Sommarföräldrar 2016 del 3

P-medel hör i min värld till då man varit på smällen i massa månader med fritt liggande, troligen försökt det innan med och sen ska börja med något igen och det faller sig lite naturligt att gå in i samma tråd.

Anledningen till att det inte är ok att reagera på misären kanske kan vara att det skapar dålig stämning (med rätta, misär ska ju såklart inte bara passera) men jag kan samtidigt se det tråkiga i att tråden landar i att kritisera partners. För de inblandade föräldrarna alltså. Det blir svårt att återgå till ämnet, dvs barnen. Man får tycka vad man vill om det men jag har förståelse för att folk blir griniga. Särskilt de som vill försvara sina partners. Vissa har kanske inte landat i "det här funkar inte!" på allvar och då vill man väl försvara sin partner. I vissa fall kanske gnället inte är helt genomtänkt och man kanske är orättvis online. Det om något borde ju bli jobbigt.
Jag har snarare tänkt att man ofta verkar skydda den här typen av trådar från varje form av kritiskt tänkande. (Jag har givetvis inte hängt med i alla, men några olika har jag läst i.) Min uppfattning är att i de fall som trådarna fungerar könsrollskonserverande, som den här, så är det väldigt viktigt att skydda just det draget i tråden. Just det vill man ha någon sorts "respekt" för att hålla på med ifred.

Givetvis får man konservera könsroller så mycket man vill, men om man vill göra det helt utan reaktioner från andra, är ett öppet forum kanske inte bästa platsen för det.

Hur mår era barn om ni byter blöja så ofta???
Vår son har ca 5-6 kiss blöjor och i snitt 1 bajsblöja/dag oftast i kombination med nån av kissblöjorna (helt normalt alltså).
Och dygnet har 24 timmar - 24/6= 4 h.
JAG vill inte vara ifrån min son så länge ändå. Jag lämnar hemmet det jag vill och behöver och skulle det då bli en blöja byter han självklart.

Om ens fritid/egentid är så viktig så har jag svårt att förstå varför man väljer skaffa barn då bäbisar behöver än 24/7 för ska den tiden delas lika så har man ändå 12 h om dagen på det! Och då ska pappan på det dessutom låsa 8 h på jobb och sen sova och få egen tid han med?

Eller hans egentid är inte lika viktig?

Alla gör som dom vill och jag ser inte ner på era val att dela upp det så länge ingenförsöker tala om för mig hur jag och min sambo ska göra för att det ska vara "rätt"!

För mig är bägge parterna i ett förhållande lika mycket värda men det låter som det ofta glöms när man ska kämpa för jämnställdhet.
För mig är som sagt jämnställdhet att bägge parter blir hörda och valen i slutändan är gemensamma!

Min son bajsade 6-10 ggr/dag första 6 mån. Mådde fantastiskt.
det är helt normalt och han hade aldrig ont i magen. Vi snittade ca 8-10 blöjor per dygn.

Har ni andra redan börjat med preventivmedel? Vad har ni? Om ni börjat med sexet igen vill säga. Vi har det inte, har inte lust eller ork till nått sånt:p Men jag hade tänkt sätta in en hormonspiral sen, har bara haft Cerazette innan, men avvaktar nog provsvaren från cellprovet idag...

Jag har fått minipiller utskrivet men har inte och kommer nog inte att börja ta dem då jag inte mår bra av hormoner. Funderar dock på att prova hormonspiral men det blir minst om ett halvår på grund av kejsarsnittet. Har redan haft mens två gånger sedan förlossningen så vi får vara försiktiga helt enkelt :D

Men preventivmedel hör tydligen till tråden?
Hur får du ihop det?

Tack och hej!
Jag har nog varken något att hämta eller ge här mer på buke!
Finns ju bara ett rätt längre tydligen, det är bara att inse att buke inte är som förr!

Så tack och hej och lycka till alla!

Tack och hej!
Finns ju bara ett rätt längre tydligen, det är bara att inse att buke inte är som förr!

Jag tycker du tar det fel. Du får leva hur du vill, men berättar man måste man kunna ta att folk undrar och ifrågasätter tycker jag.
Är det fel att reagera på något man upplever som enormt fel? Du verkar ju trots allt tillfreds i din relation, men andra verkar inte vara det? Ska man få svara: och bebisen mår bra? När någon talat om sina hemförhållanden i negativa ordalag?

Min son bajsade 6-10 ggr/dag första 6 mån. Mådde fantastiskt.
det är helt normalt och han hade aldrig ont i magen. Vi snittade ca 8-10 blöjor per dygn.
Och vår bebis bajsar en gång i v typ men kissar maaaaassor. Hade inte kunnat lämna hemmet om min sambo inte bytte på ungen.

*kl*
Idag har vi varit hos Polisen och skaffat pass. Skrattade gott åt "not able to sign" och mindes våra försök med fotavtryck här hemma... :D
Spännande lösning med fotot också, men gick bra tillsist. Längduppskattningen känns ju lite tramsig, den är ju obsolet redan imorgon sannolikt då det är dags för BVC-besök igen... Nu är vi redo för vinterns resor dock, känns bra! :)

Och vår bebis bajsar en gång i v typ men kissar maaaaassor. Hade inte kunnat lämna hemmet om min sambo inte bytte på ungen.

*kl*
Idag har vi varit hos Polisen och skaffat pass. Skrattade gott åt "not able to sign" och mindes våra försök med fotavtryck här hemma... :D
Spännande lösning med fotot också, men gick bra tillsist. Längduppskattningen känns ju lite tramsig, den är ju obsolet redan imorgon sannolikt då det är dags för BVC-besök igen... Nu är vi redo för vinterns resor dock, känns bra! :)

Jag kan förstå det lite komiska i att ta med längd när man fixar ett pass till en så liten som växer som ogräs ;) .

Jag kan förstå det lite komiska i att ta med längd när man fixar ett pass till en så liten som växer som ogräs ;) .
Ja, inte ens om en v när passet kommer så kommer det stämma. Med tanke på hur olika barn växer borde det inte heller gå att dra några slutsatser från det om ett par månader heller liksom antar jag?

Jag har snarare tänkt att man ofta verkar skydda den här typen av trådar från varje form av kritiskt tänkande. (Jag har givetvis inte hängt med i alla, men några olika har jag läst i.) Min uppfattning är att i de fall som trådarna fungerar könsrollskonserverande, som den här, så är det väldigt viktigt att skydda just det draget i tråden. Just det vill man ha någon sorts "respekt" för att hålla på med ifred.

Givetvis får man konservera könsroller så mycket man vill, men om man vill göra det helt utan reaktioner från andra, är ett öppet forum kanske inte bästa platsen för det.

Jag tillhör nämnda tråd då jag har ett barn fött i sommar. Jag är mycket glad att folk reagerar och vill INTE att tråden ska bli ett reservat för förhållandemisär. Jag håller alltså med dig.

Tack och hej!

Tråkigt att du reagerar så. Om du är nöjd i ditt förhållande behöver du väl inte alls ta åt dig av kommentarerna? Isåfall berör dem inte dig. Men om någon verkar må skit i en relation så reagerar Buke, och det är en av de saker som gör det här forumet så fantastiskt.

Tråkigt att du reagerar så. Om du är nöjd i ditt förhållande behöver du väl inte alls ta åt dig av kommentarerna? Isåfall berör dem inte dig. Men om någon verkar må skit i en relation så reagerar Buke, och det är en av de saker som gör det här forumet så fantastiskt.

Det som blev nog för mig var att jag släppte det och svarade i aktuell diskussion ang skydd och ändå skulle det ifrågasättas också.

Min dotter var i sitt första pass 58 centimeter lång. I det andra, fem år senare, 112 centimeter lång. Inte sjutton har någon under de fem åren kunnat avgöra om längden är rimlig :p

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2