När "ska" man ringa BM egentligen..?
Du måste inte alls. Vill du göra kub är det ju bra att ringa i god tid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När "ska" man ringa BM egentligen..?
Nu har vi fått tid till ett UL den 25/11
Efter det skrivs vi över till vanliga bm.
Är det någon som har berättat nåt för någon annan än sambon?
Jag och min sambo har valt att inte berätta för någon förrän efter KUB-testet. Vi bor ganska långt från våra familjer så vi kommer att berätta till jul, när vi åker och hälsar på dem. Vi ska göra KUB-test i mitten av december och tänkte rama in ultraljudsbilden och ge de blivande mor/farföräldrarna i julklapp. Det ska bli roligt att se deras ansiktsuttryck när de öppnar paketen Skulle någonting gå fel innan dess kommer vi nog att berätta det för dem innan jul. Alla gör dock olika och ingenting är mer rätt eller fel.
Vi får vänta i 3 veckor innan vi får tid och jag ringde i v. 6. Vi har alltså första träffen om två veckor och då bokar de in tid för KUB, men jag har redan "förvarnat" dem om att vi vill göra KUB. Kort och gott, det kan vara bra att ringa ganska tidigt eftersom det kan vara några veckors väntetid.När "ska" man ringa BM egentligen..?
Tack och grattis själv ☺
Vi tänkte också berätta vid jul först men eftersom vi träffar min familj nästan dagligen så tror jag inte att jag kan dölja det så länge, blir ju v 13 då o tycker redan att det syns utan kläder så vi ska berätta för våra föräldrar nästnästa helg när sambons familj kommer o hälsar på. Vi resonerar lite som att händer det nåt så kan dom lika gärna veta så slipper man ta upp det också. Vi har lyckats hålla FET hemlig iaf så dom misstänker nog inget iaf
Har du äntligen blivit gravid nu? har inte alls hängt med. Grattis! Håller tummarna!Jag funderade på att vänta att ringa tills jag är i v 7-8.
Jag har dock min bästa vän som "mentor" under min grav och hon själv väntar sitt tredje barn på kort tid.
Har du äntligen blivit gravid nu? har inte alls hängt med. Grattis! Håller tummarna!
Nu har vi fått tid till ett UL den 25/11
Efter det skrivs vi över till vanliga bm.
Är det någon som har berättat nåt för någon annan än sambon?
När har ni tänkt berätta på jobbet?
Det är nog min största fundering just nu.
Jag själv är bara timvikarie på ett äldreboende.