Sommarföräldrar 2017

Vi beställde till sist vagn i helgen, efter att ha ändrat planen flera gånger för vad vi vill ha. Visade sig att det är ca 14v leveranstid på den. Barnet är beräknat till om 12v...
Vi kör på den ändå, vill inte behöva ändra mig när vi väl hade bestämt oss. Får se hur vi löser första tiden, beror nog lite på när den lilla vill komma och hur mycket tid det blir att vara utan vagn då.

Jag är helt slut i både kropp och knopp! Kan det inte bara få vara lugnt kring hästen ett tag?! I princip aldrig varit skadad men nu när jag är gravid och har noll ork och energi att lösa problemen då kommer det minsann :banghead: Han var lite varm i ben/hov igår, men imorse var han som vanligt. Fick film av stallägaren vid lunch idag och då kunde han knappt gå.. :( Så nu har jag spenderat hela eftermiddagen och kvällen i stallet, hann inte hem och byta om så har suttit i mina kalla arbetskläder och skor och frusit och kroppen mår inte jättebra efter att ha böjt sig och lindat osv. Fick i alla fall ut min fantastiska hovslagare och vi gissar nu på hovböld. Gah, blir tokig snart!
Låter i mina öron som en typisk hovböld, tråkigt ändå så klart men håller tummarna för snar bättring. :)

Vaknade i natt med magont. Inte bara det vanliga med fogarna utan antingen var det sammandragningar eller nån annan bebisrelaterad smärta, eller så reagerade jag på sambons käk igår. Tack och lov släppte det efter en bra stund utan åtgärd, men var lagom glad ändå över att ligga vaken, samtidigt som hjärnan snurrade igång och började oroa sig för bebisen om det var matförgiftning. Discobebisen har dock kört full fart både i natt och i morse så den går det nog ingen nöd på. Jag har börjat känna mer rörelser istället för sparkar, igår kändes det som att den drog en fot utmed magen, skitäckligt med en liten alien där inne. :eek:

Låter i mina öron som en typisk hovböld, tråkigt ändå så klart men håller tummarna för snar bättring. :)

Tack, och tack för input, känns skönt att höra att fler tror att det kan vara så, då ska jag försöka att inte skrämma upp mig själv med att tro något annat :) Typiskt bara att han aldrig haft det förut och nu när matte inte tycker att det är jätteskönt att sitta på huk och pyssla med ben och hov så kommer det ;)
Han har i alla fall fått gå ut i en mindre hage nu efter att jag varit och köpt horsecrocs åt honom, så att han inte skrapar upp omslaget. Hoppas det funkar, så jobbigt med boxvila.

Förresten så känner jag samma dom du med rörelserna, mer lite alienrörelser istället för sparkar numera, lite creepy, men men.. O_o Hoppas att magontet håller sig borta för dig nu!

:crazy::crazy::crazy:
Jag har knappt sovit på tre nätter pga stressen med allt för mycket samtidigt med körigt jobb, flytt och sjukt barn. Åkte till jobbet utan telefon i måndags och utan dator idag. Går runt och är konstant illamående. Och nyss ringde min man och sa att flyttfirman dykt upp, en dag för tidigt! Och vet ni vad det värsta är - flyttfirman gav mig förslag på andra tider imorgon och fredag men jag sa nej vi kör! Hur i hellskotta tänkte jag? :banghead::banghead::banghead:

85 dagar to go. Nedräkning :) Förutom att fölet lyser med sin frånvaro har jag börjat få allt jobbigare sammandragningar. Det kommer när jag går, speciellt om jag går långt och blir trött eller håller lite för högt tempo. Är van vid att gå i 180 så får verkligen tänka på att slå av på takten. Det kommer även en del vid ridning tyvärr. Får tagga ner lite. Har ÄNTLIGEN hittat en medryttare som verkar taggad på att rida ofta tack och lov.

Var riktigt jobbigt efter fredagens terrorattack... Jobbar i city så blev fast på jobbet och fick sedan gå en mil för att kunna ta mig hem. Då var både fötter trötta och svullna och jag hade så mycket sammandragningar att jag bara kunde ligga raklång resten av kvällen.

Nu börjar bebis bli stor alltså... Rör sig fortfarande mycket och man kan verkligen se en häl eller armbåge som dras under huden ibland. Tycker det är så creepy haha!

Viktuppgången verkar tack och lov ha stabiliserat sig lite. Gick ju upp 17 kg de första typ 24 veckorna men nu har det legat stabilt. Vecka 27+5 nu... Inte så liten.

IMG_3393.jpg

17879978_1899300696762266_7118206197688563676_o.jpg

17917566_1899301870095482_2159004932998247085_o.jpg

Orkade för en gångs skull ta "riktiga" bilder på magen där t.o.m ansiktet syns (hatar att vara med på bild). Går in i vecka 24 snart. Ser ju helt sjuk ut i profil, snacka om självförtroendedipp när man är van att dra 34-36 i storlek och anses vara 'petite' och helt plötsligt ser ut som barbapappa.... Förstår att det är helt naturligt och att man inte ska se ut som en planka men min hjärna vill ändå inte koppla...

Orkade för en gångs skull ta "riktiga" bilder på magen där t.o.m ansiktet syns (hatar att vara med på bild). Går in i vecka 24 snart. Ser ju helt sjuk ut i profil, snacka om självförtroendedipp när man är van att dra 34-36 i storlek och anses vara 'petite' och helt plötsligt ser ut som barbapappa.... Förstår att det är helt naturligt och att man inte ska se ut som en planka men min hjärna vill ändå inte koppla...
Jag trivs verkligen inte heller i gravidkropp. Jag gillar såklart det magen medför och att känna sparkar, men otympligheten är inte alls kul. Skönt att det är ett övergående tillstånd :).

Jag trivs verkligen inte heller i gravidkropp. Jag gillar såklart det magen medför och att känna sparkar, men otympligheten är inte alls kul. Skönt att det är ett övergående tillstånd :).
Jo, i mitt huvud så är jag fortfarande "mig själv", sen ser jag mig i spegeln och inser att jag inte alls ser ut så, det går liksom inte ihop. Men ja, jag håller med, magen trivs jag med annars, bara inte på bild. :)

Du och @Elin_B är jättefina! Inte ser du ut som någon Barbapapa heller! Du är 'petite med kula' ;)

Jag har konstant mensvärk i mage och rygg sedan ett par timmar. Mycket sammandragningar idag (eller egentligen de senaste dagarna) men känner ju en livlig bebis och ingen direkt smärta. Hur orolig bör jag vara? :confused:

Vi var och kollade barnvagn hos en kompis ikväll, en Teutonia Cosmo 2015 tror jag det var, iaf hade den tre hjul. Nån som har erfarenhet av dem? Tyckte mycket bättre om den än om Emmaljungan faktiskt, den var både lättkörd och lätt att fälla ihop. Vi fick erbjudande om att köpa vagnen komplett med alla tillbehör och en exklusiv åkpåse från Voksi i fint skick fylld med fårull (heter modellen Urban kanske?) för 5000:-.
Vi har inte bestämt oss ännu men jag tycker det känns rätt prisvärt.

Vi var och kollade barnvagn hos en kompis ikväll, en Teutonia Cosmo 2015 tror jag det var, iaf hade den tre hjul. Nån som har erfarenhet av dem? Tyckte mycket bättre om den än om Emmaljungan faktiskt, den var både lättkörd och lätt att fälla ihop. Vi fick erbjudande om att köpa vagnen komplett med alla tillbehör och en exklusiv åkpåse från Voksi i fint skick fylld med fårull (heter modellen Urban kanske?) för 5000:-.
Vi har inte bestämt oss ännu men jag tycker det känns rätt prisvärt.
Det bör vara en Spirit om den har tre hjul. Jag hittar dessvärre en massa (äldre) recensioner som säger att vagnen har (haft) lätt att välta. Jag hade inte köpt.

Det bör vara en Spirit om den har tre hjul. Jag hittar dessvärre en massa (äldre) recensioner som säger att vagnen har (haft) lätt att välta. Jag hade inte köpt.
Tack för varning, ska fråga kompisen om modell men tycker Cosmon påminner mer om den hon hade, det finns en variant med 3 hjul som fått väldigt bra kritik (barnvagnsbloggen :heart).

Nu testkörde vi den bara lite runt huset men jag blev förtjust i den och jag vet att just den här kompisen har kört mycket olika underlag med den och den är välanvänd. De lever rätt liknande oss med många hundar och är väldigt aktiva i skog och mark och hon har varit supernöjd med denna vagnen (långt innan det kom på tal att sälja den).
Men tack för observandum @hvala ska kolla modellen!

Tack för varning, ska fråga kompisen om modell men tycker Cosmon påminner mer om den hon hade, det finns en variant med 3 hjul som fått väldigt bra kritik (barnvagnsbloggen :heart).

Nu testkörde vi den bara lite runt huset men jag blev förtjust i den och jag vet att just den här kompisen har kört mycket olika underlag med den och den är välanvänd. De lever rätt liknande oss med många hundar och är väldigt aktiva i skog och mark och hon har varit supernöjd med denna vagnen (långt innan det kom på tal att sälja den).
Men tack för observandum @hvala ska kolla modellen!
Jag hade en trehjuling till dottern och jag säger aldrig igen. Men det kan ju klart skilja en del mellan märkena. Jag tyckte största problemet var att framhjulet ville gå sin egna väg när man körde över grus eller rötter i skogen. hjullåsningen gick sönder fort så sambon fick svetsa hjulet sen.

Jag hade en trehjuling till dottern och jag säger aldrig igen. Men det kan ju klart skilja en del mellan märkena. Jag tyckte största problemet var att framhjulet ville gå sin egna väg när man körde över grus eller rötter i skogen. hjullåsningen gick sönder fort så sambon fick svetsa hjulet sen.
Oj då, det verkar vara sjukt delade åsikter om det här med trehjulingar. Givetvis var det en Spirit hon hade men en senare årsmodell där det bara gick att ha sittdelen i framåtläge, just för att göra den stabilare. Tror de ändrade 2013 efter problemen med att den vält och de varningar jag hittade var från -10.
Får fundera lite till innan jag lämnar svar, men gillade vagnen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 117
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
633
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 087
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka