Hallå allihop, här är jag!
Inte varit inne på föräldraforumet på hur länge som helst så lär ha missat massor!
Jag har ju varit själv med knodd i snart fem veckor; skyller den dåliga uppdateringen på det.
Hoppas det är bra med alla er och bebisarna!
Här går det fint; jag och knodd har klarat oss över alla förväntningar. Innan knodd kom så var mina 5 ensamveckor underbara, jag har ett stort behov av egentid. Fasade lite nu när sambon skulle ut men det är fortfarande lika skönt, jag kan köra helt efter eget huvud och det passar mig o Knodd bra, även om det ska bli skönt när sambon kommer hem nu.
BVC igår, nu är vi snart uppe på 9 kg (8,72 kg för att vara exakt), och han är 68 cm lång, växt 5 cm på 1,5 månad. Storlek 74 i kläder sitter som en smäck.
Pigg som en spigg är han, och stark! Har börjat rulla som en galning rygg - mage och har även börjat åla sig lite på golvet, snart kryper han väl?!
Hittade honom i spjälsängen häromkvällen, då hade han gripit tag i spjälorna och börjat åla sig upp mot dem så vi måste sänka madrassen. Blir han hälften så galen som mig när jag var liten kommer jag ha att göra.
Även liggdelen i vagnen har fått bytas ut mot sittdel där man spänner fast honom efter att han helt sonika börjat sätta sig upp i vagnen med överkroppen..
Över lag är han väldigt go och glad, han får följa med mamma precis överallt och jag tror att det har gjort mycket för hans humör, han vill helt enkelt vara med. Personalen på lantmännen gjorde stora ögon förra veckan när jag kom med knodd på magen och lassade på 3 säckar kraftfoder på vagnen utan större bekymmer ("snäll unge", löd kommentaren) Han har även fått åka fodervagn medan han låg i sitt babyskydd, skitkul tyckte han.
Gjorde äntligen slag i saken och köpte en riktig kamera för några veckor sen, så nu kan jag ta lite vettiga bilder.