Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag minns inte vilka siffror jag har men jag ligger smack på mitten av mittenkurvan och har gjort hela tiden utom för en månad sen då kurvan dippade lite.

@inverterad Ang ansöka om de 10 dagarna innan faderskapet är fastställt.
Ansök om dom utan att logga in på FK så fungerar det!
Vi hade problem med det så jag ringde upp FK och frågade.
Men så länge han inte är fastställd fader så kan han inte ansöka om några dagar alls inne på FK.
Att fastställa faderskap kan man ibland göra innan födsel. Det är kommunen som har hand om det så kontakta dom.

Men så länge han inte är fastställd fader så kan han inte ansöka om några dagar alls inne på FK.
Att fastställa faderskap kan man ibland göra innan födsel. Det är kommunen som har hand om det så kontakta dom.

Jo, de 10 dagarna går utmärkt att anmäla innan. Har sambon gjort med båda våra gemensamma barn, och fått betalt innan det varit fastställt :)

Faderskapet blir inte fastställt före födseln, däremot blir papperna klara att skickas in till skatteverket så fort man kompletterar med födselvikten. Vi gjorde så med yngsta sonen.

Hur ansöker man utan att logga in? Vi försökte just forska i det där idag eftersom vi inte är gifta. Vi ska fixa papper innan bf, så att det är klart ifall ngt händer med mig... Om vi nu inte tar oss i kragen och bara gifter oss, men orka...

Så himla konstigt att det inte funkar då. Och irriterande. :wtf:

Så snurrigt! Vi ringde FK för någon vecka sedan för att kolla just detta och då sa dem att det inte går att ansöka om de 10 partnerdagarna i förväg utan man måste vänta tills bebis är född. Därefter måste de bekräfta inkomst osv med arbetsplatsen, så jag förstod det som att det skulle ta ett litet tag innan utbetalning.

Vi är gifta om det har någon betydelse.

Jag har heller inte koll på SF-måtten men har legat fint på kurvan. Tycker det verkar vara ett väldigt trubbigt verktyg, jag lyckas alltid få knasig sammandragning när jag ligger plant på sängen så magen blir jättetoppig :o men bm verkar nöjd så då är jag det också!

På UL så fick jag se en normal stor pojk på ca 3 kg som var tajt ihop viken. Han trivs bara väldigt bra med att puta med rumpan. ;)
Så nu får allt vara lugnt fram till midsommar iaf! :)

Skönt att allt såg bra ut med lillpågen! Och vad häftigt det måste vara att se dem på UL när de är så pass stora :) Jag hade gärna tjuvkikat lite på min bebis, kan verkligen inte förstå hur han får plats där inne alltså!

Jag har "liten" mage enligt alla men jag själv tycker att jag har en gigantisk mage som är i vägen hela tiden haha. Har legat exakt på mittenstrecket vid varje mätning hittills. Sist sa min BM att om det fortsätter så så trodde hon att bebisen kommer att väga runt 3500 gram vid förlossningen som sker en vecka innan BF med snitt.

Har ni mycket sammandragningar och förvärkar förresten? Jag känner inte av någonting sådant och är väldigt pigg också. Hoppas verkligen att det håller i sig så fram till mitt snitt-datum. Det är för övrigt bara 33 dagar kvar :banana:

Har ni mycket sammandragningar och förvärkar förresten? Jag känner inte av någonting sådant och är väldigt pigg också. Hoppas verkligen att det håller i sig så fram till mitt snitt-datum. Det är för övrigt bara 33 dagar kvar :banana:

Jag har inte några förvärkar vad jag vet, men sammandragningar ibland. Inte så mycket dock. Ibland får jag rejält ont i högersidan om jag går för fort eller bär något tungt.. Försöker undvika det. :D

Jag har mått bra fysiskt hela graviditeten, men nu börjar jag bli trött. Främst för att jag sover så fruktansvärt dåligt helt plötsligt. Bebuten stökar omkring, jag får ont i ryggen när jag sover, samt molande "mensvärk" i ländryggen och långt ned i magen. Bara när jag "sover".. :cool: v35+3 nu så jag har ju en stund kvar. Längtar verkligen tills jag slutar jobba, jag orkar inte.. :banghead: 6 pass kvar.

Träffat barnmorskan idag. Bokade samtidigt in resten av mina besök. 60 dagar kvar!

Nu hade jag gått upp 1 kg sen senaste besöket. Så 2 kg + under två månader. Helt okej. SF är på 32 cm, jag har en livmoder som går högt. Grabben är vänd helt åt rätt håll och jag fick även känna själv! Han ligger högt och är rörlig. Nu är det Tul på onsdag, så mysigt!

Skönt att allt såg bra ut med lillpågen! Och vad häftigt det måste vara att se dem på UL när de är så pass stora :) Jag hade gärna tjuvkikat lite på min bebis, kan verkligen inte förstå hur han får plats där inne alltså!

Nu i v 38 var ul totalt meningslöst för mig att titta på. Barnet är för stort för att man ska se något.
I v 32 däremot var det häftigt! :)

Jag har "liten" mage enligt alla men jag själv tycker att jag har en gigantisk mage som är i vägen hela tiden haha. Har legat exakt på mittenstrecket vid varje mätning hittills. Sist sa min BM att om det fortsätter så så trodde hon att bebisen kommer att väga runt 3500 gram vid förlossningen som sker en vecka innan BF med snitt.

Kurvan har ingenting med strl på bebis att göra. Haft under medelkurvan, nästan längst ned med två barn och både har varit större än medel. 3500 resp 4100 g.:)

Jag får sammandragningar ibland, men det har jag fått sedan vecka 23-24 någonting och när jag stressar eller går lite för fort. Men annars inga andra känningar alls.

9 dagar kvar här :nailbiting: men jag ställer in mig på en julibebis jag :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka