Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, jag är lite fundersam till om jag kanske har början till havandeskapsförgiftning. :cautious: Illamående, flimmer för ögonen, och supersvullna fötter. Även ansiktet börjar svullna upp. Väldigt onödigt tycker jag som har fått må så himla bra hela vägen. På tisdag har jag lovat partnern att jag ska åka till Kvinnohälsan så de får ta urinprov och blodtrycket, och jag har dyrt och heligt lovat att sjukskriva mig om det nu visar sig att något är på G. Det vore fantastiskt skönt att vara ledig de här två veckorna, men samtidigt känns det förjäkla jobbigt att sjukskriva sig nu och sätta folk i sticket - det finns liksom ingen som har tid att göra det jag är tänkt att göra nu till veckan. :(

Dum fråga kanske men har du druckit ordentligt?
I den värmen som varit kan lite vätskebrist ställa till en hel del.

Dum fråga kanske men har du druckit ordentligt?
I den värmen som varit kan lite vätskebrist ställa till en hel del.

Jag tycker att jag dricker hela tiden, men det kan säkert vara lite vätskebrist också. Jag hoppas förstås att det inte är preeklampsi. Gissar att partnern lite önskar att det ÄR det (en liten pyttesläng) så jag blir tvungen att sjukskriva mig. ;) Oavsett är det inte farligt för barnet såhär sent i graviditeten och det är ju det viktigaste. :)

Hur menar du inte farligt? Havandeskapsförgiftning är ju jättefarligt och man sätter igång förlossningen om sådan påvisas?

Inte farligt för barnet eftersom barnet ju är färdigt nu i v 37+1 så det gör inget om det behöver komma nu. Självklart är det inget jag eller partner önskar oss, mitt inlägg var skämtsamt menat och jag tror att det framgick.

Jaha, jag är lite fundersam till om jag kanske har början till havandeskapsförgiftning. :cautious: Illamående, flimmer för ögonen, och supersvullna fötter. Även ansiktet börjar svullna upp. Väldigt onödigt tycker jag som har fått må så himla bra hela vägen. På tisdag har jag lovat partnern att jag ska åka till Kvinnohälsan så de får ta urinprov och blodtrycket, och jag har dyrt och heligt lovat att sjukskriva mig om det nu visar sig att något är på G. Det vore fantastiskt skönt att vara ledig de här två veckorna, men samtidigt känns det förjäkla jobbigt att sjukskriva sig nu och sätta folk i sticket - det finns liksom ingen som har tid att göra det jag är tänkt att göra nu till veckan. :(

Ett råd är att inte vänta till tisdag med att ringa. Är det havandeskapsförgiftning så kan det vara riktigt farligt. Har en bekant som nu två år efter förlossningen fortfarande lider av sviterna efter hf, hon har precis kunnat börja arbeta 50%. Nån föräldraledighet var det inte tal om, pappan fick ta allt medan hon var sjukskriven.
Vill inte skrämmas men bättre att få komma in på en kontroll när man har så mycket symptom som du har.
Bara ett råd i välmening.

Ett råd är att inte vänta till tisdag med att ringa. Är det havandeskapsförgiftning så kan det vara riktigt farligt. Har en bekant som nu två år efter förlossningen fortfarande lider av sviterna efter hf, hon har precis kunnat börja arbeta 50%. Nån föräldraledighet var det inte tal om, pappan fick ta allt medan hon var sjukskriven.
Vill inte skrämmas men bättre att få komma in på en kontroll när man har så mycket symptom som du har.
Bara ett råd i välmening.

Det var förlossningen som tyckte jag skulle vänta till tisdag. Hon lät inte så oroad och jag har inte de vanligaste symptomen (stark huvudvärk och ont på sidan av magen). Men jag är vaksam och ringer igen om det blir värre. Annars tror jag nog det räcker med tisdag. :)

Det var förlossningen som tyckte jag skulle vänta till tisdag. Hon lät inte så oroad och jag har inte de vanligaste symptomen (stark huvudvärk och ont på sidan av magen). Men jag är vaksam och ringer igen om det blir värre. Annars tror jag nog det räcker med tisdag. :)
Vad bra att du har varit i kontakt med vården, förstod inte det i första inlägget. Sorry!

Jag tror min slempropp också har gått, eller delar av den. Det är ju väldigt tidigt, jag är i 32+1 idag. Men jag vet att om den släpper tidigt så återbildas den. Så jag tar inte det som ett tecken att något är på g. Även om jag längtar efter bebis så får den mer än gärna stanna kvar ett gäng veckor till. :)

Imorgon TUL, koll på bebis och vart moderkakan befinner sig, senast låg den lite för långt ner, nu hoppas jag verkligen den har flyttat upp sig och inte ligger i vägen för hålet ut :)

Så spännande att våra sommarbebisar börjar göra sig redo så smått :banana:

Jag är ganska säker på att jag kommer att gå över tiden, men är samtidigt ganska okej med det. Jag mår ju bra och känner mig hyfsat smidig fortfarande, och jag vill gärna ha lite semester innan lillbebben anländer :o Både idag och igår har jag sovit 3 h (!) mitt på dagen. Har känt mig helt överkörd! Så tror det kan vara välbehövligt med vila innan lilleman anländer.

Idag går vi in i v 39 och imorgon är det dags för bm-besök igen. Spännande att se om han är fixerad eller inte.

Så spännande att våra sommarbebisar börjar göra sig redo så smått :banana:

Jag är ganska säker på att jag kommer att gå över tiden, men är samtidigt ganska okej med det. Jag mår ju bra och känner mig hyfsat smidig fortfarande, och jag vill gärna ha lite semester innan lillbebben anländer :o Både idag och igår har jag sovit 3 h (!) mitt på dagen. Har känt mig helt överkörd! Så tror det kan vara välbehövligt med vila innan lilleman anländer.

Idag går vi in i v 39 och imorgon är det dags för bm-besök igen. Spännande att se om han är fixerad eller inte.
Galet att vissa av er är så otroligt nära nu! :love:

Här försöker jag hålla ut på jobbet, men får se hur länge kroppen orkar. Vaknar knappt på morgonen och förmiddagen går som i en dimma.. Inte så bra när man jobbar med småbarn. Får egentligen gå hem idag på gravpenningen, men ska försöka hålla ut ett par veckor till! Även om det är såååå lockande!

Kom precis hem från bm och han var inte fixerad ännu, utan fortfarande ruckbar.

Men fasen vad det gör ont när barnmorskan känner efter huvudet, jag tycker det är obehagligt och blir så orolig för bebis där inne. Hon klämmer järnet och så långa naglar på det :arghh: Hon kände efter ett par gånger idag och jag bad henne faktiskt ta det lugnt men då blev hon nästan lite förolämpad :cautious: är era barnmorskor också hårdhänta?

Jag har sån tur att jag idag ska hämta massa grejer hos en nästan kollega för i princip inga pengar alls. Så spjälsäng med alla tillbehör, bärsele, babysitter och andningslarm kan jag lägga till på listan över saker jag har ;). Kläder i 56 har jag tillräckligt, vagn sen innan. Så nu börjar jag känna mig förberedd.

Drömde förresten inatt att jag fick min lilla grabb. I vecka 32... men han var typ lika stor som en 3 månaders och hade massa hår. Tecken på att det börjar närma sig xD

Kom precis hem från bm och han var inte fixerad ännu, utan fortfarande ruckbar.

Men fasen vad det gör ont när barnmorskan känner efter huvudet, jag tycker det är obehagligt och blir så orolig för bebis där inne. Hon klämmer järnet och så långa naglar på det :arghh: Hon kände efter ett par gånger idag och jag bad henne faktiskt ta det lugnt men då blev hon nästan lite förolämpad :cautious: är era barnmorskor också hårdhänta?

Jag är inte orolig för bebis alls, men visst, det är ganska obekvämt när bm rotar efter huvudet. ;) Det är så mycket skyddande vävnad emellan så jag kan inte tänka mig att det är det minsta farligt.

Jag är inte orolig för bebis alls, men visst, det är ganska obekvämt när bm rotar efter huvudet. ;) Det är så mycket skyddande vävnad emellan så jag kan inte tänka mig att det är det minsta farligt.

Då är jag mer bekymrad när jag trycker på magen och kommer åt typ huvudet själv xD. Känns verkligen som om det bara är bebis och inget "skydd". Haha. Jag får frågan av min bm hur bebis ligger för dagen för det kan jag känna hyfsat tydligt själv. Har inte upplevt obehag vid tidigare graviditeter Heller när de ska kolla hur dom legat i slutet ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka