Jag har också det grupp b streptokocker (gbs). I början var jag jätteorolig och hade svårt att riktigt glädjas (just när jag slutat oroa mig för missfall fick jag veta att jag hade gbs istället) googlade och hittade såklart massa skräckhistorier. Men jag har tagit upp att jag är orolig för det med min BM och hon säger att det är vanligt och inget att oroa sig för man får antibiotikadropp på förlossningen och då ska det inte vara någon fara för bebisen. Så det kommer att gå bra för oss!
Kom på jag fick även en antibiotika kur under graviditeten du kan ju fråga om det går att få (men jag hade kanske större mängd bakterier och hade även fått uvi pga gbsen)
Åh, stort tack för ditt svar!!! Jag trodde jag hade UVI, men det hade jag inte enligt odlingen. Så hon sa att det var ingen ide att behandla nu eftersom det tydligen gärna kommer tillbaka och att det ska räcka med antibiotikadropp var sjätte timme vid vattenavgång eller förlossnings startat på annat vis. Ska fråga lite mer nästa gång jag ska till BM hur fort jag ska höra av mig till förlossning. Hade ju gärna velat vara hemma så länge som möjligt, men jag vill givetvis inte riskera ngt.