Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trosorna helt blöta idag också, känns konstigt att få så mycket flytningar helt plötsligt, men är väl bara att stå ut.
Fem dagar över tiden idag och jag är bara ledsen och uppgiven. Trodde inte det skulle vara så jobbigt psykiskt att gå över tiden. Känner att jag struntar i om det kommer en bebis, vill bara slippa vara gravid!
Ang sex så har hormonerna gjort mig mer sugen att kramas och sånt kan nästan kvitta, tycker för mycket närhet varit jobbig under graviditeten
Tack! Här är det två veckor så senast midsommar dåHoppas hoppas det drar igång snart! Hur lång tid får du max gå över i ditt landsting?
Igår kl 15.48 kom älskade Miranda till världen. 51 cm lång och 3 kg tung, 9 dagar före bf. Snittet gick enormt bra förutom ett rejält blodtrycksfall. Jag var på benen efter 2 h och har inte särskilt ont, så vi funderar faktiskt på att åka hem ikväll.
Grattis!! Och vilket fint namnIgår kl 15.48 kom älskade Miranda till världen. 51 cm lång och 3 kg tung, 9 dagar före bf. Snittet gick enormt bra förutom ett rejält blodtrycksfall. Jag var på benen efter 2 h och har inte särskilt ont, så vi funderar faktiskt på att åka hem ikväll.
Igår kl 15.48 kom älskade Miranda till världen. 51 cm lång och 3 kg tung, 9 dagar före bf. Snittet gick enormt bra förutom ett rejält blodtrycksfall. Jag var på benen efter 2 h och har inte särskilt ont, så vi funderar faktiskt på att åka hem ikväll.
Stort grattis!!Igår kl 15.48 kom älskade Miranda till världen. 51 cm lång och 3 kg tung, 9 dagar före bf. Snittet gick enormt bra förutom ett rejält blodtrycksfall. Jag var på benen efter 2 h och har inte särskilt ont, så vi funderar faktiskt på att åka hem ikväll.
Megagrattis!Igår kl 15.48 kom älskade Miranda till världen. 51 cm lång och 3 kg tung, 9 dagar före bf. Snittet gick enormt bra förutom ett rejält blodtrycksfall. Jag var på benen efter 2 h och har inte särskilt ont, så vi funderar faktiskt på att åka hem ikväll.
Läste om streptococker på 1177.se.Nu fick jag svar på mitt kisseprov, trodde jag hade UVI, men nej, streptokocker i liten mängd. Och googlade det givetvis. Tydligen jättevanligt, 1 av 3 har det och det behandlas med antibiotika när jag föder. Så direkt när vattnet går ska jag höra av mig så de kan påbörja behandling. Blir bara så trött, det är nått hela tiden som gör att det kan gå fel, kommer allt verkligen gå vägen? Eller blir det bara pannkaka av allt? Ser inte ljuset i tunneln trots att det inte är så lång tid kvar. Kan absolut inte "njuta" av tiden som är kvar, detta konstanta oroandet, sparkar bebis tillräckligt? Hur ska streptokockerna påverka mig och bebis? Allt kan hända på dessa veckor som är kvar. Att vara gravid var inte som jag hade tänkt mig! Snälla, peppa upp mig, behöver det verkligen!
Åh stort grattis!! Vad skönt att allt gick bra och vilket fint namnIgår kl 15.48 kom älskade Miranda till världen. 51 cm lång och 3 kg tung, 9 dagar före bf. Snittet gick enormt bra förutom ett rejält blodtrycksfall. Jag var på benen efter 2 h och har inte särskilt ont, så vi funderar faktiskt på att åka hem ikväll.
Läste om streptococker på 1177.se.
Googlade sen vidare men som med allting annat så ska man låta bli. Tycker du ska försöka lita på barnmorskorna och försöka njuta av den korta tiden som är kvar!
Snart är bebis här och då fortsätter oroandet ändå!
Jag är lika orolig jag, en graviditet innebär inte per automatik en bebis med sig hem från förlossningen - men risken att det händer något är ÄNDÅ såpass liten så jag försöker övertala mig själv att glädjas åt allt. Det är det enda man kan göra tror jag.
Jag har också det grupp b streptokocker (gbs). I början var jag jätteorolig och hade svårt att riktigt glädjas (just när jag slutat oroa mig för missfall fick jag veta att jag hade gbs istället) googlade och hittade såklart massa skräckhistorier. Men jag har tagit upp att jag är orolig för det med min BM och hon säger att det är vanligt och inget att oroa sig för man får antibiotikadropp på förlossningen och då ska det inte vara någon fara för bebisen. Så det kommer att gå bra för oss!Nu fick jag svar på mitt kisseprov, trodde jag hade UVI, men nej, streptokocker i liten mängd. Och googlade det givetvis. Tydligen jättevanligt, 1 av 3 har det och det behandlas med antibiotika när jag föder. Så direkt när vattnet går ska jag höra av mig så de kan påbörja behandling. Blir bara så trött, det är nått hela tiden som gör att det kan gå fel, kommer allt verkligen gå vägen? Eller blir det bara pannkaka av allt? Ser inte ljuset i tunneln trots att det inte är så lång tid kvar. Kan absolut inte "njuta" av tiden som är kvar, detta konstanta oroandet, sparkar bebis tillräckligt? Hur ska streptokockerna påverka mig och bebis? Allt kan hända på dessa veckor som är kvar. Att vara gravid var inte som jag hade tänkt mig! Snälla, peppa upp mig, behöver det verkligen!