Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var min sista dag på jobb. Det känns helt ofattbart, trodde inte det skulle kännas så skönt! Har ju mått väldigt bra så har nog hållt ett lite för högt tempo och jag känner mig faktiskt lite slutkörd. Men nu jäklar ska jag bara ta det lugnt och tänka på mig och lillbebben, vilken otrolig lyx :love:

Är idag i vecka 37+5, så han kan komma när som helst, men tror det kommer att dröja ett tag - har absolut inga känningar överhuvudtaget.

Haha, på det temat: ny hemsida på ingång till jobbet så fotografering i tisdags på årets hittills varmaste dag i kontor med ac som inte hunnit med värmeböljan. Status: flodhäst. Pust. :o

Kändes superkul och jätteseriöst, tack och lov blev det halvkroppsbild i alla fall, men tja, man kan ju säga att de där graviditetskilona syns. Fick förhandlat till mig löfte om nytt foto när jag är tillbaka efter mammaledigheten, så att jag kan uppdatera fatso-bilden till ngt lite mer trevligt att marknadsföras med. :D

F.ö har jag gått från helt opåverkad gravid till typ "skjut mig" den här veckan. Fötter som honungsmeloner och svullnad som går ända upp till knäna. Energin totalborta och jag gör inget annat än att längta efter det dagliga kvällsdoppet typ. Idag blir det viloläge i skuggan hela dagen så att jag ska palla med ståplatsbiljetterna till Håkan Hellström ikväll. Lite svalare idag tror jag, så hoppas jag inte svimmar... :D

Hehe. Det är skönt så länge man kan leva i denial och tror att man ser ut preciiiiiis som vanligt. ;)

Den här värmen är jobbig när man är preggo. Så är det bara. Och det skapar mycket av obehaget. Det var samma sak för mig, det slog bara till från en dag till en annan... Hur lång tid har du kvar?

Vad skönt det låter @Kecipeyniri! Det var min plan också, att vara ledig minst två veckor innan bf - nu kommer jag istället jobba till fyra dagar innan snittet. :meh: Det har ju gått strålande hittills men nu i v 38 börjar det bli lite tungt.

Denna värmen i kombination med graviditeten har gett mig karpaltunnel syndrom. Då det blir värre i värmen så får jag bita i det sura äpplet att skaffa handledsstöd att ha när jag sover och vid behov.

Har inte hängt med alls här, men det har varit fullt upp med husrenovering, jobb och annat. Nästa vecka är dock sista jobbveckan, vilket ska bli skönt, sen ska jag vara hemma och pyssla och greja i huset tills knodden vill ut.
Eller ja, innan dess ska sambon och jag hinna med att gifta oss bara. Preliminärt datum är satt till midsommardagen(!). Det blir bara sambon och jag, vår hund, två inhyrda vittnen och så vigseförrättaren då såklart. Det är inte så mycket att fixa, men än har vi inte bestämt vart vi ska va, och jag måste ju ha en klänning:nailbiting: och så vill vi ha nån som fotograferar, men där har vi ev en på gång:) Hade gärna haft ett större bröllop med släkt och vänner, men vi har inte hunnit med så det får bli en fest för dem sen..
Knodden verkar iaf må bra, var hos BM senast igår och hon följer sina kurvor fint:) Så häftigt också tycker jag nu när rörelser syns så tydligt på utsidan av magen:love:
Värmen har vi klarat av rätt bra än så länge, men det känns som kroppstemperaturen stigit på sistone, särskilt i fötterna, hade helst gått barfota hela dagarna:cool:

Hehe. Det är skönt så länge man kan leva i denial och tror att man ser ut preciiiiiis som vanligt. ;)

Den här värmen är jobbig när man är preggo. Så är det bara. Och det skapar mycket av obehaget. Det var samma sak för mig, det slog bara till från en dag till en annan... Hur lång tid har du kvar?
Jättelänge kvar. :( är i v 32 (även om jag är övertygad om att jag egentligen är i v 33 så får jag väl följa bms bedömning :D ). Värmen har verkligen knäckt mig, men är glad att jag den till trots faktiskt både kunde komma iväg på och njuta av konserten ikväll. Mina fötter kommer hata mig länge dock efter stående och dansande i flera timmar, men det var det värt.

Jag är lustigt nog piggare än någonsin. Känns lite fascinerande. Vecka 30+ så kommer energin.

Lillprinsen ligger fortfarande på tvären och verkar ha noll planer på att vända sig ;). Vi får väl se på Tul i 32+0 hur han ligger då. Ingen av mina har ju sjunkit hela vägen ner. De har varit ruckbara och legat högt även i vecka 40 ;)

Nu är det dag nummer 2 på min 40 timmars jobbhelg. Nyduschad och sminkad så känner jag mig nästan helt ogravid (tills jag inser att jag har en bautamage...)

Jag går på semester i vecka 25. Tror jag är i vecka 34-35 då eller något. Ser fram emot semester. Har planerat lite aktiviteter med barnen som Borås djurpark, Danmark och campa en helg i Ullared ;)

Två månader kvar tills grabben kan få komma. Han får gärna hålla sig inne till augusti så hinner jag mentalt bli klar ^^

Sitter just nu o jobbar sista timmen innan semester o sen mammaledighet, v33 idag. Känns konstigt, förra gången jobbade jag till v38 men då var det å andra sidan inte sånt här fantastiskt väder o njuta av heller :D

Känner mig rätt smidig fortfarande. Värmen e dock skitjobbig, blää

Varit på aurora samtal då jag är lite skrämd sen förra gången men efter det känns det mycket bättre!

Börjar se fram emot lillebrors ankomst på ett helt annat sätt nu, känns mycket mer verkligt o man vet vad som väntar :love:

Visst är det mysigt? :D;) hoppas lillen stannar ett tag till!

Inte så farligt som jag trott ändå. ;)
Ser ut som snooooor! :p haha

Ja knodden får allt stanna inne till midsommar för innan hinner jag inte med att han kommer.

Graviditetsledighet in my ass haha... Har mer att göra nu än när jag jobbade. :p

Jättelänge kvar. :( är i v 32 (även om jag är övertygad om att jag egentligen är i v 33 så får jag väl följa bms bedömning :D ). Värmen har verkligen knäckt mig, men är glad att jag den till trots faktiskt både kunde komma iväg på och njuta av konserten ikväll. Mina fötter kommer hata mig länge dock efter stående och dansande i flera timmar, men det var det värt.

Vad härligt att du pallade med konsert! Mina fötter älskar att bada i kallt vatten. Det och stödstrumpor är the shit för arga, svullna fötter.

Vad härligt att du pallade med konsert! Mina fötter älskar att bada i kallt vatten. Det och stödstrumpor är the shit för arga, svullna fötter.
Ja, det var kul! Men att hoppa och dansa straffade sig idag - ömma fotsulor. :D
Fick igång vår lilla plaskpool idag, så har spenderat dagen på mage på luftmadrass. Underbart med kallt vatten och att dessutom ligga på mage, var ett tag sen det var behagligt. :D stödstrumpor måste jag ta tag i, men drar mig - då blir det ju ännu varmare...

Jaha, jag är lite fundersam till om jag kanske har början till havandeskapsförgiftning. :cautious: Illamående, flimmer för ögonen, och supersvullna fötter. Även ansiktet börjar svullna upp. Väldigt onödigt tycker jag som har fått må så himla bra hela vägen. På tisdag har jag lovat partnern att jag ska åka till Kvinnohälsan så de får ta urinprov och blodtrycket, och jag har dyrt och heligt lovat att sjukskriva mig om det nu visar sig att något är på G. Det vore fantastiskt skönt att vara ledig de här två veckorna, men samtidigt känns det förjäkla jobbigt att sjukskriva sig nu och sätta folk i sticket - det finns liksom ingen som har tid att göra det jag är tänkt att göra nu till veckan. :(

Ja, det var kul! Men att hoppa och dansa straffade sig idag - ömma fotsulor. :D
Fick igång vår lilla plaskpool idag, så har spenderat dagen på mage på luftmadrass. Underbart med kallt vatten och att dessutom ligga på mage, var ett tag sen det var behagligt. :D stödstrumpor måste jag ta tag i, men drar mig - då blir det ju ännu varmare...

Fast jag tycker att stödstrumpor gör att fötterna nästan blir svala, konstigt nog. Ibland sover jag med dem på - himla skönt! Och högläge när det går.

Fast jag tycker att stödstrumpor gör att fötterna nästan blir svala, konstigt nog. Ibland sover jag med dem på - himla skönt! Och högläge när det går.
Har bara använt vid flyg och bara provat ett par, så kanske inte ska ge upp än då. Minns bara långflygningar med varma fötter med fasa... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat