Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gick visst före i kön:p Blev idag mamma till en liten tjej som kom fem veckor för tidigt. Allt gick jättebra och supersnabbt och hon ska en vända till neo för att bli godkänd:) jag som skulle jobba i två veckor till, haha!
Oj det var en liten tjej som hade bråttom! Stort grattis!! :love::)

Juni
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, pojke, 28 år, Skånes Fagerhult
29/6 Minusgraader, första barnet, 26år

Juli
5/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
12/7 - Reykur, första barnet, 28 år, Gävle
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år, utanför Göteborg.
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
27/7 - Alindra2000, andra barnet, 32 år, Stockholm
29/7 - Carand, andra barnet pojke, 30 år Linköping
31/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele

Augusti
1/8 lytesout95, första barnet, 39, Västernorrland
5/8 SaraMara, första barnet, 34, Göteborg
8/8 Lilleknodd, förstabarnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 25 år Göteborg
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Födda bebisar:
Inverterad: Miranda född 15/6 BF 24/6
Emelie381: Molly född 17/6 BF 10/6
Nygravidtjej: pojke född 20/6 BF 5/7
Kecipeyniri: pojke född 21/6 BF 19/6
Ninsan: tjej född 25/6 BF 30/7

Idag placerade jag i babyskyddet i bilen med sätesskyddet och spegel på nackstödet.
Tur jag tog tag i det nu innan för förra ägaren till bilen hade fällt ner sätessitsen fel så ena isofixet stack inte upp utan hade tryckts in i sittdynan.

2 dagar kvar till bf och inga känningar. Sover sämre om nätterna och är stelare och otympligare i kroppen.

2 dagar kvar till bf och inga känningar. Sover sämre om nätterna och är stelare och otympligare i kroppen.

Hör ofta det uttrycket. Inga känningar. När det börjar närma sig datum för bf. Jag har efter två barn lärt mig att man inget märker förrän det startar ;) . Med barn nr 2 var allt precis som vanligt fram till 1620 på dagen. Inte hade jag några känningar av att det var på g innan dess. :D

Grattis till dom nyfödda som kommit senaste veckan! :)

Hör ofta det uttrycket. Inga känningar. När det börjar närma sig datum för bf. Jag har efter två barn lärt mig att man inget märker förrän det startar ;) . Med barn nr 2 var allt precis som vanligt fram till 1620 på dagen. Inte hade jag några känningar av att det var på g innan dess. :D

Vad skönt att höra, då finns det hopp iaf :D Har 3dgr kvar och precis som @MikaTela så har jag inte känt ett dugg, men sover sämre och känner mig som en heffaklump :p

Men säg inte så haha... :p Igår vågade jag ju låta ta sambon ta en öl till maten.

Idag placerade jag i babyskyddet i bilen med sätesskyddet och spegel på nackstödet.
Tur jag tog tag i det nu innan för förra ägaren till bilen hade fällt ner sätessitsen fel så ena isofixet stack inte upp utan hade tryckts in i sittdynan.

Mitt vatten gick bara sådära ute i skärgården på svärisarnas lantställe, in på förlossning kl 16, sen kom hon nästan i undersökningsrummet, jättefort och jätteoväntat! Hon kom ut 2030:) plötsligt händer det liksom:)

Vad skönt att höra, då finns det hopp iaf :D Har 3dgr kvar och precis som @MikaTela så har jag inte känt ett dugg, men sover sämre och känner mig som en heffaklump :p

Haha, jaa.. Jag kände mig precis som vanligt med tvåan och var nästan besviken för att det inte verkade som om det skulle starta den dagen (hade BF 5/1), men jovisst började värkarna komma där på eftermiddagen och tidigt på morgonen 6/1 var hon ute. Så det är nog bara att leva på som vanligt, det blir en överraskning oavsett :P

Men säg inte så haha... :p Igår vågade jag ju låta ta sambon ta en öl till maten.

Haha. Tyvärr den krassa sanningen. xD

Mitt vatten gick bara sådära ute i skärgården på svärisarnas lantställe, in på förlossning kl 16, sen kom hon nästan i undersökningsrummet, jättefort och jätteoväntat! Hon kom ut 2030:) plötsligt händer det liksom:)

Skönt med en snabb och smidig förlossning, hur låg hon vikt/längd-mässigt med tanke på att hon hade så bråttom ut?

Det är lite Triss-lott över det hela. Plötsligt händer det, man vet det inte på förhand.

Men kan inte direkt säga att jag har haft några förvärkar äns och det verkar de flesta få innan.

Känns lättare att acceptera övergång dessutom om man ställer in sig på det.

Men kan inte direkt säga att jag har haft några förvärkar äns och det verkar de flesta få innan.

Känns lättare att acceptera övergång dessutom om man ställer in sig på det.

Hade inte en enda förvärk med min första och han kom på 40+2 :) med andra hade jag lite förvärkar om jag ansträngde mig, men det var till och från under en hel vecka...

Haha, jaa.. Jag kände mig precis som vanligt med tvåan och var nästan besviken för att det inte verkade som om det skulle starta den dagen (hade BF 5/1), men jovisst började värkarna komma där på eftermiddagen och tidigt på morgonen 6/1 var hon ute. Så det är nog bara att leva på som vanligt, det blir en överraskning oavsett :P

Haha. Tyvärr den krassa sanningen. xD

Skönt med en snabb och smidig förlossning, hur låg hon vikt/längd-mässigt med tanke på att hon hade så bråttom ut?

Det är lite Triss-lott över det hela. Plötsligt händer det, man vet det inte på förhand.

47 cm och vägde 2470 gram. Så inte jätteliten ändå:)

Igår kväll tog det 2 h för liten att somna, så jobbigt! Skulle äta konstant. Men nu har hon sovit i 7 h :D mina bröst gillar det inte ;)
Försöker fortfarande förstå att hon är våran, kvällarna har varit fyllda av en del ångest, kommer jag verkligen klara det här?! Och alla möjliga katastroftankar om vad som kan gå fel.

Igår kväll tog det 2 h för liten att somna, så jobbigt! Skulle äta konstant. Men nu har hon sovit i 7 h :D mina bröst gillar det inte ;)
Försöker fortfarande förstå att hon är våran, kvällarna har varit fyllda av en del ångest, kommer jag verkligen klara det här?! Och alla möjliga katastroftankar om vad som kan gå fel.

Vad overkligt det känns med bebisprat i vår tråd. :p
Snart har vi alla övergett våra magar och sitter och diskuterar våra gryn istället. :love:

Färsk magbild! :D

DSC_6566_zpssfcmudov.jpg

Alltså snacka om att magen sjunkit och ändrat form! :eek: v39 (38+0) nu, 14 dagar kvar till BF!

Jämfört med basketbollen till mage jag hade för några veckor sedan liksom:
DSC_6118_zpskfcxdetg.jpg

:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka