Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också det grupp b streptokocker (gbs). I början var jag jätteorolig och hade svårt att riktigt glädjas (just när jag slutat oroa mig för missfall fick jag veta att jag hade gbs istället) googlade och hittade såklart massa skräckhistorier. Men jag har tagit upp att jag är orolig för det med min BM och hon säger att det är vanligt och inget att oroa sig för man får antibiotikadropp på förlossningen och då ska det inte vara någon fara för bebisen. Så det kommer att gå bra för oss! :)
Kom på jag fick även en antibiotika kur under graviditeten du kan ju fråga om det går att få (men jag hade kanske större mängd bakterier och hade även fått uvi pga gbsen)

Åh, stort tack för ditt svar!!! Jag trodde jag hade UVI, men det hade jag inte enligt odlingen. Så hon sa att det var ingen ide att behandla nu eftersom det tydligen gärna kommer tillbaka och att det ska räcka med antibiotikadropp var sjätte timme vid vattenavgång eller förlossnings startat på annat vis. Ska fråga lite mer nästa gång jag ska till BM hur fort jag ska höra av mig till förlossning. Hade ju gärna velat vara hemma så länge som möjligt, men jag vill givetvis inte riskera ngt.

12 dagar kvar och jag har fått tala om för 2 st redan idag att Knodden har utegångsförbud till den 23de.
Så nu börjar det då folk frågar om man är på G in, påpekar att man kan få vilken sekund som helst, att man helst ska pausa övriga livet från och med NU för säkerhets skull.

Igår kl 15.48 kom älskade Miranda till världen. :love: 51 cm lång och 3 kg tung, 9 dagar före bf. Snittet gick enormt bra förutom ett rejält blodtrycksfall. Jag var på benen efter 2 h och har inte särskilt ont, så vi funderar faktiskt på att åka hem ikväll.
Åh! :love: Stort grattis, och välkommen till världen Miranda :love:

12 dagar kvar och jag har fått tala om för 2 st redan idag att Knodden har utegångsförbud till den 23de.
Så nu börjar det då folk frågar om man är på G in, påpekar att man kan få vilken sekund som helst, att man helst ska pausa övriga livet från och med NU för säkerhets skull.

Äh. Bättre att inte pausa livet, blir en så seg väntan då. ;) Visst kanske man inte ska sätta sig och åka utomlands kanske ifall om att men ja. Jag själv har planerat lite kortare resmål i sommar, mest då jag inte vet hur energin kommer vara. Men skulle bebis få för sig att bli tidig, ja, då får man ta smällen då.

Nä fy, de som pausar livet och bara går väntar verkar mest bli bittra och less och tiden måste ju snigla sig fram. :wtf:
Vi ska på bröllop nu i helgen då jag är i v.37, sedan till Orsa för att fira midsommar v.38. Min häst har boxvila till och med midsommar med all skötsel det innebär, sen ska vi förbi pappa och hämta hans gamla vagga. :p SEN kan ongen få komma. :D Men packar med oss BB-väska och journal till både bröllop och midsommarfesten, utifall. :D

Nä fy, de som pausar livet och bara går väntar verkar mest bli bittra och less och tiden måste ju snigla sig fram. :wtf:
Vi ska på bröllop nu i helgen då jag är i v.37, sedan till Orsa för att fira midsommar v.38. Min häst har boxvila till och med midsommar med all skötsel det innebär, sen ska vi förbi pappa och hämta hans gamla vagga. :p SEN kan ongen få komma. :D Men packar med oss BB-väska och journal till både bröllop och midsommarfesten, utifall. :D
Äh. Bättre att inte pausa livet, blir en så seg väntan då. ;) Visst kanske man inte ska sätta sig och åka utomlands kanske ifall om att men ja. Jag själv har planerat lite kortare resmål i sommar, mest då jag inte vet hur energin kommer vara. Men skulle bebis få för sig att bli tidig, ja, då får man ta smällen då.

Nä precis!!
Sen går det mesta att avboka/omboka/lösa om man måste föda!
Nästa vecka går jag in i v 40 på onsdagen.
Då ska jag hälsa på jobbet på måndag, barnmorskan på tisdag, lämna ena valpen för kastrering PLUS på outlet hos NG Baby på onsdagen. :p
Helgen nu ska jag städa och möblera om hundsovplatser i sovrum för att få vaggan på plats, hundkojjorna ska valpsäkras ordentligt.
Midsommar planerar vi faktiskt att stanna hemma utan planer för lugnets skull. :p
Jag skulle inte orka sitta med paus och bara vänta!!!

Jag har nog satt livet lite på paus nu faktiskt, det får jag erkänna. Min familj och de flesta av mina vänner bor långt bort och denna vecka har jag inte orkat ta mig någonstans. Har fått lite besök men ställde tex in en middag ikväll pga noll ork. Vill jättegärna träffa våra vänner på midsommar men vågar nog inte, det känns för långt bort från oss och min man har inget körkort. Vi har medvetet låtit bli att planera in saker dessa veckor och lämnat kalendern helt blank. Blir kanske surt att sitta så här två veckor till men jag vågar och orkar helt enkelt inte ta mig någonstans nu i detta läge. Just nu känns det okej för jag känner mig så trött, men vi får se om jag börjar krypa på väggarna snart..

Jag har nog satt livet lite på paus nu faktiskt, det får jag erkänna. Min familj och de flesta av mina vänner bor långt bort och denna vecka har jag inte orkat ta mig någonstans. Har fått lite besök men ställde tex in en middag ikväll pga noll ork. Vill jättegärna träffa våra vänner på midsommar men vågar nog inte, det känns för långt bort från oss och min man har inget körkort. Vi har medvetet låtit bli att planera in saker dessa veckor och lämnat kalendern helt blank. Blir kanske surt att sitta så här två veckor till men jag vågar och orkar helt enkelt inte ta mig någonstans nu i detta läge. Just nu känns det okej för jag känner mig så trött, men vi får se om jag börjar krypa på väggarna snart..

Fast är man trött och inte orkar är det ju en helt annan sak.
Vi var bjudna på en student härom helgen som vi inte orkade gå på.
Fördelen med att vara höggravid, ingen ifrågasätter att man inte orkar.

Igår beställde vi en syskonvagn. Lite lagom sent men det har inte varit det lättaste beslutet om vilken det skulle bli. Vi har två vagnar här hemma så det löser sig om vi inte hinner få den tills barnet vill ut. Hoppas det inte dröjer allt för länge bara så jag kan ta mig ut själv med barnen när pappan börjar jobba igen:)

Idag blir det till att fixa iordning plats för skötbädd i tvättstugan. Har en bänkskiva som är överbelamrad med grejer där det bara ska upp en skötbädd och alla grejer som hör till, salvor, blöjor osv.

Nu har min lille i magen fixerat sig, blev så mycket bättre med fogarna direkt, väldigt skönt!

Igår beställde vi en syskonvagn. Lite lagom sent men det har inte varit det lättaste beslutet om vilken det skulle bli. Vi har två vagnar här hemma så det löser sig om vi inte hinner få den tills barnet vill ut. Hoppas det inte dröjer allt för länge bara så jag kan ta mig ut själv med barnen när pappan börjar jobba igen:)

Idag blir det till att fixa iordning plats för skötbädd i tvättstugan. Har en bänkskiva som är överbelamrad med grejer där det bara ska upp en skötbädd och alla grejer som hör till, salvor, blöjor osv.

Nu har min lille i magen fixerat sig, blev så mycket bättre med fogarna direkt, väldigt skönt!
Vad blev det för vagn?

Mina fogar blev 1000 gånger sämre nu när liten har fixerat sig :(

Vad blev det för vagn?

Mina fogar blev 1000 gånger sämre nu när liten har fixerat sig :(

Men vilken otur för dig

Blev tillslut en Donkey som vi beställde från Holland. Har en bugaboo buffalo till sonen som vi varit supernöjda med men han är så lång så hoppas han inte växer ur donkeyn.

Lyssnar på P3 dokumentär nu när jag är hemma och försöker fixa. Jisses, som tårarna sprutar. Det är hemskt nog att lyssna på utan alla gravidhormoner, får ta en pause och sätta på något mer lättsamt tror jag minsann.

Idag kom Molly äntligen ut :love:
Åkte in vid 8 och 10.03 var hon ute, snabbt gick det;) mår toppen och skulle gärna åka hem, men får vänta tills imorgon efter läkarbesök.
Molly hade navelsträngen två varv runt huvudet och jag blödde en hel del. Allt som allt är jag grymt nöjd med förlossningen, känns toppen. Ska bara försöka förstå att liten ska med oss hem :D

Åkte in vid 8 och 10.03 var hon ute, snabbt gick det;) mår toppen och skulle gärna åka hem, men får vänta tills imorgon efter läkarbesök.
Molly hade navelsträngen två varv runt huvudet och jag blödde en hel del. Allt som allt är jag grymt nöjd med förlossningen, känns toppen. Ska bara försöka förstå att liten ska med oss hem :D
Grattis!!! Nummer två redan :love:
Härligt att det gick bra trots den snabba förlossningen!
Stort grattis och hoppas ni får åka hem imorgon!

Jättestort grattis!

Åhhh :love: Stort grattis!! Vilken racerförlossning, härligt att höra ni alla mår bra :love:

Stort grattis!!!!

Grattis!! :)
Svårt att förstå att det börjar vara dags för en själv också inom de närmsta veckorna.. :nailbiting:

Åh, stort grattis till liten Molly! :love:

Juni
10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
24/6 - inverterad, första barnet, 34 år
27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, pojke, 28 år, Skånes Fagerhult
29/6 Minusgraader, första barnet, 26år

Juli
5/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
12/7 - Reykur, första barnet, 28 år, Gävle
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år, utanför Göteborg.
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
27/7 - Alindra2000, andra barnet, 32 år, Stockholm
29/7 - Carand, andra barnet pojke, 30 år Linköping
30/7 - ninsan, första barnet, 32 år,Vallentuna
31/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele

Augusti
1/8 lytesout95, första barnet, 39, Västernorrland
5/8 SaraMara, första barnet, 34, Göteborg
8/8 Lilleknodd, förstabarnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 25 år Göteborg
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Födda bebisar:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka