Vi åker 3 ggrAlldeles för långt! Det är nu när jag fått barn som distansen känns. Tidigare har det inte bekymrat mig alls. Att åka upp 2 ggr om året känns plötsligt alldeles för sällan. Fast jag vill ju inte bo där uppe permanent igen.
Blir dyrt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi åker 3 ggrAlldeles för långt! Det är nu när jag fått barn som distansen känns. Tidigare har det inte bekymrat mig alls. Att åka upp 2 ggr om året känns plötsligt alldeles för sällan. Fast jag vill ju inte bo där uppe permanent igen.
Jag hade gärna tagit dem men vår lille kille har en månad kvar tills han får börja äta (smaka) matHej på er!
Jag hör egentligen till vår-tråden, men tror att min fråga passar bättre här.
Jag har ett gäng barnmatsburkar hemma som min son inte vill ha. Rör sig om 15-16 st och de har tyvärr väldigt kort datum nu, men med tanke på att de håller i två år från förpackandet så tror jag inte att några veckor hit eller dit gör ngn skillnad Är Änglamarks ekologiska morot- och potatispuré, från 4 månader.
Jag bor i Bromsten, Stockholm och vill man ha burkarna så får man gärna komma och hämta dem hos oss. Jag har i viss mån möjlighet att mötas upp här i närheten (norr/väst om stan) om man är lite flexibel med tiderna.
Tycker det är synd att slänga bara för att min lilla inte gillar dem! Hojta till om ngn är intresserad!
Jag hade gärna tagit dem men vår lille kille har en månad kvar tills han får börja äta (smaka) mat
/Järfällabo
Här är det dags att lägga av med amningen känner jag nu.
Vänster bröst har krånglat och gjort ont lite till och från hela tiden, stockar sig lätt och så. Men det har vart uthärdligt och blivit bättre när man ammar och sen gett med sig efter någon dag. Men har ändå tänkt, de ggr de gjort ont, att blir det såhär igen så slutar jag.
Sen igår har det gjort så ont. Ont utan att det stockat sig, ont före, Efter och mellan amningarna. För att inte tala om när han äter. Imorse gjorde det så ont att jag storgrät under tiden han åt. Men målet efter det så gick det bara inte, det gjorde FÖR ont och då är jag ändå väldigt smärttålig. Men ett väldigt ömt bröst i kombination med en unge som börjat böka runt vid amningen.. höll på att svimma av. Gör tusan mindre ont att föda barn ju, Haha!
Provade att pumpa och som tur var så funkade det och gjorde inte så ont. Så han fick amma från högra och få flaska från vänstra.
Men då kände jag bara att nu får det vara nog, nu slutar jag.
Tror jag åkt på en inflammation eller kanske svamp. Inget som syns eller att det känns något konstigt i bröstet, det gör bara så sjukt ont.
Så idag han vi varvat ersättning, amning och utpumpad. Och jag har tvättat och baddat med vichyvatten ifall det skulle vara svamp och det känns redan lite bättre. Men ger det inte med sig så måste jag söka vård.
Lite tråkigt med amningen även om jag hade tänkt sluta om ca en månad ändå.
Men jag orkar inte med att sitta och pina mig själv en endaste gång till.
Usch vad jobbigt!
Men det är aldrig värt att pina sig. Jag hade liknande erfarenhet med min äldre son, jag grät igenom varje amningstillfälle i 3månader, av smärta, innan jag kände att näää nu får det fan vara nog. Och när jag väl slutat var jag så lättad och undrade varför jag inte gjort det innan.
Kram
Usch vad tråkigt för dig, det låter helt horribelt att ha så ont. Amningen ska ju vara mysig !Här är det dags att lägga av med amningen känner jag nu.
Vänster bröst har krånglat och gjort ont lite till och från hela tiden, stockar sig lätt och så. Men det har vart uthärdligt och blivit bättre när man ammar och sen gett med sig efter någon dag. Men har ändå tänkt, de ggr de gjort ont, att blir det såhär igen så slutar jag.
Sen igår har det gjort så ont. Ont utan att det stockat sig, ont före, Efter och mellan amningarna. För att inte tala om när han äter. Imorse gjorde det så ont att jag storgrät under tiden han åt. Men målet efter det så gick det bara inte, det gjorde FÖR ont och då är jag ändå väldigt smärttålig. Men ett väldigt ömt bröst i kombination med en unge som börjat böka runt vid amningen.. höll på att svimma av. Gör tusan mindre ont att föda barn ju, Haha!
Provade att pumpa och som tur var så funkade det och gjorde inte så ont. Så han fick amma från högra och få flaska från vänstra.
Tror jag åkt på en inflammation eller kanske svamp. Inget som syns eller att det känns något konstigt i bröstet, det gör bara så sjukt ont.
Så idag han vi varvat ersättning, amning och utpumpad. Och jag har tvättat och baddat med vichyvatten ifall det skulle vara svamp och det känns redan lite bättre. Men ger det inte med sig så måste jag söka vård.
Här är det dags att lägga av med amningen känner jag nu.
obbigt med amningen, hoppas smärtan försvinner snabbt. Du kan inte fortsätta amma på bara ett bröst en månad till om du känner att du vill slippa flaskan, iaf på morgonen? Risken finns ju dock att du får leva med lite storleksskillnad på brösten i så fall
S. har återupptäckt möjligheten att rulla från mage till rygg, iaf åt ena hållet så nu ligger hon på mage typ 10 s. åt gången..
Angående amning så är det totalt hopplöst att amma när vi har besök/inte är hemma. Så fort någon säger något släpper hon taget och kollar upp "var det någon som sa något??" alternativ så ska hon kolla på alla saker som inte finns hemma. Funkar bäst när vi är själva hemma och jag håller mig tyst. Ska till svärföräldrarna i helgen, lär få stänga in mig i ett rum på morgonen för att få henne att äta ordentligt..
Vad önskar sig era små (eller ja tekniskt sett ni) i julklapp? Svärmor har beställt önskningar till helgen och vi är typ helt blanka...
Vi har också massor av kläder och leksaker så vill verkligen komma på något så vi inte får mer av detÄr också helt blank, ingen aning om vad vi ska önska till mini faktiskt. Mormor här har också bett om en önskelista (för typ en månad sen) och jag har fortfarande inte fått ihop nåt speciellt.
Storebror är såklart lättare, han har ju lite egna tankar också.
Men miniär svårt. Leksaker har vi massor från storebror,kläder lika så.
Har önskar en lampa till hans rum. Så det kommer nog bli mest inredning till hans rum som vi ska göra iordning.
Eftersom det är andra barnet finns det mesta här hemma men bultbräda och klosslåda har vi inte. Kläder strl 74 kan vara bra också eftersom det mesta vi har är ganska somrigt flickigt (typ kortärmade tunikor och caprileggings, inte helt passande klädsel i februari).Vad önskar sig era små (eller ja tekniskt sett ni) i julklapp? Svärmor har beställt önskningar till helgen och vi är typ helt blanka...
Imorgon är det dags för efterkontroll. Vad har ni gjort av era bebisar under kontrollen? För jag gissar att jag inte är den enda som har en bebis som inte gärna ligger själv?
Jag är så tråkig men hittade i en lokaltidning att två Kalmarbor som också är småbarnsföräldrar hade skrivit historiska sagoböcker för småbarn. Nu är de väl lite för små för böcker egentligen men eftersom vi ändå läser mycket redan nu så köpte jag hem några (det var kampanj ta 3 för 2). Tror det får räcka, möjligen att vi köper nån leksak också.Vad önskar sig era små (eller ja tekniskt sett ni) i julklapp? Svärmor har beställt önskningar till helgen och vi är typ helt blanka...