ja alltså jag har så fullt upp så jag hinner sällan sitta vid datorn, och jag ogillar att skriva på mobilen så jag känner att jag missat MASSOR och att det är för mycket att läsa ifatt
En uppdatering från mig iaf. Jag har börjat träna för tränare igen varannan vecka - SÅ kul att komma igång igen. Rider hästarna (båda faktiskt
) nästan varje dag, dock knappt inte i skogen utan lägger fokus på träningen istället, handlar om 15-25 min/häst. Nu när Algot sover mer regelbundet så har jag testat igen att ha honom i vagnen på fm när han alltid sover bra och det gick jättebra sist och jag hann rida båda hästarna (och hämta posten och gå på toa och klä om när jag kom in
).
Annars rider jag på kvällen när sambon kommer hem och fredagar är han hemma redan 14 så då passar jag på samt på helgen.
I övrigt så är vi på öppna förskolan en dag i veckan, väldigt trevligt! Sen har vi varit på babymassage men den är slut nu, var också väldigt bra. Annars så har jag snickrat, sytt och grejat när vi är hemma. Algot har dessutom fått följa med till en kund och skötte sig bra
. Jag har smygjobbat lite grann och ska jobba lite mer framöver, har eget företag och vill inte får för lång kö så de får vänta för länge. Efter årsskiftet tänkte jag försöka jobba lite mer regelbundet men max 25 % och då får sambon vara pappaledig.
Algot är en glad pojk och grejar ganska snällt själv nu för tiden, man behöver inte kånka runt på honom längre. Han är väldigt framåt och nyfiken, vände från mage till rygg när han var 6 veckor och från rygg till mage runt 3,5 mån. Han har börjat åla sig fram men det går långsamt och han blir arg när det inte går så bra som han vill
. Snurra runt kan han bra iaf. Ja jag tror knappast han tänker vänta till han är ett år med att börja gå, han har så bråttom med allt.
Ja han fick smaka mat när han blev 4 mån och det var supergott sa han, så jag har de flesta dagar gett ca 2 tsk mat en gång om dagen.
Har blivit erbjuden att låna en jättetrevlig shetlandsponny av en jag känner lite och den är dessutom utbildad i western! Vore perfekt till Algot då jag själv håller på med western
Sambon verkar väldigt positivt inställd så jag gissar att den hamnar här framåt våren
(och jag tycker det känns bra att låna så får man se om intresset finns/kommer, och att man är öppen med från början att det inte är våran häst utan att vi får låna henne till han är tillräckligt stor att rida min häst och att hästar inte är något man köper och säljer sådär utan vidare).
Min minsta häst är C-ponny och väldigt mjuk och känslig och skulle vara fin för honom att rida sen när han växer ur shettisen (ja jag räkna kallt med att min son kommer avguda hästar
).