Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fin mage! Och så spännande att er bebis är här redan på fredag!! Det är ju så nära nu! Hoppas du hinner varva ner lite på 3 dagar iaf ☺

Ja, det är helt crazy bananas! Jag unnar förstås @Kecipeyniri att hinna före, som det nu är tränger jag ju mig före i kön. ;) Men samtidigt längtar vi oss blå efter att få träffa den här lilla människan, så fredag känns inte som en sekund för tidigt! Vi får se hur hjärnan fixar att gå från 100 knyck till total vila... det blir intressant för min omgivning om inte annat. ;)

Jag är skeptisk ;) eller ja, det är ju den fysiska ansträngningen som gör mig trött, blir så tung i kroppen att jag är som en elegant typ. Tack och lov är jag fortfarande energisk i skallen så orkar jobba på som vanligt i högt tempo (tack Gode Gud för ett rent intellektuellt arbete), men tror mig liksom om att ha lika mkt energi till att faktiskt göra saker och blir därför superbesviken när jag inser att orken tryter. Förr kunde jag liksom köra på i tio timmar utan att äta om jag hade ett tydligt mål, nu får jag liksom avbryta och ge upp. Värdelöst. :D

Hehe, det är surt det där att konfronteras med sin egen bräckliga mänsklighet. ;)

Jag funderar på det, men avvaktar nog lite under dagen, jag mår bra, bebis bökar runt. Det är bara den ständiga oroligheten som alltid finns där, om allt, haha!

Vid mitt förra bm besök pratade vi om när man bör ringa förlossningen och då sa hon bla att man alltid ska ringa vid blödning, så jag hade ringt. Skönt att bebis bökar runt och att du mår bra!

Jag sitter och funderar på att faktiskt använda graviditetspenningen..
Har innan sagt att jag ska jobba till den 7/7, men är så less på jobbet och trött i kroppen att det bara skriker i mig att jag ska stanna hemma :(
Hur gör ni andra?
Jag kan inte ens hålla mig vaken en hel arbetsdag utan passar på att sova med dom små barnen under vilan, vilket ger en sömntid på ca 2 Tim. Känns inte bra att jobba när kroppen verkligen inte orkar :(

Besök hos bm imorgonbitti! :)
Ska bli skönt att få magen mätt så jag får det svart på vitt att hon växer som hon ska där inne :love:
Lever rövare gör hon iallafall, inte en lugn stund i magen nu. Tror hon vänt sig också!
Kusinen, som är beräknad en dag innan, är redan fixerad. Kändes så verkligt när sambons syster berättade det!

Tycker det låter klokt. Som folk sagt till mig, ingen tackar dig för att du är "tapper" och "biter ihop". Gravid är man en så kort tid av livet, ingen idé att ta ut sig helt under den tiden. :) Du ska ha energi kvar för förlossning och när bebisen väl är här också.

Jag har gått ned i tid senaste typ månaden genom att lägga in en hel del semester. Nu har jag egentligen tre padd kvar, idag och ons-tors. Men har sjukskrivit mig idag pga förkyld i kombination med höggravid är rätt jobbigt och dåligt för sömnen. :p

Vid mitt förra bm besök pratade vi om när man bör ringa förlossningen och då sa hon bla att man alltid ska ringa vid blödning, så jag hade ringt. Skönt att bebis bökar runt och att du mår bra!

Okej, hmm, borde nog ringa då och se vad de säger. Förhoppningsvis är det inga konstigheter :)

Okej, hmm, borde nog ringa då och se vad de säger. Förhoppningsvis är det inga konstigheter :)
Jag ringde och förlossning bad mig avvakta. Om det blir mer så kan jag ringa igen. Men det är så pass lite och jag ska till min BM imorgon så det kunde vänta. Hon sa att när man blir tyngre kan det vara så att blodkärl brister, och jag har varit väldigt aktiv i helgen, och idag är jag väldigt trött. Så det är kanske pga det? Men jag ska givetvis ta upp det med min BM imorgon, funderar på UV kanske också. Ska be henne testa det.

Barnmorskebesök idag, Blåbis fortsätter följa kurvan, och är fixerad! :eek: Fortsätter följa kurvan, blodtryck osv hos mig är bra.
Min lilla är också fixerad! Känns tidigt enligt mig :laugh:

Kl.
Sista passet arbetades idag :banana:
Chefen ringde precis upp efter lite betänketid från mötet, och sa att hon skulle försöka få tag på en vikarie som kan gå in på heltid. Kom dock överens om att jag skulle kunna hoppa in halvtid om det krisar eller att hon inte får tag på någon. Känns heeeeeelt okej. Nu ska jag och kulan sova :love:

Min lilla är också fixerad! Känns tidigt enligt mig :laugh:

Kl.
Sista passet arbetades idag :banana:
Chefen ringde precis upp efter lite betänketid från mötet, och sa att hon skulle försöka få tag på en vikarie som kan gå in på heltid. Kom dock överens om att jag skulle kunna hoppa in halvtid om det krisar eller att hon inte får tag på någon. Känns heeeeeelt okej. Nu ska jag och kulan sova :love:

Ja det känns tidigt för mig tycker jag med, haha. Du är ju nån vecka efter mig också. Men skönt att känna att de troligtvis inte kommer vända sig åt fel håll innan förlossning i alla fall. :D

Åh vad skönt! Jag förstår precis känslan av att man bara behöver vila.. Jag har två arbetspass kvar, onsdag och torsdag. Idag är jag sjukskriven.. Kände att det bara blev för mycket med allt. Typ sovit fruktansvärt dåligt hela helgen, hästen som plötsligt blev sämre och jättehalt, 2 månader efter operationen, dessutom fick jag så jäkla ont i halsen. Så att sjukskriva mig för förkylning är inte alls osant. Tokförkyld, sömnbrist, höggravid och orolig. Dålig kombo. :p

Ja det känns tidigt för mig tycker jag med, haha. Du är ju nån vecka efter mig också. Men skönt att känna att de troligtvis inte kommer vända sig åt fel håll innan förlossning i alla fall. :D

Åh vad skönt! Jag förstår precis känslan av att man bara behöver vila.. Jag har två arbetspass kvar, onsdag och torsdag. Idag är jag sjukskriven.. Kände att det bara blev för mycket med allt. Typ sovit fruktansvärt dåligt hela helgen, hästen som plötsligt blev sämre och jättehalt, 2 månader efter operationen, dessutom fick jag så jäkla ont i halsen. Så att sjukskriva mig för förkylning är inte alls osant. Tokförkyld, sömnbrist, höggravid och orolig. Dålig kombo. :p
Förstår helt hur du känner!
Inatt fick jag inte sova alls då bulan fick för sig att leva rövare..
Idag ska hästen släppas i ny flock! :eek:
Känns som att allt som i vanliga fall bara är lite oroande blir 1000000ggr värre nu! Haha

Jag har typ panik deluxe. Snabba förlossningar i bagaget. BF precis efter industrisemestern. Två barn och hund som måste lämnas på passning om det startar. Är det mitt i veckan så blir det kaos deluxe då släktingar har jobb och dylikt. Skjut mig -_-

Så det bästa vore om han ville komma sådär en två veckor tidigt. Gärna typ 28/7 eller så. Då har vi barn&hundvakt fram tills 2/8 då mina föräldrar åker utomlands åtminstone. Men ska jag åka bil 6 mil tor med värkar för att lämna barnen? Det känns också lite panikartat...

:(

Ja, det är helt crazy bananas! Jag unnar förstås @Kecipeyniri att hinna före, som det nu är tränger jag ju mig före i kön. ;) Men samtidigt längtar vi oss blå efter att få träffa den här lilla människan, så fredag känns inte som en sekund för tidigt! Vi får se hur hjärnan fixar att gå från 100 knyck till total vila... det blir intressant för min omgivning om inte annat. ;)

Hehe, jaa lite putt är jag allt! :p Näe då, det känns bra att du bereder väg för oss andra ;) Hur går det för dig @Emelie381 ?

Jag har typ panik deluxe. Snabba förlossningar i bagaget. BF precis efter industrisemestern. Två barn och hund som måste lämnas på passning om det startar. Är det mitt i veckan så blir det kaos deluxe då släktingar har jobb och dylikt. Skjut mig -_-

Så det bästa vore om han ville komma sådär en två veckor tidigt. Gärna typ 28/7 eller så. Då har vi barn&hundvakt fram tills 2/8 då mina föräldrar åker utomlands åtminstone. Men ska jag åka bil 6 mil tor med värkar för att lämna barnen? Det känns också lite panikartat...

:(

Ja det är tusan inte lätt med logistik och planering och då väntar vi vårt första barn :cool: ni har inga andra, typ vänner eller grannar, som kan rycka in? Det löser ju sig, det gör det ju, men stressigt innan när man känner att läget inte är under kontroll. Hoppas bebis tajmar väl och kommer innan dina föräldrar åker på semester!

Bm-besök imorse. Allt normalt förutom att jag ev läcker vatten. Och jag ska lämna kisseprov, ev UVI. Så idag ska jag hålla koll på hur det ser ut i trosan, lukten mm. Och sen meddela Bm eller förlossning beroende på vad jag "hittar" ;)
Och, min BM vill sjukskriva mig, men det vill inte jag ännu. Så jag gick med på ett mellanting, jobbar idag och är hemma resten av veckan, sen är det tre veckor kvar att jobba så får jag se hur det känns så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 146
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka