helt oanvända små bebisvantar och ett par urgulliga fårskinnstofflor också. :love:

Nästa vecka börjar BM-besöken med tätare intervaller, helt sjukt vad fort det går! När vi var där senast så var det ju evigheter tills jag skulle börja gå "på riktigt" och nu är jag redan där. :nailbiting:

Sambon åkte ut på jobb idag. Jag brukar inte bry mig men nu satte väl gravidhormonerna igång av vetskapen att det bara är två turnar kvar som mest innan bebis är här. Tiden lär gå både långsamt och fort på en och samma gång.:)

Är edt någon här som har varit eller ska till Ullared å handla bebissaker? Jag funderar på om vi ska åka dit. Är saker så mycket billigare att det lönar sig? Resan kostar en del. Jag hade tänkt köpa det mesta från bäddning till säng oxh vagn, förbrukningsvaror som blöjor, tvättlappar och kanske några lite dyrare saker som babyvakt.

Är det någon här som vet om det är värt resan eller är det nästan normalpriser?

Är edt någon här som har varit eller ska till Ullared å handla bebissaker? Jag funderar på om vi ska åka dit. Är saker så mycket billigare att det lönar sig? Resan kostar en del. Jag hade tänkt köpa det mesta från bäddning till säng oxh vagn, förbrukningsvaror som blöjor, tvättlappar och kanske några lite dyrare saker som babyvakt.

Är det någon här som vet om det är värt resan eller är det nästan normalpriser?

Det beror på hur långt du har dit. Vissa saker är inte billigare än annars så jag rekommenderar en lista där du även skrivit maxpris.

Vi har lite mer än två timmar dit och då kan det löna sig.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 116
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
633
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 087
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka