Sommarföräldrar 2015 del 2

Ja det är verkligen så att så fort man tror att man lärt känna de små liven och fått till rutinerna så ändras något igen. Men nu har lilla fröken somnat själv tre kvällar i rad, for nog kallas för trend va? Dagtid fortsatt lite bökig och svårsövd + svårammad, men när nattsömnen är god orkar man ta det. Tack och lov för sjal och sele!

Angående att amma till söms så hade jag gärna gjort det, men K har i princip aldrig somnat vid amning. Tänk så olika de är!

I morgon ska jag ta med mig lilla damen och gå på Stockholm Horse Show, jag har inte en aning om hur det kommer gå, blir spännande... Laddat upp med sjal och hörselkåpor iaf.

I övrigt tränas det för fullt på att sitta, går någon enstaka sekund nu. Hon har börjat få lite mjölk i pipmugg ibland och små, små (typ 1 mm) smaksensationer av apelsin, gurka, broccoli och yoghurt. Allt mycket poppis!
 
Vi ska också på Horse Show, tror du hörselkåpor behövs?
Såg att man inte får ha med barnvagn, UFF för att släpa bebis skötväska och overall
 
Vi ska också på Horse Show, tror du hörselkåpor behövs?
Såg att man inte får ha med barnvagn, UFF för att släpa bebis skötväska och overall
Bärdon och ryggsäck så är dagen fixad ;)

Jag hade nog haft med hörselkåpor. Vi ska på kryssning i morgon och jag är inne på att ta med stora tjejen till affären så hon får välja ut ett par nya och bebis får ärva hennes gamla. Det är trist om man behöver gå undan pga ljudnivån om det är nåt.
 
Vi ska också på Horse Show, tror du hörselkåpor behövs?
Såg att man inte får ha med barnvagn, UFF för att släpa bebis skötväska och overall
Jag har för mig att det var rejält högljutt under inomhusfälttävlan förra året så vågar faktiskt inte chansa utan. Hon är dock inte så förtjust i dem så får se hur mycket dem kommer sitta på :p

Oj, visste inte att man inte får ha med vagn. Hade iofs ändå inte tänkt ha det utan kör på sjal men ändå... Kan iofs vara vettigt med tanke på brandrisken och att det brukar vara trångt så det räcker utan vagnar...
 
Ryggsäck.. Har jag inte haft på hundra år. Begränsar shoppingen helt klart. Ikväll på ft blir han hemma och imorgon är det dressyr och den ljudnivån tyckte jag inte var jobbig direkt förra året.
 
Ryggsäck.. Har jag inte haft på hundra år. Begränsar shoppingen helt klart. Ikväll på ft blir han hemma och imorgon är det dressyr och den ljudnivån tyckte jag inte var jobbig direkt förra året.
Det kanske blir ett glatt återseende? ;) är faktiskt sugen på att köpa en större ryggsäck åt mig själv. Vi har kört med dotterns fjällräven i barnstorlek men den tar hon med sig till förskolan numer så jag har inget att packa bebisens blöjor i :D
 
Suck. Mens....
Här med... Helammar så hade ju hoppats på att slippa ett tag till.

Horse Show på Friends igår. Fantastisk dotter hela dagen. Tidigare i veckan har ju humöret varit extremt upp och ner, svårsövd och svårammad. Igår morse vaknade hon på ett strålande humör. Jag kunde rida medan hon sov i vagnen och sen avlöpte hela kvällen helt prickfritt. Tack för det, duktig tjej :D Galet söt i sina rosa hörselkåpor.
 
Här med... Helammar så hade ju hoppats på att slippa ett tag till.

Horse Show på Friends igår. Fantastisk dotter hela dagen. Tidigare i veckan har ju humöret varit extremt upp och ner, svårsövd och svårammad. Igår morse vaknade hon på ett strålande humör. Jag kunde rida medan hon sov i vagnen och sen avlöpte hela kvällen helt prickfritt. Tack för det, duktig tjej :D Galet söt i sina rosa hörselkåpor.
Jag slutade pumpa för ca 1 månad sen så det var väntat, men trist.
Bra att kunna rida med barn i barnvagnen. Jag har bara unghästar (två ganska spralliga 4 och 5 år och en supersnäll treåring) så jag har inte vågat om jag blir avkastad. Däremot tömkör jag en del. Hade ju varit så skönt att kunna rida!
 
Jag slutade pumpa för ca 1 månad sen så det var väntat, men trist.
Bra att kunna rida med barn i barnvagnen. Jag har bara unghästar (två ganska spralliga 4 och 5 år och en supersnäll treåring) så jag har inte vågat om jag blir avkastad. Däremot tömkör jag en del. Hade ju varit så skönt att kunna rida!
Jag har tömkört innan, men fick ett infall igår. Häst som jag känner väl och folk i närheten. Det var verkligen härligt! Men herregud så långt jag har kvar till någon slags form :crazy: Balans och bålstyrka är ett minne blott... Aja, det kan bara bli bättre :p
 
A gick igenom 6 månaderskontrollen med en ok-stämpel där bak. 8960g och 69.5 cm lång. Igår köpte vi 5or i blöjor, för att de mindre har börjat läcka vid grenen. Det känns som att han är så stor, men ligger ändå bara på 1+ kurvan över normalkurvan.

Jag har trappat ned pumpandet till morgon och kväll och tänker sluta helt när vi bytt ut ett mål till riktig mat. Han har börjat tycka att vanlig mat är himla gott, så det tar nog inte så lång tid tills dess.

Just nu kommer det mycket nya ljud. Bababa ebu dadada arrh :love:
Han har också börjat sträcka sig mer efter saker runtom så nu går ingeting säkert längre. Fjärrkontrollerna är favoriter som tydligen smakar väldigt bra :p

Tyvärr sover han oroligt och det blir mycket napp letande på natten och 3 mål mat är numer standard. Som väl är så sover han till 9-10 på förmiddagen så jag får mina timmar ändå, även om det är upphackat.
 
A gick igenom 6 månaderskontrollen med en ok-stämpel där bak. 8960g och 69.5 cm lång. Igår köpte vi 5or i blöjor, för att de mindre har börjat läcka vid grenen. Det känns som att han är så stor, men ligger ändå bara på 1+ kurvan över normalkurvan.

Jag har trappat ned pumpandet till morgon och kväll och tänker sluta helt när vi bytt ut ett mål till riktig mat. Han har börjat tycka att vanlig mat är himla gott, så det tar nog inte så lång tid tills dess.

Just nu kommer det mycket nya ljud. Bababa ebu dadada arrh :love:
Han har också börjat sträcka sig mer efter saker runtom så nu går ingeting säkert längre. Fjärrkontrollerna är favoriter som tydligen smakar väldigt bra :p

Tyvärr sover han oroligt och det blir mycket napp letande på natten och 3 mål mat är numer standard. Som väl är så sover han till 9-10 på förmiddagen så jag får mina timmar ändå, även om det är upphackat.

Så stor tycker jag nog inte att det är. Min var igår på 5 månaders kollen 68cm och vägde 8050g.
 
A gick igenom 6 månaderskontrollen med en ok-stämpel där bak. 8960g och 69.5 cm lång. Igår köpte vi 5or i blöjor, för att de mindre har börjat läcka vid grenen. Det känns som att han är så stor, men ligger ändå bara på 1+ kurvan över normalkurvan.

Jag har trappat ned pumpandet till morgon och kväll och tänker sluta helt när vi bytt ut ett mål till riktig mat. Han har börjat tycka att vanlig mat är himla gott, så det tar nog inte så lång tid tills dess.

Just nu kommer det mycket nya ljud. Bababa ebu dadada arrh :love:
Han har också börjat sträcka sig mer efter saker runtom så nu går ingeting säkert längre. Fjärrkontrollerna är favoriter som tydligen smakar väldigt bra :p

Tyvärr sover han oroligt och det blir mycket napp letande på natten och 3 mål mat är numer standard. Som väl är så sover han till 9-10 på förmiddagen så jag får mina timmar ändå, även om det är upphackat.
Nya ljud är kul! Här går det verkligen i perioder om ungefär en vecka per ljud :D Just nu är det höga toner i iiiiih-stil och pruttljud som är grejen. Igår när vi var på Horse Show var hon upptagen av alla intryck så i bilen hem sen var det full fart på den lilla munnen :p
 
Nya ljud är kul! Här går det verkligen i perioder om ungefär en vecka per ljud :D Just nu är det höga toner i iiiiih-stil och pruttljud som är grejen. Igår när vi var på Horse Show var hon upptagen av alla intryck så i bilen hem sen var det full fart på den lilla munnen :p

T gör också höga toner fast med aaaahhhhhh ljud :D han testar verkligen sin röstkapacatitet :D
 
A gick igenom 6 månaderskontrollen med en ok-stämpel där bak. 8960g och 69.5 cm lång. Igår köpte vi 5or i blöjor, för att de mindre har börjat läcka vid grenen. Det känns som att han är så stor, men ligger ändå bara på 1+ kurvan över normalkurvan.

Jag har trappat ned pumpandet till morgon och kväll och tänker sluta helt när vi bytt ut ett mål till riktig mat. Han har börjat tycka att vanlig mat är himla gott, så det tar nog inte så lång tid tills dess.

Just nu kommer det mycket nya ljud. Bababa ebu dadada arrh :love:
Han har också börjat sträcka sig mer efter saker runtom så nu går ingeting säkert längre. Fjärrkontrollerna är favoriter som tydligen smakar väldigt bra :p

Tyvärr sover han oroligt och det blir mycket napp letande på natten och 3 mål mat är numer standard. Som väl är så sover han till 9-10 på förmiddagen så jag får mina timmar ändå, även om det är upphackat.
Hur fungerar det att bara pumpa morgon och kväll? Blir det tillräcklig mängd då vid dessa tillfällen?
 
Jag har tömkört innan, men fick ett infall igår. Häst som jag känner väl och folk i närheten. Det var verkligen härligt! Men herregud så långt jag har kvar till någon slags form :crazy: Balans och bålstyrka är ett minne blott... Aja, det kan bara bli bättre :p
Jag rider ju när det är någon hemma, men tänk vad skönt att kunna rida när man är själv hemma på dagarna....
 
Igår var julbordet som jag bävade för. A fick följa med eftersom barnvakten varit sjuk, så att de inte hunnit träffas på länge.
Det gick över förväntan! Jag fick lägga honom i vagnen när vi skulle ta mat och gå iväg en sväng så att han somnade. Sen sov han i vagnen en timme vid bordet, trots sorlet runtomkring. Han vaknade lagom till desserten och var glad som en speleman. Han var inte alls rädd för folk och ståhejet runtom. Han satt tom hos chefens fru en bra stund och var så nöjd med det.
Det måste ha varit ett språng som spökade för några veckor sedan.
 
Igår var julbordet som jag bävade för. A fick följa med eftersom barnvakten varit sjuk, så att de inte hunnit träffas på länge.
Det gick över förväntan! Jag fick lägga honom i vagnen när vi skulle ta mat och gå iväg en sväng så att han somnade. Sen sov han i vagnen en timme vid bordet, trots sorlet runtomkring. Han vaknade lagom till desserten och var glad som en speleman. Han var inte alls rädd för folk och ståhejet runtom. Han satt tom hos chefens fru en bra stund och var så nöjd med det.
Det måste ha varit ett språng som spökade för några veckor sedan.
Skönt! Jag ska på julbord på torsdag, om nuvarande humör håller i sig bör det inte vara något problem. Men det kan ju svänga fort...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 960
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 108
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 441
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 452
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp