Sommarföräldrar 2016 del 3

Det har det säkert, jag trodde i min enfald att det var betydligt tätare än så. Känns ju helt onödigt med passet om bara ngt år, vem kan ändå avgöra om det är rätt barn liksom från en bild på ett barn som är 8 v gammal... :D
Jag var i dåvarande Östtyskland när bebisen var några månader. Till min oerhörda upprördhet bestod bebisens "visum" i att de skrev "+ ein kind" på mitt visum. Mer individ än så var inte det lilla pyret. :D

Hur ser era läggningsrutiner ut?
Läste en artikel häromdagen om att man gärna vill lägga dom senare i hopp om att dom sover längre på morgonen. Men att dom bara fick mindre sömn pga det. Utan även om man lägger dom tidigt så sover dom "lika länge" på morgonen.

Vi börjar få in en ganska bra rutin vid läggning.
Runt 7 går vi in och byter blöja och byter till pyjamas, efter det går vi in till sängen och jag ammar henne tills hon är nöjd. Rapar henne och lägger henne tillrätta. Släcker lampan, lägger mig brevid och hon brukar somna inom 15-20min om inte innan. Kan hon inte sova så sjunger vi lite för henne :D
Sen vaknar hon vid 4-5 och vill ha mat sen somnar hon snabbt om och sover till 7-8 :)

Läste en artikel häromdagen om att man gärna vill lägga dom senare i hopp om att dom sover längre på morgonen. Men att dom bara fick mindre sömn pga det. Utan även om man lägger dom tidigt så sover dom "lika länge" på morgonen.

Runt 7 går vi in och byter blöja och byter till pyjamas, efter det går vi in till sängen och jag ammar henne tills hon är nöjd. Rapar henne och lägger henne tillrätta. Släcker lampan, lägger mig brevid och hon brukar somna inom 15-20min om inte innan. Kan hon inte sova så sjunger vi lite för henne :D
Sen vaknar hon vid 4-5 och vill ha mat sen somnar hon snabbt om och sover till 7-8 :)

Jag ammar på kvällen och hon brukar somna mellan 7-9, sen ger jag en sista flaska runt 10, innan flaskan så byts blöja och pyjamas åker på. Hon vaknar alltid då, men brukar somna om när hon får flaskan. Sen går hon och jag och lägger oss, samsover jämte varandra med en sovorm runt oss. Hon vaknat alltid till när jag lagt ner henne i sängen. Men då söver jag henne genom att liggamma eller prata/sjunga för henne. Det är mysigast:) sen sover hon, antingen vaknar hon en gång under natten runt tre, liggammar då, eller så sover hon till runt 6, liggammar igen då så går vi sen upp när lilla damen tröttnat på sängen:)

Släcker ner vid 19-tiden och har tv på lägre volym osv så hon kan varva ner. Tvättar, ibland badar och byter sen till pyjamas och ny blöja. Vid 8-9 när hon vill äta går vi in i sovrummet där jag liggammar henne tills hon somnar. Om hon vaknar när hon ammat ger jag napp (som hon nu äntligen tar) och stryker henne på pannan tills hon somnar om. Somnar ofta kring 21 tiden. Sen får hon sova på vår säng tills vi går och lägger oss då har hon somnat ordentligt och man kan lyfta över henne till sin egen säng. Brukar vakna kring 3-4 för mat och efter det får hon oftast sova bredvid mig i sängen. Sover sen till 7-8.

Här brukar vi se till att hon har pyjamasen på vid 19 och runt 19.30-20.30 ammar jag tills hon somnar. Oftast sover hon på mig i soffan tills filmen är slut om vi ser på tv. Sen går vi in och lägger oss allihop, antingen lägger vi henne i spjälsängen eller så får hon ligga bredvid mig. Sen sover hon oftast till halv 1 då vi byter och ammar innan hon somnar om. Likaså vid 3-4 och 7-8.

Fast den där artikeln kan ju inte stämma in på alla barn. Mina barn sover 10-11 timmar per natt. Så lägger jag dem 20 så vaknar dom vid 06-07. Lägger jag dem 22 så vaknar dom vid 08-09. Så oavsett läggtid så sover de en normal natt (blir ju annat vid sjukdom) samma timmar.

Nu så har A en rätt dålig ovana att han inte somnar innan 22 och gärna vaknar vid 06 för att bajsa. Och efter det är han pigg och vaken någon timme innan han sover 3 timmar till. Så sömnen blir väldigt hackig för mig

Jag och båda mina grabbar har blivit förkylda nu. Även om jag verkar ha drabbats hårdast då jag även har feber. Då är det tufft att ha alla barnen själv 18 timmar av dygnets 24. :(

Men jag har installerat mig i soffan och barnen leker. Det andra får stå lite åt sidan just nu.

Fast den där artikeln kan ju inte stämma in på alla barn. Mina barn sover 10-11 timmar per natt. Så lägger jag dem 20 så vaknar dom vid 06-07. Lägger jag dem 22 så vaknar dom vid 08-09. Så oavsett läggtid så sover de en normal natt (blir ju annat vid sjukdom) samma timmar.

Nu så har A en rätt dålig ovana att han inte somnar innan 22 och gärna vaknar vid 06 för att bajsa. Och efter det är han pigg och vaken någon timme innan han sover 3 timmar till. Så sömnen blir väldigt hackig för mig

Jag och båda mina grabbar har blivit förkylda nu. Även om jag verkar ha drabbats hårdast då jag även har feber. Då är det tufft att ha alla barnen själv 18 timmar av dygnets 24. :(

Men jag har installerat mig i soffan och barnen leker. Det andra får stå lite åt sidan just nu.

Nej det är väl klart den inte stämmer in på alla, det är ju olika individer ;) Men det stämmde in bra på vår lilla. Vi la henne vid tio innan och sen väckte jag henne innan jag somnade för att ge henne mat. Men oavsett så vaknar hon nästan alltid runt 4-5 :)

Vad drygt med förkylning :down: Vi va förkylda för några veckor sedan och inte fören nu är Iris helt bra. Slemmet i halsen och den snoriga/täppta näsan ville inte ge med sig :mad:

Jag har inte så många vänner här och de flesta verkar vara upptagna på sina håll. Gå ut med barnet och hunden har jag sagt till om, men inget händer. Vi har pratat om det länge och många gånger och vi hade en plan att flytta hem om ett par år, sedan ändrade han sig plötsligt och vill aldrig flytta. Otroligt jobbigt att få det i ansiktet.

Hej! Vad tror du om att du och hunden träffa mig och mina hundar några timmar en gång i veckan? Jag har precis tänkt att efterlysa någon här på buke med hund som jag kan få promenera med för att träna min ena hund på att umgås med andra hundar som inte är vinthundar. Kanske vi kan dra lite nytta av varandra (och ha lite trevligt på kuppen)? Jag är trevlig och är bra på att lyssna! Min nackdel är att jag veckopendlar, men jag brukar vara hemma i Stockholm måndagar och torsdagar. Bor i västerort.

Hej! Vad tror du om att du och hunden träffa mig och mina hundar några timmar en gång i veckan? Jag har precis tänkt att efterlysa någon här på buke med hund som jag kan få promenera med för att träna min ena hund på att umgås med andra hundar som inte är vinthundar. Kanske vi kan dra lite nytta av varandra (och ha lite trevligt på kuppen)? Jag är trevlig och är bra på att lyssna! Min nackdel är att jag veckopendlar, men jag brukar vara hemma i Stockholm måndagar och torsdagar. Bor i västerort.

Jag finns också @ninsan ,bor dock mitt i stan, har en corgi på 5 månader och en 7-åring:)

Hur har ni tänkt kring dop/namngivning? För- och nackdelar med respektive?

Sambon vill ha namngivelse och jag är lite kluven...

Hoppar in från hösttråden.
Ingen av oss är med i svenska kyrkan och anser att vår dotter själv ska få välja det när hon är kapabel till att ta ställning i den frågan själv. Skulle således kännas fel att döpa henne för oss, vi är inte troende. Ev kommer vi att ha namngivelse senare mest för att samla släkten och närmaste vänner för att fira dottern. Ev blir det inget alls.

Vi ska ha namngivning. Jag är med i Svenska Kyrkan och troende (på något sätt) men anser att det är min dotters rätt att ta ställning till tron på egen hand och inget som jag kan välja åt henne. Så dop skulle bli helt fel för mig och oss. Namnkalaset är mest en chans att samla släkt och vänner varav några inte har träffat Miranda-Panda än. Det sker nu på lördag.

Vi är inte heller troende så det lutar åt namngivelse :) Tänkte mest om det fanns några nackdelar med att inte döpa, men det verkar det ju inte finnas direkt :p

Asså den här bebisen :love: Han e så lugn o tillfreds så jag glömmer nästan bort att han e med ibland :angel:. Vilket e rätt skönt när man har en krävande snart 2-åring...

Lillkillen, som inte e så liten längre, väger 7kg 10v gammal! Storasyster var 5 mån när hon vägde 7kg... Har fått rensa ut alla 56 plagg, 62 e det som gäller nu!

Känns som han kommer va tonåring imorrn, det går för fort!! Med storasyster visste vi ju att vi skulle göra detta igen, det här e ju sista gången. Vill liksom hinna njuta lite mer:arghh:

Härligt att läsa om era små!

Jag har inte orkat skriva på ett tag då jag tyvärr mått så himla dåligt. Riktigt jäkla nattsvart har det varit. Tack vare min älskade man har jag inte drunknat, men jag har varit fullständigt under isen :cry: jag mådde så bra innan och under graviditeten men de senaste 4 mån har varit de jobbigaste i mitt liv, det var ju inte så här det skulle bli :cry:

Går till psykolog varje vecka och får lite avlastning av familj och vänner. Och faktiskt så har det, de senaste tre dagarna, börjat kännas lite bättre och ljusare. Hoppas det håller i sig.

Vår lille kille mår iaf bra :love: Vi har fått världens goaste son som nästa vecka blir 4 mån!! Han skrattar, vänder på sig och är så fascinerad av sina nyupptäckta kroppsdelar :love: och idag upptäckte vi första tanden! :nailbiting:

Önskar så att jag nu kan få njuta lite också av den här tiden, det går ju så rackarns fort!

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2