Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu är jag ledig! ^^

Så nu blir det en lång semester och sen bli trebarnsmamma. Konstigt det känns ändå. Lillen har idag roat sig med att sparka mängder så känner mig helt mör i kroppen.

Vad skönt! Glöm inte att njuta, det har jag nästan glömt. :p

Vägde in på 96 kg så har egentligen också att ta av sen tidigare.
Värsta med svullnaden är att jag har fått karpaltunnel syndrom på bägge händerna. Men håller tummarna att det försvinner sen. :)
Hoppas verkligen det försvinner, men jag fattar det som att det brukar lätta direkt efter förlossning :)

Hoppas verkligen det försvinner, men jag fattar det som att det brukar lätta direkt efter förlossning :)

Ja oftast iaf.
Sen har man gjort misstaget och läst på fl om alla som behövt opererat sig.
Men tänker att dom har säkert haft problem innan mitt kom rätt sent i graviditeten. :)

Ja oftast iaf.
Men tänker att dom har säkert haft problem innan mitt kom rätt sent i graviditeten. :)
Man ska inte läsa på fl..
jag har navelbråck, och det är nästan lika med döden enligt fl ;)
Sen tror jag iofs att mitt kommer behöva en operation men dödligt är det ju inte :)

Jag fattar inte vad man ska "njuta" av? :cool: "Passa på att njuta" säger folk nu när jag gått hem. Eller "Njuuuut". Varför är det en grej att man måste njuta en massa när man är gravid? :D Ja det är najs att vara ledig, jag passar på att göra sånt jag inte hinner annars. Det är väl det ledigt är till för? Lika det här att folk säger åt en att vila. Blir lack. :p

Jag fattar inte vad man ska "njuta" av? :cool: "Passa på att njuta" säger folk nu när jag gått hem. Eller "Njuuuut". Varför är det en grej att man måste njuta en massa när man är gravid? :D Ja det är najs att vara ledig, jag passar på att göra sånt jag inte hinner annars. Det är väl det ledigt är till för? Lika det här att folk säger åt en att vila. Blir lack. :p

När folk har sagt det till mig har dom nog mest menat att livet kommer bli helt kaos och helt fruktansvärt jobbigt sen när barnet föds. Typ "passa på att njuta innan du aldrig mer får sova och bla bla bla".
Mvh hon med ungen som sover 7 timmar i stöten på natten och som aldrig är på dåligt humör. Sover bättre nu än jag gjorde under hela graviditeten. Piggare än på 9 månader alltså. Graviditeten resulterade i en viktnedgång på 20 kg. Foglossningen släppte i samband med förlossningen... :o:D

Ja oftast iaf.
Jag fick karpsltunnelsyndrom i slutet av min graviditet. Det var så illa att vissa fingrar hakade upp sig och tummen typ hoppa ur led (svullnaden som orsakade tumgrejen tror jag). Det allra värsta försvann direkt efter förlossningen men jag var allt lite skraj att jag skulle behöva operera när jag fortfarande var väldigt stel och öm i fingrarna ett par månader efter. Men nu är det helt borta! :)

Vår bvc-sköterska var väldigt mån om att ställa frågor om det varje gång jag var där, så att jag inte skulle dras med det för länge utan att få hjälp :up:

Enligt mig anser jag inte att njuta och vila behöver gå hand i hand.
Jag kan ju bara tala gör mig själv att jag har mest staplat upp massa måsten under min graviditetsledighet, så pass att det nästan hade varit lugnare att jobba vidare istället. ;)
Utan just att man ska försöka hinna njuta av att vara ledig så gott man kan just gör det är najs. Sen om man väljer att vila eller hitta på saker är ju upp till var och en. :)

Jag fick karpsltunnelsyndrom i slutet av min graviditet. Det var så illa att vissa fingrar hakade upp sig och tummen typ hoppa ur led (svullnaden som orsakade tumgrejen tror jag). Det allra värsta försvann direkt efter förlossningen men jag var allt lite skraj att jag skulle behöva operera när jag fortfarande var väldigt stel och öm i fingrarna ett par månader efter. Men nu är det helt borta! :)

Vår bvc-sköterska var väldigt mån om att ställa frågor om det varje gång jag var där, så att jag inte skulle dras med det för länge utan att få hjälp :up:

Så illa har inte jag det.
Fingertopparna är bortdomnade till och från hela dagen och på morgonen är jag väldigt öm och stel i mina händer. Men än så länge fungerar motoriken som den ska. :)
Sover med handledsstöd med skena numera i vilket har hjälpt en hel del!

Jag fattar bara inte varför alla ska säga åt en att njuta just nu. Ingen som ständigt ska påpeka "Passa på att njuuuuuuta nu!!" när man går på semester annars liksom. :p

Återbesök idag på BB, allt såg bra ut, bara tappat 100 g i vikt.
Hade den underbaraste bm man kan tänka sig, alla frågor jag hade gav hon lugnande svar på :love: tog sen en shoppingtur, premiär med vagnen, gick bra i första affären, men sen var det dags att äta igen. Satte mig på en bänk och hade filt över mig och henne, ändå glodde folk och en gubbe kommenterade tom till sin tant att jag ammade :confused:

Grattis till er som fått ut era små!!:D:love:

40 dagar kvar här, har påbörjat semestern (jättemärklig känsla att inte gå till jobbet mer i årO_o) men då vi har sagt upp lägenheten vi haft under tiden som vi renoverat kök och badrummet i huset så har det varit allt annat än semester. Sambon jobbar så jag har burit flyttlådor/grejer en vecka och igår städade jag hela dagen:cool: fick lida för det idag, kom knappt ur sängen imorse... I kväll ska vi dit och hämta det sista och torka av golvet, så hoppas vi att städningen duger imorgon vid besiktningen.

På lördag ska jag iaf bli fru!! Det ser vi fram emot:love: efter det känns det som att semestern börjar på riktigt!

Kan tipsa om att visst köpa kläder i strl 50 som dom flesta sagt till mig att jag inte behöver. Hade bara fyra bodies i 50 varav två i omlott, så smidigt. Så det första vi fått göra är att shoppa mer.

Återbesök idag på BB, allt såg bra ut, bara tappat 100 g i vikt.
Hade den underbaraste bm man kan tänka sig, alla frågor jag hade gav hon lugnande svar på :love: tog sen en shoppingtur, premiär med vagnen, gick bra i första affären, men sen var det dags att äta igen. Satte mig på en bänk och hade filt över mig och henne, ändå glodde folk och en gubbe kommenterade tom till sin tant att jag ammade :confused:

Jag fattar inte varför folk ska kommentera att man ammar?! Jekla rövhattar!:mad::mad::rage::rage::rage:

Kan tipsa om att visst köpa kläder i strl 50 som dom flesta sagt till mig att jag inte behöver. Hade bara fyra bodies i 50 varav två i omlott, så smidigt. Så det första vi fått göra är att shoppa mer.

Tycker just detta med hur mycket man behöver ha hemma och i vilken/vilka storlekar har varit svårt. Men jag har köpt både 50 och 50/56, och om det jag köpt inte räcker så får vi göra som du, shoppa mer när den lilla väl är ute och man ser vad som behövs.

Tack alla ❤ fick åka hem idag redan om vi ville men valde att stanna en natt här. Känns skönt att ha lite tid själv med honom innan vi ska hem till övriga familjen!
@Carand vi skulle fått igångsättning nu på onsdag men det kom igång själv ☺ gick över 15 dagar förra gången så det var skönt att slippa det nu!
Åh vad gött :) passa på o njut! var det några särskilda omständigheter för igångsättning? Tänkte att ditt bf va väl egentligen 5/7?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka