Har bara använt vid flyg och bara provat ett par, så kanske inte ska ge upp än då. Minns bara långflygningar med varma fötter med fasa...
De ska vara så snortajta så du knappt får på dem. Då är de lagom. Och så varva med dopp i iskallt vatten!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har bara använt vid flyg och bara provat ett par, så kanske inte ska ge upp än då. Minns bara långflygningar med varma fötter med fasa...
Min slempropp såg ut som en blodig manet
Jaha, jag är lite fundersam till om jag kanske har början till havandeskapsförgiftning. Illamående, flimmer för ögonen, och supersvullna fötter. Även ansiktet börjar svullna upp. Väldigt onödigt tycker jag som har fått må så himla bra hela vägen. På tisdag har jag lovat partnern att jag ska åka till Kvinnohälsan så de får ta urinprov och blodtrycket, och jag har dyrt och heligt lovat att sjukskriva mig om det nu visar sig att något är på G. Det vore fantastiskt skönt att vara ledig de här två veckorna, men samtidigt känns det förjäkla jobbigt att sjukskriva sig nu och sätta folk i sticket - det finns liksom ingen som har tid att göra det jag är tänkt att göra nu till veckan.
Dum fråga kanske men har du druckit ordentligt?
I den värmen som varit kan lite vätskebrist ställa till en hel del.
Hur menar du inte farligt? Havandeskapsförgiftning är ju jättefarligt och man sätter igång förlossningen om sådan påvisas?
Jaha, jag är lite fundersam till om jag kanske har början till havandeskapsförgiftning. Illamående, flimmer för ögonen, och supersvullna fötter. Även ansiktet börjar svullna upp. Väldigt onödigt tycker jag som har fått må så himla bra hela vägen. På tisdag har jag lovat partnern att jag ska åka till Kvinnohälsan så de får ta urinprov och blodtrycket, och jag har dyrt och heligt lovat att sjukskriva mig om det nu visar sig att något är på G. Det vore fantastiskt skönt att vara ledig de här två veckorna, men samtidigt känns det förjäkla jobbigt att sjukskriva sig nu och sätta folk i sticket - det finns liksom ingen som har tid att göra det jag är tänkt att göra nu till veckan.
Ett råd är att inte vänta till tisdag med att ringa. Är det havandeskapsförgiftning så kan det vara riktigt farligt. Har en bekant som nu två år efter förlossningen fortfarande lider av sviterna efter hf, hon har precis kunnat börja arbeta 50%. Nån föräldraledighet var det inte tal om, pappan fick ta allt medan hon var sjukskriven.
Vill inte skrämmas men bättre att få komma in på en kontroll när man har så mycket symptom som du har.
Bara ett råd i välmening.
Vad bra att du har varit i kontakt med vården, förstod inte det i första inlägget. Sorry!Det var förlossningen som tyckte jag skulle vänta till tisdag. Hon lät inte så oroad och jag har inte de vanligaste symptomen (stark huvudvärk och ont på sidan av magen). Men jag är vaksam och ringer igen om det blir värre. Annars tror jag nog det räcker med tisdag.
Vad bra att du har varit i kontakt med vården, förstod inte det i första inlägget. Sorry!
Galet att vissa av er är så otroligt nära nu!Så spännande att våra sommarbebisar börjar göra sig redo så smått
Jag är ganska säker på att jag kommer att gå över tiden, men är samtidigt ganska okej med det. Jag mår ju bra och känner mig hyfsat smidig fortfarande, och jag vill gärna ha lite semester innan lillbebben anländer Både idag och igår har jag sovit 3 h (!) mitt på dagen. Har känt mig helt överkörd! Så tror det kan vara välbehövligt med vila innan lilleman anländer.
Idag går vi in i v 39 och imorgon är det dags för bm-besök igen. Spännande att se om han är fixerad eller inte.
Galet att vissa av er är så otroligt nära nu!
Kom precis hem från bm och han var inte fixerad ännu, utan fortfarande ruckbar.
Men fasen vad det gör ont när barnmorskan känner efter huvudet, jag tycker det är obehagligt och blir så orolig för bebis där inne. Hon klämmer järnet och så långa naglar på det Hon kände efter ett par gånger idag och jag bad henne faktiskt ta det lugnt men då blev hon nästan lite förolämpad är era barnmorskor också hårdhänta?
Jag är inte orolig för bebis alls, men visst, det är ganska obekvämt när bm rotar efter huvudet. Det är så mycket skyddande vävnad emellan så jag kan inte tänka mig att det är det minsta farligt.