Tack snälla, det är precis den typen av frågor jag behöver för att komma nån vart! Det är som att börja diskutera kärnfysik med någon som knappt gått ut dagis annars.Jag kan lägga till lite frågor
Hur långa är ni? När man går med vagnen så ska armarna vara böjda annars är den för låg. Likadant kan liggdelen hamna för långt ner (buggaboo är tex extremt låga).
Var ni långa som barn? Liggdelar är olika stora på olika märken. Likadant sittdelarna. Brio go next (tror jag det är) är tex väldigt kort i ryggen på sittdelen så där får många byta vagn tidigt.
Kommer ni handla med vagnen? Ta en titt på utrymmet under isf.
Tänk på att suffletten ska skugga även på sommaren (många är fört korta)
Vill du kunna sätta babyskyddet på barnvagnen (perfekt om man bara ska handla lite snabbt)? Alla barnvagnar har inte den möjligheten (tex kronan)
Barnvagnsblogg.se kan rekommenderas
Sambon är 1.87 och jag 1.64, rätt stor längdskillnad med andra ord. Dock lär jag gå mest med vagnen (han jobbar ute halva året) så jag utgår från mig själv där.
Jag tror vi bägge var rätt normallånga som barn, inget som jag minns särskilt iaf. I sambons släkt är de lite längre och i min lite kortare så svårt att säga.
Vi kommer att handla en hel del med vagnen så klart plus om det går att lasta en del i den. Sambon kommer propsa på såna grejor.
Det låter väl rätt smart o kunna koppla babyskyddet på vagnen, men kanske blir svårt om vi hyr det? Får kika på det!
Ska definitivt surfa mig in på den sidan du l
rekommenderade, och tack för tipsen!