Förra gången hade vi bärsjal och babynest med till BB men nu tror jag vi skippar det i och med att vi sannolikt inte stannar lika länge. Jag ska överlag försöka packa extra lätt nu. Vi blev kvar tre dygn förra gången. Jag har en superfin bild på hur dottern sover i sjalen hos sin pappa knappt två dygn gammal
Ni som är omföderskor, hur länge tror ni att ni blir kvar på BB om allt går som planerat? Ja även ni som väntar första får svara så klart
Jag tänker också packa mindre den här gången. Sonen hade nästan bara blöja tills vi skulle åka hem och då hade han en pyjamas med fötter på, mössa och filt. Så alla andra ombyten vi hade med vad bara onödigt att släpa på. Något som jag inte hade med sist men funderar på att ta med denna gång är amningskudde. Men får se hur det blir med den saken.
Ang hemgång så stannade vi tre dagar förra gången. Här är det tydligen så att omföderskor får åka hem 6 timmar efter förlossning förutsatt att allt går som det ska Det känns för mig lite väl snabbt.. Fast vi kommer antagligen att vilja hem så snart som möjligt. Det ville vi första gången också skönt att det finns personal när man känner sig osäker, men jag tyckte det var SÅ jobbigt att sitta där och försöka få igång amningen med en massa folk som sprang ut och in hela tiden. Mycket skönare att kämpa med det hemma i lugn och ro!