Lagom irriterad på tillvaron just nu.
Har så förbannat ont i högra bröstet, gissar nästan på att jag har fått nån inflammation eller nåt.. Det gör liksom ont inifrån. Kan göra sjukt ont vid amning (dock inte jätteont varje gång, ibland bara lite ont), men även efteråt. Eller hela tiden. Bröstet är väldigt ömt och jag kan skrika till vid minsta beröring. Sen ibland är det som att det är mycket bättre ett tag. Har inga sprickor i bröstvårtan, så det är inte det, hade dock det någon vecka efter förlossningen men det har läkt.
Fortsätter i alla fall att amma. Har googlat runt lite och det verkar vara lösningen på alla tänkbara problem..
Sen i övrigt skulle det bara vara så kul om det kunde få flyta på med hästen en stund. Hade ordnat en tjej som skulle komma och rida några gånger nu till veckan och så hade jag tänkt få hoppa upp en stund efter att hon ridit, så att han är lite trött då och håller sig lugn, med tanke på min relativt nyförlösta kropp, men hon ställde just in. Och jag som är så ridsugen! Men framför allt skulle det behövas för hästens skull. Han verkar förresten dessutom ha fått tillbaka något slags magproblem igen 
Stallägaren hade varit och tittat till på betet och meddelade att det rann som kaffe ur honom. Han hade ju så i våras och jag hade ut veterinär som undersökte och tog en massa prover utan resultat. Han var heller inte, och är inte nu heller, uttorkad. Sen meddelade hovslagaren att hans hovkvalitet har försämrats avsevärt.. Han har alltid haft riktiga superhovar, hovslagaren brukar fota honom till sin hemsida, till och med före skoning då de brukar hållas så fina. Nu sa hon att hon inte ens vågar fota efter att hon skott klart
Verkligen ordentlig försämring och jag har ingen aning om vad det kan bero på..
Sorry för långt inlägg nu, men har bara lite kvar att klaga på
Det skulle ju vara himla trevligt om sambon kunde stötta lite och möjliggöra för mig att vara en bra hästägare även nu när vi har fått barn. Igår när jag fick alla nyheter om hästens krämpor (även misstänkt ryggsmärta som dock visade sig vara falskt alarm) tycker sambon att det är lämpligt att stanna extra länge på en tillställning han var på i stan
Jag fick packa in sonen i bilen och bara hoppas på att han inte skulle vakna just när jag var i färd med att bada den stackars hästen som insekterna naturligtvis varit på mer än vanligt med tanke på allt intorkat bajs (magproblemen). Sen har jag en bit att gå till betet för att hämta honom till att börja med. Kan inte ta med mig vagnen då när jag leder hästen så då var det bara att lämna det sovande barnet i sadelkammaren och hoppas på det bästa (låter inte som en sån bra mamma nu inser jag..).
Sambon kom till stallet till slut, och betedde sig extra trevligt och klappade och kliade hästen och tog sedan med sig barnet hem så att jag i alla fall kunde leda hästen tillbaka till betet utan dåligt samvete.
Inte jätteglad på sambo för tillfället, men son och häst är underbara
Glad att jag fick mysa med båda igår och nu ligger sonen och sover på mitt bröstet dessutom, så mysigt