Sommarföräldrar 2017

Inatt går jag på fölvak. Inte så jättesugen då jag sovit dåligt i flera veckor för att senaste veckan sova som en medvetslös. Helt drömlös, vaknar inte för att kissa ens... Känns som att jag är inne i ett enormt sömnbehov och plötsligt ska jag vakna och kolla en skärm varje timme i ett dammigt, fuktigt, rått stall. Min sambo håller på att gå i taket. Han förstår inte alls hur man kan behöva sova över i stallet när man är gravid. "Kan du inte byta med någon" hehe... vem då liksom? Hoppas hon fölar snart. Inga tydliga tecken mer än välfyllt juver och relativt slappa bäckenband men med bf på torsdag vågar jag inte avvakta längre. Första fölet för både henne och mig... Inga vaxproppar och vätskan från juvret är ännu klar. Hmmmm....
Mitt stora fick aldrig varken juver eller proppar. Men gick i 12 månader...

Sluta prata om glass!!! :devil: Enda positiva med att få insulinkänning i söndags var att jag kunde tillåta mig att äta en glass med gott samvete :p

Vi är också anmälda till en förlossnings förberedande kurs. Tror det var 4 gånger totalt varav en gång där sambon också var välkommen. Min startar den 20 april. :)

Trist med hästen, hoppas det löser sig!! Har precis mailat stallägaren och frågat om det är OK att vi använder en av hagarna till bete (de kommer normalt in på natten året om). Om han säger nej börjar jag också få bråttom att försöka lösa de första månaderne efter förlossning då jag gissar att det inte kommer funka att behöva åka till stallet 4 dagar i veckan...

Ikväll ska vi på någon slags förberedelsekurs! Ska bli jättespännande. Vet inte exakt hur upplägget är, bara att vi blivit rekommenderade den av BM och att den brukar vara uppskattad. Det är sammanlagt två tillfällen, sista tillfället får man en rundvandring på BB vilken jag ser fram emot, skulle vara väldigt skönt att ha varit där en gång innan det blir dags.
Har ni några kurser ni tänkt gå på innan förlossning? Eller ni som varit gravida förut, någon kurs ni kan tipsa om som hjälpte er?

Förutom det då så har jag fortfarande lite hästproblem (kan det bara lugna ner sig någongång!?) :banghead:
Han mår mycket bättre sedan jag fick hjälp med ridningen, och han har varit lugn, men senaste dagarna så har han börjat strula med stallägaren (som är den som tar in och ut). Flera kvällar han helt sonika vägrat komma in (väldigt stor hage så inte så lätt att fånga in om de inte samarbetar). Hon har tagit in de andra hästarna och lämnat honom och sedan gått tillbaka i omgångar för att se om han varit redo att följa med in, men han har stuckit när hon kommit fast han stått och gnäggat vid grinden innan. Han har alltså blivit ute typ två timmar längre än de andra innan hon ringt efter hjälp. Två kvällar har jag fått åka ut och då har jag bara kunnat promenera in och hämta honom vid grinden utan minsta protest. En kväll ringde hon gamla medryttaren som bor nära och hon hade också fått in honom direkt. Sen fick jag höra igår att han vägrat gå ut på morgonen... Då hade han fått komma ut två timmar senare än de andra när det till slut funkade. Fattar verkligen inte vad han håller på med nu. Någon som har erfarenhet av något sådant här?
Vi har börjat fundera på om han mår dåligt av minsta lilla förändring. Har varit en hel del små förändringar nu, men inget jättestort (enligt mig i alla fall). Men när jag tänker efter så blir det ändå en hel del när man lägger ihop det. Har kommit en ny häst som han fått börja dela hage med och denna är högre i rang än honom så han har fått ge sig efter att ha bossat över de andra ett bra tag. Den hästen och en häst till har dessutom börjat gå ute dygnet runt. Det är väl den senaste förändringen jag kan komma på..
Önskar bara att det inte skulle behöva bli så här just när jag är gravid i sjunde månaden, har liksom ingen ork att lösa situationen, men det måste jag ju..

• Gilla
Reactions: Ray
Rul idag och det såg ut att vara en till synes frisk bebis därinne :love:
En lillebror.. :D
Så jag får ett hus fullt av grabbar :nailbiting:
Blev framflyttad 5dagar från 31/8 till 26/8. Måste bara älska att bli flyttad åt rätt håll! Helt plötsligt försvann 5 dagar av graviditeten, bara sådär :D

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
17/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
20/7 - Pannkaka 40 år första barnet

Augusti
5/8 . Manhattan_2006 31 år första barnet
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
24/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
25/8 - Dumle_gumman, 30 år, Första barnet
26/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet, Pojke enl RUL (Sthlm)
26/8 - IdaV, 27 år, första barnet
30/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet (Skaraborg)

En hink @Omega ? Så hon sticker ner näsan i den. Och lägga grimskaftet runt halsen först?

Ja, det skulle ju vara en enkel lösning om det funkar. Känns som att man provar sånt först av allt, men hon har kanske inte haft hink med. Igår var det lugnt i alla fall, hoppas att det håller i sig! :)

Sluta prata om glass!!! :devil: Enda positiva med att få insulinkänning i söndags var att jag kunde tillåta mig att äta en glass med gott samvete :p

Vi är också anmälda till en förlossnings förberedande kurs. Tror det var 4 gånger totalt varav en gång där sambon också var välkommen. Min startar den 20 april. :)

Trist med hästen, hoppas det löser sig!! Har precis mailat stallägaren och frågat om det är OK att vi använder en av hagarna till bete (de kommer normalt in på natten året om). Om han säger nej börjar jag också få bråttom att försöka lösa de första månaderne efter förlossning då jag gissar att det inte kommer funka att behöva åka till stallet 4 dagar i veckan...

Hoppas att det går bra med din stallägare! Så smidigt om de kan gå ute dygnet runt under sommaren känner jag, speciellt då med tanke på nyfött barn.
Kursen igår var.. sådär. Mest en massa förmaningar om att det blir annorlunda i parrelationen efter att man fått barn, "ni kommer aldrig mer att vara två" var hennes mantra. Nej, det förstår jag.. Ser dock fram emot nästa träff då det blir barnmorska från BB som håller i det och man får gå en rundvandring på avdelningen!

https://www.instagram.com/p/BSdMXzEB5qK/

Provar att lägga in en länk till bild på magen i .v20 via Insta.. Hoppas det funkar :D
Magen är mycket mindre än med sonen och jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder, fick byta till mamma jeans tidigt förra graviditeten.
Vilken fin mage!! Herregud, jag går in i vecka 23 snart och ser ut som en ballong. Din ser ju perfekt ut och det är inte ens din första graviditet.

17758413_1886540391371630_6199984392928769785_o.jpg

17620272_1886540388038297_1223657114073966107_o.jpg

En inte så liten mage i vecka 22 + 3 :D
Ligamenten fortsätter att bråka, låg vaken en timme i natt i väntan på att Alvedonen skulle verka, sen värmedyna på det. Fattar inte varför det är värst på natten, även om det kommer skov även dagtid.

Meh! Tycker din mage ser väldigt vältränad ut, min liksom breder ut sig åt sidorna och bakåt så jag ser ut som en stoppad korv :p
Så ser min mage ut i verkligheten också. Jag hittade en fuskig vinkel idag helt enkelt. Förra grav hade jag definierade magmuskler på sidan av kulan hela vägen men det har jag inte nu.

Hittade förresten några helt okej gravidträningsfilmer på youtube idag och körde en halvtimme hemma framför teven. Heja mig! Insåg att det faktiskt är lång tid kvar till BF och jag måste komma igång och träna igen. Det känns som att jag är helt otränad men jag sprang ju faktiskt fram till för några veckor sedan.

Just kommit från besök hos BM, inte min ordinarie denna gång då hon blivit sjuk så det kändes lite underligt faktiskt. Denna var nog helt okej hon med, gjorde det hon skulle liksom, men kände mig inte alls lika bekväm med henne som med min ordinarie. Har en ny tid till ordinarie om två veckor så jag kände att jag sparar frågor som inte är så akuta tills dess, känns bäst så helt enkelt. Frågade i alla fall om jag får bada badkar hemma då jag läst så olika om detta och hon menade att det var helt lugnt, att det kan vara bra att undvika bubbelpooler på offentliga ställen då det kan vara mycket bakterier och klor men att det inte ska vara någon fara hemma, så nu ska här badas! :)
Blev lite fundersam över mitt blodtryck dock, 115/40.. Det är alltid lågt men ska det verkligen vara så lågt? Hon sa dessutom att jag har oregelbunden puls, vilket ju låter sådär :crazy: Men sen var det som att hon viftade bort det, så jag antar att det inte är någon fara då eller?! Jag kan bli lite ställd när jag får sån information så är ofta ganska dålig på att ställa följdfrågor på en gång, funderingarna kommer lite senare istället.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 090
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka