Ikväll ska vi på någon slags förberedelsekurs! Ska bli jättespännande. Vet inte exakt hur upplägget är, bara att vi blivit rekommenderade den av BM och att den brukar vara uppskattad. Det är sammanlagt två tillfällen, sista tillfället får man en rundvandring på BB vilken jag ser fram emot, skulle vara väldigt skönt att ha varit där en gång innan det blir dags.
Har ni några kurser ni tänkt gå på innan förlossning? Eller ni som varit gravida förut, någon kurs ni kan tipsa om som hjälpte er?
Förutom det då så har jag fortfarande lite hästproblem (kan det bara lugna ner sig någongång!?)
Han mår mycket bättre sedan jag fick hjälp med ridningen, och han har varit lugn, men senaste dagarna så har han börjat strula med stallägaren (som är den som tar in och ut). Flera kvällar han helt sonika vägrat komma in (väldigt stor hage så inte så lätt att fånga in om de inte samarbetar). Hon har tagit in de andra hästarna och lämnat honom och sedan gått tillbaka i omgångar för att se om han varit redo att följa med in, men han har stuckit när hon kommit fast han stått och gnäggat vid grinden innan. Han har alltså blivit ute typ två timmar längre än de andra innan hon ringt efter hjälp. Två kvällar har jag fått åka ut och då har jag bara kunnat promenera in och hämta honom vid grinden utan minsta protest. En kväll ringde hon gamla medryttaren som bor nära och hon hade också fått in honom direkt. Sen fick jag höra igår att han vägrat gå ut på morgonen... Då hade han fått komma ut två timmar senare än de andra när det till slut funkade. Fattar verkligen inte vad han håller på med nu. Någon som har erfarenhet av något sådant här?
Vi har börjat fundera på om han mår dåligt av minsta lilla förändring. Har varit en hel del små förändringar nu, men inget jättestort (enligt mig i alla fall). Men när jag tänker efter så blir det ändå en hel del när man lägger ihop det. Har kommit en ny häst som han fått börja dela hage med och denna är högre i rang än honom så han har fått ge sig efter att ha bossat över de andra ett bra tag. Den hästen och en häst till har dessutom börjat gå ute dygnet runt. Det är väl den senaste förändringen jag kan komma på..
Önskar bara att det inte skulle behöva bli så här just när jag är gravid i sjunde månaden, har liksom ingen ork att lösa situationen, men det måste jag ju..