Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Juni
10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
24/6 - inverterad, första barnet, 34 år
27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, pojke, 28 år, Skånes Fagerhult
29/6 Minusgraader, första barnet, 26år

Juli
5/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
12/7 - Reykur, första barnet, 28 år, Gävle
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år, utanför Göteborg.
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
27/7 - Alindra2000, andra barnet, 32 år, Stockholm
29/7 - Carand, andra barnet pojke, 30 år Linköping
30/7 - ninsan, första barnet, 32 år,Vallentuna
31/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele

Augusti
1/8 lytesout95, första barnet, 39, Västernorrland
5/8 SaraMara, första barnet, 34, Göteborg
8/8 Lilleknodd, förstabarnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 25 år Göteborg
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Födda bebisar:
Inverterad: Miranda född 15/6
Emelie381: Molly född 17/6

Tack för alla grattis!
Är så förvånad över hur allt än sålänge går så smidigt. Hon äter som hon ska, mjölken har runnit till ordentligt och jag blir nästan sugen på en senare bröstförstoring :angel: haha
Sambon är världens bästa som fixar allt, jag behöver bara tänka på amning och att vila :)
Ska på återbesök imorgon för pku-prov och vägning, så får vi se om amningen funkar så bra som det känns :)
Något jag dock inte hade räknat med är hur förbannat ont det gjorde att amma först, fick hjälp av en på BB och fick en amningsnapp, så underbart skönt :heart

Hur kan det vara sån jävla kontrast på nätter och dagar? :crazy: På dagarna känner jag mig pigg och rörlig, gör saker som att promenera en halvmil, bygga hage, mocka, gå på konsert med systerdottern på axlarna. Mår bra, pigg och stark.

På nätterna.. Sover som en kratta, har massor av molande förvärkar, sendrag i höfterna, ont i vänster axel, kan inte sova på rygg pga svårt att andas då, kan inte sova på mage pga tjock. :crazy::( Vaknar typ varannan timme, och ligger vaken från 05 tills sambon går till jobbet. :grin:

Vi stannade faktiskt på BB över natten så vi åkte hem i fredags morse. Alla barnmorskor skrämde upp oss med att dygn två är såååå tungt och att förstagångsföräldrar bör stanna MINST två dygn, och snittade mammor ännu längre, och vi kommer vara så oroliga, bla bla bla. Så himla tramsigt, varken jag eller min man var oroliga, vi kände med en gång att vi knöt an till tösen och det kändes väldigt enkelt och okomplicerat att vara med henne. Så vi stannade över natten mest för att göra dem nöjda. Mina föräldrar hämtade oss och vi åkte hem och åt lunch och skålade i riktig champagne :love:. Nu har vi varit på återbesök på BB för viktkontroll och vikten har vänt uppåt. Mjölken rann till på lördagen och JÄKLAR, brösten dubblade i storlek på några timmar. :eek: Nu har jag lite mjölkstockning men har ingen feber och med amning och värme ska det nog snart gå över.

Tösen är nöjd och glad mest hela tiden, jag och partnern är ett dream team och vi är så kära i vår tösabit. :love: Och jag känner mig trots snittet lätt och smidig som en fjäder jämfört med preggotiden. et här med att vara förälder är grymt! :D

Wow, låter helt underbart :love:

Lite magbildsdags tycker jag! :)
Jag ser likadan ut i kroppen som innan, vikten sitter på magen, senaste jag vägde mig hade jag gått upp 2 kg.
Vecka 35 (34+1)
2016-06-20-2013_5768324ee087c3709798f7fb.jpg

Lite magbildsdags tycker jag! :)
Jag ser likadan ut i kroppen som innan, vikten sitter på magen, senaste jag vägde mig hade jag gått upp 2 kg.
Vecka 35 (34+1)
2016-06-20-2013_5768324ee087c3709798f7fb.jpg

Avundas din lilla viktuppgång.
För 2 v sen hade jag gått upp 14 kg totalt. Dock misstänker jag mycket vätska i kroppen för det var mitt i värmen då jag hade svulöna ben och fötter. För jag kan fortfarande ha mina vanliga jeans sen innan graviditeten med enbart en liten snodd vid knappen.

Fin mage du har! :)

Avundas din lilla viktuppgång.
För 2 v sen hade jag gått upp 14 kg totalt. Dock misstänker jag mycket vätska i kroppen för det var mitt i värmen då jag hade svulöna ben och fötter. För jag kan fortfarande ha mina vanliga jeans sen innan graviditeten med enbart en liten snodd vid knappen.

Fin mage du har! :)
Tack!

Jag vägde in mig hos BM på 106 kg vid inskrivning, så jag behöver inte ens gå upp i vikt. Det känns som jag har tur, mitt ätande har verkligen ändrats och jag hoppas jag kan hålla i det efter också! :) Men ja, svullna fingrar och fötter, det är inget kul alls, det ska bli skönt när det återgår till det normala :)

Tack!

Jag vägde in mig hos BM på 106 kg vid inskrivning, så jag behöver inte ens gå upp i vikt. Det känns som jag har tur, mitt ätande har verkligen ändrats och jag hoppas jag kan hålla i det efter också! :) Men ja, svullna fingrar och fötter, det är inget kul alls, det ska bli skönt när det återgår till det normala :)

Vägde in på 96 kg så har egentligen också att ta av sen tidigare.
Värsta med svullnaden är att jag har fått karpaltunnel syndrom på bägge händerna. Men håller tummarna att det försvinner sen. :)

Och nu är jag ledig! ^^

Så nu blir det en lång semester och sen bli trebarnsmamma. Konstigt det känns ändå. Lillen har idag roat sig med att sparka mängder så känner mig helt mör i kroppen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka