Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och här har dom inte nämnt något om glukosbelastning alls, men låter inte så härligt så är glad att jag slipper ;)
Hoppas ditt socker håller sig så du också slipper :up:

Samma här, jag var inte så pepp på det. Jag frågade min BM om jag skulle göra det, jag trodde det pga BMI. Men hon sa att de gick efter tre punkter, ett skulle stämma in för att man skulle göra det. BMI över 35 vid inskrivning, stort barn vid tidigare födsel eller socker på över 9. Inget stämmer in på mig som tur är och förra gången behövde jag inte ens kolla sockret för det legat så bra sen innan, skönt! :)

V 38 (37+0) idag och på bm-besök.
Snabbt stigande SF-mått så BM vill skicka in mig på ytterligare ett TUL.
Dessutom måste jag in och göra en narkosbedömning pga att jag hade ett högt bmi då jag skrevs in. Suck.

Nu känner jag ännu mer att jag inte är redo!
Blärk vad sugigt, men skönt att de tar det på allvar ändå och följer upp!

Vad gäller glukosbelastning så erbjuds det nog till alla här, är inte bmi-styrt alls att döma av dem jag känner som gjort det utan mer som ngt man kan göra om man vill hålla koll (eller så klart om sockertesterna visar på att det behövs). Jag fick välja - och valde - att göra frivilligt. Inte så kul, men skönt att veta ändå att det inte är ngn fara på taket (men så är jag socker-knarkare också så kände att det var lika bra att kolla, har dessutom usel koll på min kropp eftersom jag alltid far runt i 190 och inte hinner känna efter, så tänkte det var lika bra att få en objektiv bedömning också i den delen :D).

Tidigt ultraljud erbjuds också generöst, känns lite märkligt nu att vi gjorde ett i v. 12 och ett i v. 19 och sedan gör man inget mer alls under hela tiden om inget tillstöter typ. Besöken hos mvc tar ju typ tio minuter. :D

Imorgon går jag in i v.38 och ungen får mer än gärna komma inom kort då jag är fruktansvärt trött på att vara gravid!
Har gått hemma i ca 1mån och kan i princip göra vad jag vill, MEN jag orkar inte :arghh: Hästen har jag fått lämna iväg för att slippa ha dåligt samvete, okar inte städa, orkar inte umgås eller va social med nån, typ :banghead: Plågar mig själv genom att gå o kolla på matcher med mitt fotbollslag, vill ju inget hellre än att va med och spela!

Känns som om jag inte gör annat än sitter/ligger i soffan dag ut och dag in, kan inte sova ordentligt om nätterna heller! Ändå är jag trött hela dagen, illamående och foglossningar :yuck:

Usch, lite osammanhängande kanske men var bara tvungen att kräka av mig lite :wtf:

Imorgon går jag in i v.38 och ungen får mer än gärna komma inom kort då jag är fruktansvärt trött på att vara gravid!
Har gått hemma i ca 1mån och kan i princip göra vad jag vill, MEN jag orkar inte :arghh: Hästen har jag fått lämna iväg för att slippa ha dåligt samvete, okar inte städa, orkar inte umgås eller va social med nån, typ :banghead: Plågar mig själv genom att gå o kolla på matcher med mitt fotbollslag, vill ju inget hellre än att va med och spela!

Känns som om jag inte gör annat än sitter/ligger i soffan dag ut och dag in, kan inte sova ordentligt om nätterna heller! Ändå är jag trött hela dagen, illamående och foglossningar :yuck:

Usch, lite osammanhängande kanske men var bara tvungen att kräka av mig lite :wtf:

Låter inget roligt alls :( Men ha inte dåligt samvete för att du inte får så mycket gjort - mår du dåligt så ska du ju inte göra annat än att vila och göra nada. Så fortsätt att ta det lugnt! Hoppas bebis bestämmer sig för att komma snart!

Låter inget roligt alls :( Men ha inte dåligt samvete för att du inte får så mycket gjort - mår du dåligt så ska du ju inte göra annat än att vila och göra nada. Så fortsätt att ta det lugnt! Hoppas bebis bestämmer sig för att komma snart!

Jag vet, sambon är väldigt förstående och säger samma sak. Men är svårt eftersom man är van vid att fara och flänga överallt :meh: Tur iallafall att syrran bor dörr i dörr så hennes 2.5åring kan komma och muntra upp en emellanåt :D Som igår när vi låg och kollade på Pippi på surfplattan och hon använde min mage som kudde :love:

Börjar bli dags att plocka fram listan känner jag.
Uppdatera om nått inte stämmer.

Juni
10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
24/6 - inverterad, första barnet, 34 år
27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, pojke, 28 år, Skånes Fagerhult
29/6 Minusgraader, första barnet, 26år

Juli
5/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
12/7 - Reykur, första barnet, 28 år, Gävle
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år, utanför Göteborg.
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
27/7 - Alindra2000, andra barnet, 32 år, Stockholm
29/7 - Carand, andra barnet pojke, 30 år Linköping
30/7 - ninsan, första barnet, 32 år,Vallentuna
31/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele

Augusti
1/8 lytesout95, första barnet, 39, Västernorrland
5/8 SaraMara, första barnet, 34, Göteborg
8/8 Lilleknodd, förstabarnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 25 år Göteborg
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Hur går det för er som har bf nu i dagarna? Några tecken?

Tycker allt har gått så fort! Tänk att våra sommarbebisar ska göra entré snart :love:
Bf imorgon och inga direkta tecken på att bebis vill komma ut. Fått ont mellan benen sista veckan, antar att fogarna förbereder sig. Kommit lite slempropp till och från i två veckor.
Tycker att varje dag känns som en vecka, bara väntar och väntar :wtf:
Vill ha min bebis här nu :love:

Har under senaste veckan fått höra av flertalet människor att magen är väldigt liten ("med tanke på att det bara är två månader kvar") så nu har det satt sig i huvudet och jag har fått för mig att bebis inte växer som hon ska ... :crazy:
Har besök hos bm på måndag så får väl bita ihop tills dess, men fy!!
Sparkar runt och ålar omkring gör hon flera gånger dagligen, så levande är hon verkligen. Men har som sagt fått hjärnspöken nu :(

Har under senaste veckan fått höra av flertalet människor att magen är väldigt liten ("med tanke på att det bara är två månader kvar") så nu har det satt sig i huvudet och jag har fått för mig att bebis inte växer som hon ska ... :crazy:
Sparkar runt och ålar omkring gör hon flera gånger dagligen, så levande är hon verkligen. Men har som sagt fått hjärnspöken nu :(

Men du är väl rätt lång? Då ser gärna magen mindre ut, plus att alla bär olika. Jag fick höra med båda barnen att jag hade liten mage. Till och med när jag var på förlossningen så fick jag höra det. Jag är också lång så magen såg nog liten ut. Båda mina ungar var normalstora och friska när det "ploppade" ut.. Första 3060 g och 50 cm, andra 3020g och 49 cm :)

Det har jag också fått höra under hela graviditeten. Min mage är fortfarande nätt och smidig med BF om två veckor. Jag är lång och då får bebis mer plats automatiskt. Så länge SF-måttet är ok är det bara att njuta av en fin liten mage! Men jag blev också lite orolig där ett tag. Tänk att folk inte har bättre saker för sig än att kommentera folks kroppar och skapa oro. :rage:

@SaraMara, jag tycker också det känns lite lurigt. Mäta magen, stick i fingret, lyssna på hjärtat, Hejdå! ;) Kvickt och effektivt.

Och jag tycker det är skönt att det går snabbt, haha :p Men oftast tar det 20min-30 min ändå. Min sambo är alltid med, och hon frågar oss båda saker och vi får svara. Mitt mående mm.

Apropå min vecka 32+4-mage, tycker den växer varje dag, det är så jag nästan kan känna det. Men bebis väger normala 2 kg enligt TUL i tisdags, så jag känner mig lugn. Det är bara att den trycker på uppåt med rumpan som gör det svårt att sitta skönt. Men snart åker bebis förhoppningsvis mer neråt :) Just de ja, SF-mått 33 för en vecka sen :) Så jag ligger lite över det medelkurvan.

Jag har fått höra hela graviditeten att jag har liten mage. I början vart jag nästan orolig att det var nått fel för att alla påpekade hur liten magen var för den månaden. Men allt har ju sett bra ut hittills och får fortfarande höra att den är liten nu med 3 veckor till bf. Men alla ser ju olika ut och så länge SF måttet är bra är jag nöjd nu.

Vad har ni andra haft för SF mått på de olika kontrollerna?
Första mätningen hade jag 24, mätningen efter var det "bara" 27. Bm sa att det kan bero på olika bm som mätte.. Får se vad det visar på måndag, då i v 31+6.

Första mätningen hade jag 24, mätningen efter var det "bara" 27. Bm sa att det kan bero på olika bm som mätte.. Får se vad det visar på måndag, då i v 31+6.

Var tvungen att kolla tillbaka i Vårtråden 2016 :D
Jag hade sf mått 30 när jag var i 32+6.

Jag har fått höra hela graviditeten att jag har liten mage. I början vart jag nästan orolig att det var nått fel för att alla påpekade hur liten magen var för den månaden. Men allt har ju sett bra ut hittills och får fortfarande höra att den är liten nu med 3 veckor till bf. Men alla ser ju olika ut och så länge SF måttet är bra är jag nöjd nu.

Att SF-måttet inte växer "konstigt" är såklart viktigt att följa upp. Men inte heller sf-måttet säger så mycket om storlek på bebis. I vår tråd hade jag och en annan exakt samma mått. Det skilde 1,6 kilo i födelsevikt på bebisarna :)

Hade senast 33 i vecka 31+4. Innan dess, 30 i vecka 29+4.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka