Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu syns den! Jättefin mage ju! Kan du ha vanliga jeans?! Jag lever i mina mamma-stallbyxor som jag hade på bilden. Extremt fula men ack så sköna Ska jag "klä upp mig" blir det typ lösa träningsbyxorNu tror jag att jag kanske lyckats fixa den j**la bilden !
V 28+3
Nu syns den! Jättefin mage ju! Kan du ha vanliga jeans?! Jag lever i mina mamma-stallbyxor som jag hade på bilden. Extremt fula men ack så sköna Ska jag "klä upp mig" blir det typ lösa träningsbyxor
Jag hade lågt blodtryck hela förra graviditeten (tom i vecka 42 ). Det var bara positivt enligt bm .Just kommit från besök hos BM, inte min ordinarie denna gång då hon blivit sjuk så det kändes lite underligt faktiskt. Denna var nog helt okej hon med, gjorde det hon skulle liksom, men kände mig inte alls lika bekväm med henne som med min ordinarie. Har en ny tid till ordinarie om två veckor så jag kände att jag sparar frågor som inte är så akuta tills dess, känns bäst så helt enkelt. Frågade i alla fall om jag får bada badkar hemma då jag läst så olika om detta och hon menade att det var helt lugnt, att det kan vara bra att undvika bubbelpooler på offentliga ställen då det kan vara mycket bakterier och klor men att det inte ska vara någon fara hemma, så nu ska här badas!
Blev lite fundersam över mitt blodtryck dock, 115/40.. Det är alltid lågt men ska det verkligen vara så lågt? Hon sa dessutom att jag har oregelbunden puls, vilket ju låter sådär Men sen var det som att hon viftade bort det, så jag antar att det inte är någon fara då eller?! Jag kan bli lite ställd när jag får sån information så är ofta ganska dålig på att ställa följdfrågor på en gång, funderingarna kommer lite senare istället.
Jag hade lågt blodtryck hela förra graviditeten (tom i vecka 42 ). Det var bara positivt enligt bm .
Sjukskrivning alltså? På vilka grunder? Jag hade två olika barnmorskor förra graviditeten och ingen av dem hade någon tanke på sjukskrivning. Men det är klart, har man besvär av det så är det ju en annan femma, men du verkar inte ha ont av det om jag förstår dig rätt?Ok! Ja min vanliga BM har inte sagt så mycket om det förutom att konstatera att det är väldigt lågt och att fråga om jag har problem med yrsel och sådant (vilket jag har, men det är hanterbart). Den jag träffade igår började mumla om sjukskrivning och sånt, men det viftade jag mest bort där i stunden. Hade 115/40 som sagt, typ alla andra gånger jag varit dit har det varit 95/55 ca.
Men skönt att höra att det kan vara positivt då!
Sjukskrivning alltså? På vilka grunder? Jag hade två olika barnmorskor förra graviditeten och ingen av dem hade någon tanke på sjukskrivning. Men det är klart, har man besvär av det så är det ju en annan femma, men du verkar inte ha ont av det om jag förstår dig rätt?
Har alltid rätt lågt blodtryck och brukar få positiva kommentarer på det. Låter som en snäll BM ändå... Ingen kan ju tvinga dig att bli sjukskriven men det är ju skönt att kunna bli det om man behöver.Nej, jag har inte så mycket besvär av det så jag tänker verkligen inte på sjukskrivning. Jag blir yr och svimfärdig väldigt lätt, men det är inte mer än så, det går absolut att leva med. Hon tyckte att det var väldigt lågt och sedan har jag också haft väldigt lågt järnvärde (vad heter det "på riktigt"..). Vet dock inte riktigt hur sjukskrivning skulle hjälpa mot detta, men men.. Kan vara att hon vägde ihop dessa faktorer med min foglossning och att det var därför hon började fundera kring sjukskrivning. Jag frågade inte så mycket kring detta då jag varit jätterädd för att bli sjukskriven och gärna vill jobba så länge jag kan, så jag viftade mest bort det. Lite dumt kanske, hade ju varit bättre att fråga henne ordentligt när hon tog upp det, men sådan var inte min spontana reaktion.
Hon kanske är rädd att du ska ramla och slå dig? Vad jobbar du med?Nej, jag har inte så mycket besvär av det så jag tänker verkligen inte på sjukskrivning. Jag blir yr och svimfärdig väldigt lätt, men det är inte mer än så, det går absolut att leva med. Hon tyckte att det var väldigt lågt och sedan har jag också haft väldigt lågt järnvärde (vad heter det "på riktigt"..). Vet dock inte riktigt hur sjukskrivning skulle hjälpa mot detta, men men.. Kan vara att hon vägde ihop dessa faktorer med min foglossning och att det var därför hon började fundera kring sjukskrivning. Jag frågade inte så mycket kring detta då jag varit jätterädd för att bli sjukskriven och gärna vill jobba så länge jag kan, så jag viftade mest bort det. Lite dumt kanske, hade ju varit bättre att fråga henne ordentligt när hon tog upp det, men sådan var inte min spontana reaktion.
Hon kanske är rädd att du ska ramla och slå dig? Vad jobbar du med?
Hur har ni andra tänkt göra med föräldraledighet?
För mig och sambon är det viktigt att vi är hemma ungefär lika länge. Om jag går på ledighet efter semestern i september, kan jag vara fl fram till maj ungefär. Kruxet är att det då snart är semestertider på jobbet och det känns "dumt" att komma tillbaka för att sedan ta semester igen om några veckor. Det bästa hade nog varit att vara ledig fram till semestern om föräldradagarna tillåter oss att göra så.
Hur lägger ni andra upp det? Behöver inspiration till mitt mycket angenäma "problem" :P.
Hur har ni andra tänkt göra med föräldraledighet?
För mig och sambon är det viktigt att vi är hemma ungefär lika länge. Om jag går på ledighet efter semestern i september, kan jag vara fl fram till maj ungefär. Kruxet är att det då snart är semestertider på jobbet och det känns "dumt" att komma tillbaka för att sedan ta semester igen om några veckor. Det bästa hade nog varit att vara ledig fram till semestern om föräldradagarna tillåter oss att göra så.
Hur lägger ni andra upp det? Behöver inspiration till mitt mycket angenäma "problem" :P.