Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom Molly äntligen ut :love:
Åkte in vid 8 och 10.03 var hon ute, snabbt gick det;) mår toppen och skulle gärna åka hem, men får vänta tills imorgon efter läkarbesök.
Molly hade navelsträngen två varv runt huvudet och jag blödde en hel del. Allt som allt är jag grymt nöjd med förlossningen, känns toppen. Ska bara försöka förstå att liten ska med oss hem :D
Åh grattis!! :)

Åkte in vid 8 och 10.03 var hon ute, snabbt gick det;) mår toppen och skulle gärna åka hem, men får vänta tills imorgon efter läkarbesök.
Molly hade navelsträngen två varv runt huvudet och jag blödde en hel del. Allt som allt är jag grymt nöjd med förlossningen, känns toppen. Ska bara försöka förstå att liten ska med oss hem :D

Grattis! Känns så himla konstigt innan man kommit hem, "får jag ta med den?" "Får jag byta blöja"? :D

Stort grattis till de första bebbarna hörrni! :love: Nu börjar det ju kännas på riktigt det här, haha.

Har tyckt att den här graviditeten har gått så himla fort i jämförelse med förra gången, bara 5v kvar här!

Grattis :love:

Sakta och säkert börjar jag komma ifatt.
Igår hade jag totalt psykbryt på hundarna då 3 av 4 tog rymmarrundor och fjärde var klängig för att hon har börjat löpa.
Så idag tog sambon över ansvaret nästan helt. Så jag fick lugn och ro och kunde städa båda vardagsrummen grundligt utan att avbryta pga hundarna.
Jag gillar inte att städa men det gjorde mig riktigt gott i själen idag!
Imorgon ska jag attackera sovrummet och då ska även vaggan flytta upp och bäddas i ordning.

Vaknade imorse av jätteorolig mage och molvärk och tänkte att bebis kanske är punktlig ändå, men sen avtog det onda igen ganska snabbt. Upptäckte dock precis ganska kraftiga bruna flytningar, är det något att bli orolig för? Förstår fortfarande inte hur den där slemproppen ser ut :confused:

BF idag alltså :nailbiting: och när jag vaknade med värk ville jag bara dra täcket över huvudet. Jag som har sett fram emot att få ont och trodde jag skulle bli taggad :grin:

Vaknade imorse av jätteorolig mage och molvärk och tänkte att bebis kanske är punktlig ändå, men sen avtog det onda igen ganska snabbt. Upptäckte dock precis ganska kraftiga bruna flytningar, är det något att bli orolig för? Förstår fortfarande inte hur den där slemproppen ser ut :confused:

BF idag alltså :nailbiting: och när jag vaknade med värk ville jag bara dra täcket över huvudet. Jag som har sett fram emot att få ont och trodde jag skulle bli taggad :grin:

Om du har kraftiga bruna flytningar så är det nog en god ide att ringa till förlossning. Min BM sa det, är flytningarna färgade så ring in. Det behöver ju inte betyda ngt, men kan vara lika bra att kolla med dom. :)

Om du har kraftiga bruna flytningar så är det nog en god ide att ringa till förlossning. Min BM sa det, är flytningarna färgade så ring in. Det behöver ju inte betyda ngt, men kan vara lika bra att kolla med dom. :)

Fick först inte tag på förlossningen :eek: de verkar ha väldigt mycket att göra! Men sen pratade jag med en jättegullig barnmorska som lugnade mig och sa att så länge bebis rör sig och verkar pigg är det ingen fara, tvärtom ett gott tecken. Hoppas det drar igång snart!

Fick först inte tag på förlossningen :eek: de verkar ha väldigt mycket att göra! Men sen pratade jag med en jättegullig barnmorska som lugnade mig och sa att så länge bebis rör sig och verkar pigg är det ingen fara, tvärtom ett gott tecken. Hoppas det drar igång snart!
Håller tummarna för att bebis nr tre gör entré snart!!

Perfekt!!:):):)

Ska vi få 3 sommarbäbisar på en vecka! Härligt! :D

Nu fick jag svar på mitt kisseprov, trodde jag hade UVI, men nej, streptokocker i liten mängd. Och googlade det givetvis. Tydligen jättevanligt, 1 av 3 har det och det behandlas med antibiotika när jag föder. Så direkt när vattnet går ska jag höra av mig så de kan påbörja behandling. Blir bara så trött, det är nått hela tiden som gör att det kan gå fel, kommer allt verkligen gå vägen? Eller blir det bara pannkaka av allt? Ser inte ljuset i tunneln trots att det inte är så lång tid kvar. Kan absolut inte "njuta" av tiden som är kvar, detta konstanta oroandet, sparkar bebis tillräckligt? Hur ska streptokockerna påverka mig och bebis? Allt kan hända på dessa veckor som är kvar. Att vara gravid var inte som jag hade tänkt mig! Snälla, peppa upp mig, behöver det verkligen!

Det är klart allt kommer gå vägen. Allt kommer gå bra och nu är det bara slutspurten kvar, sen har du bebis på utsidan (och får börja oroa dig för helt andra saker ;)). Heja heja!

Juni
10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
24/6 - inverterad, första barnet, 34 år
27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, pojke, 28 år, Skånes Fagerhult
29/6 Minusgraader, första barnet, 26år

Juli
5/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
12/7 - Reykur, första barnet, 28 år, Gävle
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år, utanför Göteborg.
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
27/7 - Alindra2000, andra barnet, 32 år, Stockholm
29/7 - Carand, andra barnet pojke, 30 år Linköping
30/7 - ninsan, första barnet, 32 år,Vallentuna
31/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele

Augusti
1/8 lytesout95, första barnet, 39, Västernorrland
5/8 SaraMara, första barnet, 34, Göteborg
8/8 Lilleknodd, förstabarnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 25 år Göteborg
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Födda bebisar:
Inverterad: Miranda född 15/6

Vi stannade faktiskt på BB över natten så vi åkte hem i fredags morse. Alla barnmorskor skrämde upp oss med att dygn två är såååå tungt och att förstagångsföräldrar bör stanna MINST två dygn, och snittade mammor ännu längre, och vi kommer vara så oroliga, bla bla bla. Så himla tramsigt, varken jag eller min man var oroliga, vi kände med en gång att vi knöt an till tösen och det kändes väldigt enkelt och okomplicerat att vara med henne. Så vi stannade över natten mest för att göra dem nöjda. Mina föräldrar hämtade oss och vi åkte hem och åt lunch och skålade i riktig champagne :love:. Nu har vi varit på återbesök på BB för viktkontroll och vikten har vänt uppåt. Mjölken rann till på lördagen och JÄKLAR, brösten dubblade i storlek på några timmar. :eek: Nu har jag lite mjölkstockning men har ingen feber och med amning och värme ska det nog snart gå över.

Tösen är nöjd och glad mest hela tiden, jag och partnern är ett dream team och vi är så kära i vår tösabit. :love: Och jag känner mig trots snittet lätt och smidig som en fjäder jämfört med preggotiden. et här med att vara förälder är grymt! :D

Vi stannade faktiskt på BB över natten så vi åkte hem i fredags morse. Alla barnmorskor skrämde upp oss med att dygn två är såååå tungt och att förstagångsföräldrar bör stanna MINST två dygn, och snittade mammor ännu längre, och vi kommer vara så oroliga, bla bla bla. Så himla tramsigt, varken jag eller min man var oroliga, vi kände med en gång att vi knöt an till tösen och det kändes väldigt enkelt och okomplicerat att vara med henne. Så vi stannade över natten mest för att göra dem nöjda. Mina föräldrar hämtade oss och vi åkte hem och åt lunch och skålade i riktig champagne :love:. Nu har vi varit på återbesök på BB för viktkontroll och vikten har vänt uppåt. Mjölken rann till på lördagen och JÄKLAR, brösten dubblade i storlek på några timmar. :eek: Nu har jag lite mjölkstockning men har ingen feber och med amning och värme ska det nog snart gå över.

Tösen är nöjd och glad mest hela tiden, jag och partnern är ett dream team och vi är så kära i vår tösabit. :love: Och jag känner mig trots snittet lätt och smidig som en fjäder jämfört med preggotiden. et här med att vara förälder är grymt! :D

Vad härligt det låter! :love:

Nu är sovrummet redo för en ny inneboende! :)

Klandrar mig själv att jag glömde ta en förebild på vaggan för det är verkligen inte samma vagga längre som jag hade som liten och som jag hämtade.
Den har gått från en vanlig furuvagga med kantiga spetsiga träknoppar i hörnen till detta:
13434768_10153546966292026_333244422135257960_n.jpg

Tänk vad lite bets och gardinstångsknoppar kan göra! ;)

Vacker vagga @MikaTela! Mina föräldrar har en som min farfar gjorde till min storasyster, den används inte, mer än som prydnad/förvaring. Nu i veckan ska vi köpa målarfärg för att fixa iordning vårat sovrum, sen är det lite mer pill under semestern. 50 dagar kvar enligt min app. Han får gärna vänta iallafall en månad exakt tycker jag ;) annars blir det lite väl tajt med tid.

I övrigt har jag haft en ensam helg med min grabb, han är så stor och redig. Vi klämde och kände på magen och pratade lite med lillebror häromkvällen när han var överdrivet aktiv. Idag hämtade jag upp lilltösen och det märks verkligen när hon varit borta, för blir genast mer livat så fort hon kommer hem ;)

Vacker vagga @MikaTela! Mina föräldrar har en som min farfar gjorde till min storasyster, den används inte, mer än som prydnad/förvaring. Nu i veckan ska vi köpa målarfärg för att fixa iordning vårat sovrum, sen är det lite mer pill under semestern. 50 dagar kvar enligt min app. Han får gärna vänta iallafall en månad exakt tycker jag ;) annars blir det lite väl tajt med tid.

I övrigt har jag haft en ensam helg med min grabb, han är så stor och redig. Vi klämde och kände på magen och pratade lite med lillebror häromkvällen när han var överdrivet aktiv. Idag hämtade jag upp lilltösen och det märks verkligen när hon varit borta, för blir genast mer livat så fort hon kommer hem ;)

Denna köptes till mig för drygt 28 år sen.
Efter mig har den bara stått på ovanvåningen hos mamma och pappa, jag minns att jag lekte med den när jag var liten och sista åren har den stått i lekrummet hos mamma och pappa. Är härligt att ha arvegods.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka