Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, tänkte väl det! Tyckte nästan det var svårt att se i v 27, som var senaste UL vi gjorde
Så nära det är för er nu! Måste säga att jag är avis! Är förvisso inte ett dugg redo prylmässigt, har inte ens börjat föräldragruppen än osv - men ack vad färdig jag är med den här tunga kroppen... Har stängslat sommarhage idag och efter typ 4,5h igång så var jag komatrött, så hungrig att jag höll på att svimma och allmänt klen. Är uppenbarligen nere på 1/3 av normal ork och kapacitet typ, hela mitt väsen skriker av bitterhet över att behöva dela upp arbetet på flera dagar och att sen behöva pausa innan jag orkade mocka åt mina djur och ta in från hage. Blä, ge mig styrkan - och energin - åter tack.Sådär 16 dagar kvar och nu har vi planerat in en plan B om knodden kommer tidigare medan sambon jobbar.
Sambon kör nämligen lastbil nattetid.
Har även två hanhundar här hemma som ska kastreras veckan innan midsommar så har fixat hundvakter åt dom två med om det skulle behövas.
Så nu börjar jag verkligen bli redo sakta men säkert!
Sådär 16 dagar kvar och nu har vi planerat in en plan B om knodden kommer tidigare medan sambon jobbar.
Sambon kör nämligen lastbil nattetid.
Har även två hanhundar här hemma som ska kastreras veckan innan midsommar så har fixat hundvakter åt dom två med om det skulle behövas.
Så nu börjar jag verkligen bli redo sakta men säkert!
Så nära det är för er nu! Måste säga att jag är avis! Är förvisso inte ett dugg redo prylmässigt, har inte ens börjat föräldragruppen än osv - men ack vad färdig jag är med den här tunga kroppen... Har stängslat sommarhage idag och efter typ 4,5h igång så var jag komatrött, så hungrig att jag höll på att svimma och allmänt klen. Är uppenbarligen nere på 1/3 av normal ork och kapacitet typ, hela mitt väsen skriker av bitterhet över att behöva dela upp arbetet på flera dagar och att sen behöva pausa innan jag orkade mocka åt mina djur och ta in från hage. Blä, ge mig styrkan - och energin - åter tack.
Känner mig - helt ogrundat - typ sviken av min kropp... Trots att den egentligen är supersnäll mot mig och inte gett mig några krämpor, orkar tuffa på om än på lågvarv osv. Är så himla ovant bara, att behöva typ pausa mitt i ngt... Börjar bli rädd att det här ska bli normalnivån, hemska tanke.
Jag är skeptisk eller ja, det är ju den fysiska ansträngningen som gör mig trött, blir så tung i kroppen att jag är som en elegant typ. Tack och lov är jag fortfarande energisk i skallen så orkar jobba på som vanligt i högt tempo (tack Gode Gud för ett rent intellektuellt arbete), men tror mig liksom om att ha lika mkt energi till att faktiskt göra saker och blir därför superbesviken när jag inser att orken tryter. Förr kunde jag liksom köra på i tio timmar utan att äta om jag hade ett tydligt mål, nu får jag liksom avbryta och ge upp. Värdelöst.Om det är nån tröst så tycker jag att energin har kommit och gått lite under graviditeten. Fram till v 30 ungefär kände jag mig nästan som vanligt, sen blev jag suuuuuupergravid där ett tag och fick foglossning och kände mig stor som ett hus och trött och less. Nu sista veckorna tycker jag det har blivit lättare igen, konstigt nog, och foglossningen har nästan försvunnit. Förhoppningsvis känner du dig snart lite piggare igen.
Sen är det nog bara att acceptera att du blir tvungen att lyssna lite mer på kroppen än vanligt, och att den har lite mer åsikter om ditt beteende än vanligt. Men jag förstår känslan och känner med dig.
Här kommer en dagsfärsk v 38+2-mage.
Imorgon jobbar jag min sista arbetsdag. I teorin har jag nu alltså 9 dagar kvar till BF, men i praktiken är det bara fem dagar kvar eftersom vi är inbokade på snitt nu på fredag den 17/6. Heeelt galet känns det att vi vet att vi kommer få träffa vårt barn då! Jag kommer alltså ha lite drygt tre dagars semester innan bebi är här. inte optimalt för min hjärna som är i fullt work mode fortfarande, men så är det. Kroppen känns oförskämt fräsch fortfarande även om jag har fått dra ner ordentligt på tempot, speciellt på promenader.
Jag sitter och funderar på att faktiskt använda graviditetspenningen..
Har innan sagt att jag ska jobba till den 7/7, men är så less på jobbet och trött i kroppen att det bara skriker i mig att jag ska stanna hemma
Hur gör ni andra?
Jag kan inte ens hålla mig vaken en hel arbetsdag utan passar på att sova med dom små barnen under vilan, vilket ger en sömntid på ca 2 Tim. Känns inte bra att jobba när kroppen verkligen inte orkar
Besök hos bm imorgonbitti!
Ska bli skönt att få magen mätt så jag får det svart på vitt att hon växer som hon ska där inne
Lever rövare gör hon iallafall, inte en lugn stund i magen nu. Tror hon vänt sig också!
Kusinen, som är beräknad en dag innan, är redan fixerad. Kändes så verkligt när sambons syster berättade det!
Fin mage! Och så spännande att er bebis är här redan på fredag!! Det är ju så nära nu! Hoppas du hinner varva ner lite på 3 dagar iaf ☺Här kommer en dagsfärsk v 38+2-mage.
Imorgon jobbar jag min sista arbetsdag. I teorin har jag nu alltså 9 dagar kvar till BF, men i praktiken är det bara fem dagar kvar eftersom vi är inbokade på snitt nu på fredag den 17/6. Heeelt galet känns det att vi vet att vi kommer få träffa vårt barn då! Jag kommer alltså ha lite drygt tre dagars semester innan bebi är här. inte optimalt för min hjärna som är i fullt work mode fortfarande, men så är det. Kroppen känns oförskämt fräsch fortfarande även om jag har fått dra ner ordentligt på tempot, speciellt på promenader.
Du kan ju alltid ringa förlossningen och rådfråga?När jag gick upp imorse och hade varit på toan så var det lite ljust blod på pappret när jag torkade mig och nu, ca 1 timme senare så var det lite på pappret och lite på trosskyddet. Ljust. Inte speciellt mycket. Jag tror ju att slemproppen gick för en vecka sen och ett par dagar efter det så ökade mina flytningar ganska mycket. Inga förvärkar eller direkta sammandragningar. Jag lyssnade på hjärtljuden imorse med en hjärtljudsmonitor, och det lät precis som vanligt. Jag har tid hos BM imorgon vid 730, och idag har de tydligen stängt, de hänvisar till en annan MVC eller förlossning. Ska jag ringa vidare eller ska jag vänta lite? Jag känner mig inte speciellt orolig. Bebis är lugn precis som vanligt. Är i vecka 33+1.
Lyssna på kroppen. Jag är också lite trött och vilar oftast en stund mitt på dan (allt från 1-3 timmar) så jag tror inte heller jag hade orkat jobba nu i slutet.Jag sitter och funderar på att faktiskt använda graviditetspenningen..
Har innan sagt att jag ska jobba till den 7/7, men är så less på jobbet och trött i kroppen att det bara skriker i mig att jag ska stanna hemma
Hur gör ni andra?
Jag kan inte ens hålla mig vaken en hel arbetsdag utan passar på att sova med dom små barnen under vilan, vilket ger en sömntid på ca 2 Tim. Känns inte bra att jobba när kroppen verkligen inte orkar
Ska bli skönt att få magen mätt så jag får det svart på vitt att hon växer som hon ska där inne
Lever rövare gör hon iallafall, inte en lugn stund i magen nu. Tror hon vänt sig också!
Kusinen, som är beräknad en dag innan, är redan fixerad. Kändes så verkligt när sambons syster berättade det!
Jag håller också med i att du bör lyssna på kroppen.Jag sitter och funderar på att faktiskt använda graviditetspenningen..
Hur gör ni andra?
Jag sitter och funderar på att faktiskt använda graviditetspenningen..
Hur gör ni andra?
När jag gick upp imorse och hade varit på toan så var det lite ljust blod på pappret när jag torkade mig och nu, ca 1 timme senare så var det lite på pappret och lite på trosskyddet. Ljust. Inte speciellt mycket. Jag tror ju att slemproppen gick för en vecka sen och ett par dagar efter det så ökade mina flytningar ganska mycket. Inga förvärkar eller direkta sammandragningar. Jag lyssnade på hjärtljuden imorse med en hjärtljudsmonitor, och det lät precis som vanligt. Jag har tid hos BM imorgon vid 730, och idag har de tydligen stängt, de hänvisar till en annan MVC eller förlossning. Ska jag ringa vidare eller ska jag vänta lite? Jag känner mig inte speciellt orolig. Bebis är lugn precis som vanligt. Är i vecka 33+1.