Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lillkillen följer sin kurva och väger ca 2 kg nu. Vecka 32+0. Aktiv och vägrade ligga still. Så att kunna få ett mätresultat på flödet i navelsträngen var omöjligt ;)

Trosorna helt blöta idag också, känns konstigt att få så mycket flytningar helt plötsligt, men är väl bara att stå ut.
Fem dagar över tiden idag och jag är bara ledsen och uppgiven. Trodde inte det skulle vara så jobbigt psykiskt att gå över tiden. Känner att jag struntar i om det kommer en bebis, vill bara slippa vara gravid!

Ang sex så har hormonerna gjort mig mer sugen :D att kramas och sånt kan nästan kvitta, tycker för mycket närhet varit jobbig under graviditeten :laugh:

Hoppas hoppas det drar igång snart! Hur lång tid får du max gå över i ditt landsting?

V 39 (38+0) idag och 13 dagar kvar till BF!
Kommer sakna min kula när den försvinner så tur att jag får något i utbyte! :love:

13450863_10153537096162026_7752540764416658894_n.jpg

Igår kl 15.48 kom älskade Miranda till världen. :love: 51 cm lång och 3 kg tung, 9 dagar före bf. Snittet gick enormt bra förutom ett rejält blodtrycksfall. Jag var på benen efter 2 h och har inte särskilt ont, så vi funderar faktiskt på att åka hem ikväll.
Stort grattis!!
Vad skönt att allt gått så bra och att ni äntligen har eran tjej utanför magen.
Nu är jag grymt avis ;)

Igår kl 15.48 kom älskade Miranda till världen. :love: 51 cm lång och 3 kg tung, 9 dagar före bf. Snittet gick enormt bra förutom ett rejält blodtrycksfall. Jag var på benen efter 2 h och har inte särskilt ont, så vi funderar faktiskt på att åka hem ikväll.

Men ååh underbart! :love: Stort grattis och välkommen till världen lilla Miranda!!

Senast ändrad:
Nu fick jag svar på mitt kisseprov, trodde jag hade UVI, men nej, streptokocker i liten mängd. Och googlade det givetvis. Tydligen jättevanligt, 1 av 3 har det och det behandlas med antibiotika när jag föder. Så direkt när vattnet går ska jag höra av mig så de kan påbörja behandling. Blir bara så trött, det är nått hela tiden som gör att det kan gå fel, kommer allt verkligen gå vägen? Eller blir det bara pannkaka av allt? Ser inte ljuset i tunneln trots att det inte är så lång tid kvar. Kan absolut inte "njuta" av tiden som är kvar, detta konstanta oroandet, sparkar bebis tillräckligt? Hur ska streptokockerna påverka mig och bebis? Allt kan hända på dessa veckor som är kvar. Att vara gravid var inte som jag hade tänkt mig! Snälla, peppa upp mig, behöver det verkligen!

Nu fick jag svar på mitt kisseprov, trodde jag hade UVI, men nej, streptokocker i liten mängd. Och googlade det givetvis. Tydligen jättevanligt, 1 av 3 har det och det behandlas med antibiotika när jag föder. Så direkt när vattnet går ska jag höra av mig så de kan påbörja behandling. Blir bara så trött, det är nått hela tiden som gör att det kan gå fel, kommer allt verkligen gå vägen? Eller blir det bara pannkaka av allt? Ser inte ljuset i tunneln trots att det inte är så lång tid kvar. Kan absolut inte "njuta" av tiden som är kvar, detta konstanta oroandet, sparkar bebis tillräckligt? Hur ska streptokockerna påverka mig och bebis? Allt kan hända på dessa veckor som är kvar. Att vara gravid var inte som jag hade tänkt mig! Snälla, peppa upp mig, behöver det verkligen!
Läste om streptococker på 1177.se.
Googlade sen vidare men som med allting annat så ska man låta bli. Tycker du ska försöka lita på barnmorskorna och försöka njuta av den korta tiden som är kvar!
Snart är bebis här och då fortsätter oroandet ändå!
Jag är lika orolig jag, en graviditet innebär inte per automatik en bebis med sig hem från förlossningen - men risken att det händer något är ÄNDÅ såpass liten så jag försöker övertala mig själv att glädjas åt allt. Det är det enda man kan göra tror jag.

Grattis!

Först ut i sommartråden, skönt att snittet gick bra och allt det där. Namnet är ljuvligt :love:

Åh stort grattis!! Vad skönt att allt gick bra och vilket fint namn :)

Läste om streptococker på 1177.se.
Googlade sen vidare men som med allting annat så ska man låta bli. Tycker du ska försöka lita på barnmorskorna och försöka njuta av den korta tiden som är kvar!
Snart är bebis här och då fortsätter oroandet ändå!
Jag är lika orolig jag, en graviditet innebär inte per automatik en bebis med sig hem från förlossningen - men risken att det händer något är ÄNDÅ såpass liten så jag försöker övertala mig själv att glädjas åt allt. Det är det enda man kan göra tror jag.

Det dumma med att googla vidare! Svårt att låta bli. Men min BM är väldigt fin, "bara hör av dig direkt om du undrar något", och det känns skönt att ha det stödet iaf!
Försöker tänka på det också, risken är oavsett väldigt liten att det faktiskt ska hända något. Men det är svårt. Jag bara hoppas tiden kan gå lite fortare fram tills bebis kommer!

Jag har också det grupp b streptokocker (gbs). I början var jag jätteorolig och hade svårt att riktigt glädjas (just när jag slutat oroa mig för missfall fick jag veta att jag hade gbs istället) googlade och hittade såklart massa skräckhistorier. Men jag har tagit upp att jag är orolig för det med min BM och hon säger att det är vanligt och inget att oroa sig för man får antibiotikadropp på förlossningen och då ska det inte vara någon fara för bebisen. Så det kommer att gå bra för oss! :)
Kom på jag fick även en antibiotika kur under graviditeten du kan ju fråga om det går att få (men jag hade kanske större mängd bakterier och hade även fått uvi pga gbsen)

Nämen ÅH! Grattis till trådens första bebis. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka