Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Magen har vuxit ur tröjan. :p
DSC_6118_zpskfcxdetg.jpg

V35+3

Aha, tänkte väl det! Tyckte nästan det var svårt att se i v 27, som var senaste UL vi gjorde :)

Ja nu hade även hon som gjorde det lite svårt att se och mäta då benen skuggade så mycket.
Jag var totalt omotiverad till detta ultraljudet så att man knappt såg något gjorde mig inte på bättre humör. Men iaf skönt att det är kollat. :p

Sådär 16 dagar kvar och nu har vi planerat in en plan B om knodden kommer tidigare medan sambon jobbar.
Sambon kör nämligen lastbil nattetid.

Har även två hanhundar här hemma som ska kastreras veckan innan midsommar så har fixat hundvakter åt dom två med om det skulle behövas.

Så nu börjar jag verkligen bli redo sakta men säkert! :)

Sådär 16 dagar kvar och nu har vi planerat in en plan B om knodden kommer tidigare medan sambon jobbar.

Har även två hanhundar här hemma som ska kastreras veckan innan midsommar så har fixat hundvakter åt dom två med om det skulle behövas.

Så nära det är för er nu! Måste säga att jag är avis! Är förvisso inte ett dugg redo prylmässigt, har inte ens börjat föräldragruppen än osv - men ack vad färdig jag är med den här tunga kroppen... Har stängslat sommarhage idag och efter typ 4,5h igång så var jag komatrött, så hungrig att jag höll på att svimma och allmänt klen. Är uppenbarligen nere på 1/3 av normal ork och kapacitet typ, hela mitt väsen skriker av bitterhet över att behöva dela upp arbetet på flera dagar och att sen behöva pausa innan jag orkade mocka åt mina djur och ta in från hage. Blä, ge mig styrkan - och energin - åter tack.

Känner mig - helt ogrundat - typ sviken av min kropp... Trots att den egentligen är supersnäll mot mig och inte gett mig några krämpor, orkar tuffa på om än på lågvarv osv. Är så himla ovant bara, att behöva typ pausa mitt i ngt... Börjar bli rädd att det här ska bli normalnivån, hemska tanke. :D

Så skönt det låter att allt börjar falla på plats!

Här kommer en dagsfärsk v 38+2-mage.
20160612_123631_resized_zpsnc67fom0.jpg

Imorgon jobbar jag min sista arbetsdag. I teorin har jag nu alltså 9 dagar kvar till BF, men i praktiken är det bara fem dagar kvar eftersom vi är inbokade på snitt nu på fredag den 17/6. Heeelt galet känns det att vi vet att vi kommer få träffa vårt barn då! Jag kommer alltså ha lite drygt tre dagars semester innan bebi är här. inte optimalt för min hjärna som är i fullt work mode fortfarande, men så är det. Kroppen känns oförskämt fräsch fortfarande även om jag har fått dra ner ordentligt på tempot, speciellt på promenader.

Så nära det är för er nu! Måste säga att jag är avis! Är förvisso inte ett dugg redo prylmässigt, har inte ens börjat föräldragruppen än osv - men ack vad färdig jag är med den här tunga kroppen... Har stängslat sommarhage idag och efter typ 4,5h igång så var jag komatrött, så hungrig att jag höll på att svimma och allmänt klen. Är uppenbarligen nere på 1/3 av normal ork och kapacitet typ, hela mitt väsen skriker av bitterhet över att behöva dela upp arbetet på flera dagar och att sen behöva pausa innan jag orkade mocka åt mina djur och ta in från hage. Blä, ge mig styrkan - och energin - åter tack.

Känner mig - helt ogrundat - typ sviken av min kropp... Trots att den egentligen är supersnäll mot mig och inte gett mig några krämpor, orkar tuffa på om än på lågvarv osv. Är så himla ovant bara, att behöva typ pausa mitt i ngt... Börjar bli rädd att det här ska bli normalnivån, hemska tanke. :D

Om det är nån tröst så tycker jag att energin har kommit och gått lite under graviditeten. Fram till v 30 ungefär kände jag mig nästan som vanligt, sen blev jag suuuuuupergravid där ett tag och fick foglossning och kände mig stor som ett hus och trött och less. Nu sista veckorna tycker jag det har blivit lättare igen, konstigt nog, och foglossningen har nästan försvunnit. Förhoppningsvis känner du dig snart lite piggare igen.

Sen är det nog bara att acceptera att du blir tvungen att lyssna lite mer på kroppen än vanligt, och att den har lite mer åsikter om ditt beteende än vanligt. :D Men jag förstår känslan och känner med dig.

Om det är nån tröst så tycker jag att energin har kommit och gått lite under graviditeten. Fram till v 30 ungefär kände jag mig nästan som vanligt, sen blev jag suuuuuupergravid där ett tag och fick foglossning och kände mig stor som ett hus och trött och less. Nu sista veckorna tycker jag det har blivit lättare igen, konstigt nog, och foglossningen har nästan försvunnit. Förhoppningsvis känner du dig snart lite piggare igen.

Sen är det nog bara att acceptera att du blir tvungen att lyssna lite mer på kroppen än vanligt, och att den har lite mer åsikter om ditt beteende än vanligt. :D Men jag förstår känslan och känner med dig.
Jag är skeptisk ;) eller ja, det är ju den fysiska ansträngningen som gör mig trött, blir så tung i kroppen att jag är som en elegant typ. Tack och lov är jag fortfarande energisk i skallen så orkar jobba på som vanligt i högt tempo (tack Gode Gud för ett rent intellektuellt arbete), men tror mig liksom om att ha lika mkt energi till att faktiskt göra saker och blir därför superbesviken när jag inser att orken tryter. Förr kunde jag liksom köra på i tio timmar utan att äta om jag hade ett tydligt mål, nu får jag liksom avbryta och ge upp. Värdelöst. :D

Imorgon jobbar jag min sista arbetsdag. I teorin har jag nu alltså 9 dagar kvar till BF, men i praktiken är det bara fem dagar kvar eftersom vi är inbokade på snitt nu på fredag den 17/6. Heeelt galet känns det att vi vet att vi kommer få träffa vårt barn då! Jag kommer alltså ha lite drygt tre dagars semester innan bebi är här. inte optimalt för min hjärna som är i fullt work mode fortfarande, men så är det. Kroppen känns oförskämt fräsch fortfarande även om jag har fått dra ner ordentligt på tempot, speciellt på promenader.

Fin mage! Och vad skönt att ha ett datum spikat, är faktiskt lite avis! :p

Imorgon går vi in i v 40 och om exakt 1 vecka är det bf! Idag har jag faktiskt känt lite molvärk och varit orolig i magen, men det är nog bara jag som letar för mycket tecken :grin: börjar dock bli uttråkad, känner mig riktigt trött nu och vilar 2-3 h mitt på dagen varje dag så ledighet behövs uppenbarligen, men hoppas jag inte behöver gå så här tre veckor till. Vill träffa bebis nununuuuu :bump:

Jag sitter och funderar på att faktiskt använda graviditetspenningen..
Har innan sagt att jag ska jobba till den 7/7, men är så less på jobbet och trött i kroppen att det bara skriker i mig att jag ska stanna hemma :(
Hur gör ni andra?
Jag kan inte ens hålla mig vaken en hel arbetsdag utan passar på att sova med dom små barnen under vilan, vilket ger en sömntid på ca 2 Tim. Känns inte bra att jobba när kroppen verkligen inte orkar :(

Besök hos bm imorgonbitti! :)
Ska bli skönt att få magen mätt så jag får det svart på vitt att hon växer som hon ska där inne :love:
Lever rövare gör hon iallafall, inte en lugn stund i magen nu. Tror hon vänt sig också!
Kusinen, som är beräknad en dag innan, är redan fixerad. Kändes så verkligt när sambons syster berättade det!

När jag gick upp imorse och hade varit på toan så var det lite ljust blod på pappret när jag torkade mig och nu, ca 1 timme senare så var det lite på pappret och lite på trosskyddet. Ljust. Inte speciellt mycket. Jag tror ju att slemproppen gick för en vecka sen och ett par dagar efter det så ökade mina flytningar ganska mycket. Inga förvärkar eller direkta sammandragningar. Jag lyssnade på hjärtljuden imorse med en hjärtljudsmonitor, och det lät precis som vanligt. Jag har tid hos BM imorgon vid 730, och idag har de tydligen stängt, de hänvisar till en annan MVC eller förlossning. Ska jag ringa vidare eller ska jag vänta lite? Jag känner mig inte speciellt orolig. Bebis är lugn precis som vanligt. Är i vecka 33+1.

Har innan sagt att jag ska jobba till den 7/7, men är så less på jobbet och trött i kroppen att det bara skriker i mig att jag ska stanna hemma :(
Hur gör ni andra?
Jag kan inte ens hålla mig vaken en hel arbetsdag utan passar på att sova med dom små barnen under vilan, vilket ger en sömntid på ca 2 Tim. Känns inte bra att jobba när kroppen verkligen inte orkar :(

Ska bli skönt att få magen mätt så jag får det svart på vitt att hon växer som hon ska där inne :love:
Lever rövare gör hon iallafall, inte en lugn stund i magen nu. Tror hon vänt sig också!
Kusinen, som är beräknad en dag innan, är redan fixerad. Kändes så verkligt när sambons syster berättade det!

Lyssna på kroppen! Du har inte möjlighet att gå ner i tid eller bli sjukskriven halvtid annars? Om inte så hade jag gått hem redan nu om det går, säger kroppen åt dig att vila så är det för att den behöver det :)

Fin mage! Och så spännande att er bebis är här redan på fredag!! Det är ju så nära nu! Hoppas du hinner varva ner lite på 3 dagar iaf ☺

När jag gick upp imorse och hade varit på toan så var det lite ljust blod på pappret när jag torkade mig och nu, ca 1 timme senare så var det lite på pappret och lite på trosskyddet. Ljust. Inte speciellt mycket. Jag tror ju att slemproppen gick för en vecka sen och ett par dagar efter det så ökade mina flytningar ganska mycket. Inga förvärkar eller direkta sammandragningar. Jag lyssnade på hjärtljuden imorse med en hjärtljudsmonitor, och det lät precis som vanligt. Jag har tid hos BM imorgon vid 730, och idag har de tydligen stängt, de hänvisar till en annan MVC eller förlossning. Ska jag ringa vidare eller ska jag vänta lite? Jag känner mig inte speciellt orolig. Bebis är lugn precis som vanligt. Är i vecka 33+1.
Du kan ju alltid ringa förlossningen och rådfråga?

Hur gör ni andra?

Lyssna på kroppen. Jag är också lite trött och vilar oftast en stund mitt på dan (allt från 1-3 timmar) så jag tror inte heller jag hade orkat jobba nu i slutet.

Besöket hos bm gick bra!
Magen har tagit ikapp sin egen kurva nu och låg idag på 32 cm, strax under övre sträcket.
Så liten är den absolut inte ;)

Bebis är redan vänd OCH fixerad! :eek:
Inte konstigt att man har lite ont alltså..
Har varit i kontakt med försäkringskassan angående graviditetspenningen som inte var några problem samt bokat ett möte med chefen så förhoppningsvis arbetar jag min sista dag idag!

Hur gör ni andra?

Jag håller också med i att du bör lyssna på kroppen.
Jag har ett kontorsarbete och skulle förmodligen kunna jobba ett tag till men bestämde mig tidigt i graviditeten att jag inte behövde jobba in i sista stund.
Själv mår jag helt ok förutom en otroligt envis hosta med halsont sedan drygt 2 mån. Min plan är att jag jobbar min sista dag på fredag denna v och sedan går på 4 v sem och 2 v FL.
Jag är beräknad till 1/8.

Hur gör ni andra?

Tycker absolut att du ska gå ner i tid, eller kanske sluta jobba, om du känner dig så sliten. Du behöver ju krafterna till förlossningen sen. Ingen kommer tacka dig för att du pressar dig själv för hårt! Det är så olika hur man mår och det går inte riktigt alltid att veta sånt i förväg.

Om du känner dig orolig tycker jag du ska ringa förlossningen och rådfråga dem. Annars, om du känner bebis och hen rör sig enligt normalt mönster så är det säkert ingen fara. Men ringa och fråga är ju aldrig fel om man blir fundersam. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 146
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka