Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis hem från bm och han var inte fixerad ännu, utan fortfarande ruckbar.

Men fasen vad det gör ont när barnmorskan känner efter huvudet, jag tycker det är obehagligt och blir så orolig för bebis där inne. Hon klämmer järnet och så långa naglar på det :arghh: Hon kände efter ett par gånger idag och jag bad henne faktiskt ta det lugnt men då blev hon nästan lite förolämpad :cautious: är era barnmorskor också hårdhänta?

Vad tråkigt! :(
Min bm ber om ursäkt innan och är så varsam.
Jag tycker inte det gör ont eller är obehagligt varken när hon trycker på benet med mätning eller när hon känner på huvudet.
Dock verkar inte knodden gilla när hon känner om han är fixerad för hans hjärtljud ökar en aning (jämfört med tidigare i graviditeten) och han straffar mig med att knöla rundor i bäckenet resten av dagen oftast. :p

@inverterad @Ferrari skönt att höra era lugnande ord! Min absolut största oro under hela graviditeten har varit att klämma eller trycka till bebis, helt otippat och himla ologiskt när jag egentligen vet hur skyddade de är - men min hjärna tar helt enkelt inte in det :crazy:

@MikaTela ja, jag tycker gott han kan fixera sig nu :p Skönt med varsam bm, tror det var mycket naglarna som skar in idag, men de kände nog mest jag!

Då är jag mer bekymrad när jag trycker på magen och kommer åt typ huvudet själv xD. Känns verkligen som om det bara är bebis och inget "skydd". Haha. Jag får frågan av min bm hur bebis ligger för dagen för det kan jag känna hyfsat tydligt själv. Har inte upplevt obehag vid tidigare graviditeter Heller när de ska kolla hur dom legat i slutet ^^

Jag känner inte huvudet, men rumpan! Min ligger med rumpan upp och huvudet ner och har gjort så ett tag:) Rumpan sticker rakt ut precis nedanför mitt högra bröst och det känns som en typ "hylla", svårt att förklara, men det känns roligt :p

Jag var förresten och gjorde mitt TUL idag, eller största skälet till det var att kolla vart moderkakan låg eftersom den låg lågt i början av graviditeten. Den hade nu lagt sig tillrätta bakom bebis, skönt! Bebis rörde sig mycket, men som vanligt känner jag inte så mycket utav det. Viktuppskattningen, ca 2 kg idag och allt var så normalt så, skönt! :) Jag börjar så smått inse att det faktiskt kommer en bebis ur detta, en livs levande bebis! Jag har haft svårt att förstår det, och har det till viss del nu med. Men nu börjar det bli verklighet även om bebis gärna får stanna kvar ett par veckor till och växa på sig. Är i vecka 32+2 idag. Vi är redo med prylar och blöjor hemma. Ska en runda till apotek senare, men annars är det mesta klart :)

@inverterad @Ferrari skönt att höra era lugnande ord! Min absolut största oro under hela graviditeten har varit att klämma eller trycka till bebis, helt otippat och himla ologiskt när jag egentligen vet hur skyddade de är - men min hjärna tar helt enkelt inte in det :crazy:

@MikaTela ja, jag tycker gott han kan fixera sig nu :p Skönt med varsam bm, tror det var mycket naglarna som skar in idag, men de kände nog mest jag!

Ja är så segt när dom är ruckbara. Det är min knodd med. Hoppas han har fixerat sig i morgon när vi ska till bm igen. :)

Tack för tips om babysitters! Ska klura en vända till. Det känns ju onödigt att lägga en tusenlapp på en med alla finesser om bebis sen hatar den. Å andra sidan är det kanske lika bra att ta nåt rejält direkt....

Vad är det för märken som är bra? Har noterat Babybjörn, Chicco.... andra tips?

Inhopp från vårtråden. Vi har en Chicco med gungfunktion samt vibrator, den är guld värd just nu. Bebisen låg inte i den första månaden, å andra sidan ville hon inte ligga själv öht då. Men för 3-4 veckor sedan började hon uppskatta den massor och eftersom den går att ställa i olika lägen (liggläge till sittläge) så avlastar den på många plan just nu (bebisen är 3 månader).

Sant men intalar mig själv att han inte kan knöla runt på samma vis när huvudet är fixerat. :p
Och jag är glad att min inte är fixerad, gör så satans ont när bebis kommer åt nerver och trycker neråt, tänker mig att det är så jämt om den är helt fixerad ;)
Däremot väldigt skönt att den sjunkit ner och att det inte är lika stort tryck på magsäck och revben :D

Idag har jag gått 37 veckor så nu räknas den som fullgången kan inte fatta att det är så nära!

Var hos BM idag och huvudet var fortfarande nedåt men ruckbart. Men det hade sjunkit ner mer iaf och det känns, det liksom trycker och ilar nedåt! SF måttet var samma som sist men det beror väl på att magen sjunkit.

Nu har vi inhandlat allt (tror jag) och jag har packat förlossningsväskan och förberett hundvakten (mamma) på att vara beredd när jag ringer och vill lämna dom.

Kom precis hem från bm och han var inte fixerad ännu, utan fortfarande ruckbar.

Men fasen vad det gör ont när barnmorskan känner efter huvudet, jag tycker det är obehagligt och blir så orolig för bebis där inne. Hon klämmer järnet och så långa naglar på det :arghh: Hon kände efter ett par gånger idag och jag bad henne faktiskt ta det lugnt men då blev hon nästan lite förolämpad :cautious: är era barnmorskor också hårdhänta?
Jag tycker också det känns en del när hon känner även om vi har en försiktig bm. Inget kul att det gör ont men bebisen ligger nog väl skyddad!

Och jag är glad att min inte är fixerad, gör så satans ont när bebis kommer åt nerver och trycker neråt, tänker mig att det är så jämt om den är helt fixerad ;)
Däremot väldigt skönt att den sjunkit ner och att det inte är lika stort tryck på magsäck och revben :D

Fast min knodd har tryckt på nerverna hela graviditeten.
Dels nerverna som gör det ömt ovanpå magen och dels nerver som gör att ryggen känns som den ska gå av under revbenen typ.
Snacka om att bokstavligen gå på sin mors nerver! ;)

V 38 (37+0) idag och på bm-besök.
Snabbt stigande SF-mått så BM vill skicka in mig på ytterligare ett TUL.
Dessutom måste jag in och göra en narkosbedömning pga att jag hade ett högt bmi då jag skrevs in. Suck.

Nu känner jag ännu mer att jag inte är redo!

V 38 (37+0) idag och på bm-besök.
Snabbt stigande SF-mått så BM vill skicka in mig på ytterligare ett TUL.
Dessutom måste jag in och göra en narkosbedömning pga att jag hade ett högt bmi då jag skrevs in. Suck.

Nu känner jag ännu mer att jag inte är redo!
Lät inte alls kul :down:
Får jag fråga vad du har i BMI? Måste såklart inte svara :)
Låg själv på 35 i BMI vid inskrivning och har inte vart prat om tul, glukosbelastning eller något annat. Skiljer det så mycket på olika ställen? Tycker ju att alla borde ha samma riktlinjer

Låg själv på 35 i BMI vid inskrivning och har inte vart prat om tul, glukosbelastning eller något annat. Skiljer det så mycket på olika ställen? Tycker ju att alla borde ha samma riktlinjer

Jag hade 35,6 vid inskrivning. Fick då automatiskt TUL i vecka 32.
Här gör alla glukosbelastning.
Däremot hade hon fel om narkosbedömning enligt sjukhuset för det var först vid 40 i bmi.

Fick tid till tul redan halv fyra idag

Jag hade 34 i BMI och kommer inte behöva göra ett glukostest pga det (här är gränsen 35 för att göra belastningen bla), OM jag får höga siffror på sockret kommer jag behöva göra ett glukos-test, men inte annars, som tur är :)

Jag hade 35,6 vid inskrivning. Fick då automatiskt TUL i vecka 32.
Här gör alla glukosbelastning.
Däremot hade hon fel om narkosbedömning enligt sjukhuset för det var först vid 40 i bmi.

Fick tid till tul redan halv fyra idag
Okej, känns konstigt att det är olika från ställe till ställe, är dock glad att slippa allt extra :)
Skönt att du fick tid idag och du får ju iaf se lilla bebis igen :)

Jag hade 34 i BMI och kommer inte behöva göra ett glukostest pga det (här är gränsen 35 för att göra belastningen bla), OM jag får höga siffror på sockret kommer jag behöva göra ett glukos-test, men inte annars, som tur är :)
Och här har dom inte nämnt något om glukosbelastning alls, men låter inte så härligt så är glad att jag slipper ;)
Hoppas ditt socker håller sig så du också slipper :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka