Nu har ni tid på er att sätta er in i vad ni tror att ni behöver.
Nånstans att sova. Skydd i bilen. En barnvagn. Kläder. Blöjor. Nappar och flaskor. Det blir liksom en bra början.
Sen har jag själv lagt till tvättlappar (handdukar i mycket liten storlek), haklappar för dregel/kräks och babyolja att göra rent huden med. Och jag har gjort några filtar, till både säng och barnvagn. Man kan köpa sånt, men jag har alltid nåt i händerna vid tvn så det har liksom varit naturligt för mig att göra själv.
Vi har inget badkar och när vi fick frågan om vi ville få en badbalja med ställning till tackade vi ja - så behöver vi/barnet inte bada i vasken.
Jag har valt att köpa en amningskudde, för att kunna få bra stöd när jag ammar.
Jag har fått några gravidbyxor. I övrigt går jag fortfarande, i vecka 35, i mina vanliga kläder (de som fortfarande passar). Tänker inte köpa några speciella amningströjor, utan satsar på vanliga linnen och skjortor. Har köpt några amningstoppar/-bhs.
Sen finns det ju huuur mycket saker som helst. Babynest, dagsäng/vagga, stolar, lekgym, specialgrejer hit och dit o s v. Men det har ni tid på er att upptäcka. Börja med att njuta av glädjen att vara gravid. Den känslan är viktig att våga njuta av.