Så kul att läsa om era tvååringar
Vidar härjar på, han är högt och lågt. Klättrar, hoppar, springer - överallt! Han tror att han är sisådär fyra-fem år gammal och kan ALLT
Eller ja, allt man gör med kroppen iallafall, för prata gör han verkligen inte.
Otroligt tålig liten grabb, han ramlar och slår sig dagligen (ibland rejält) , gråter en liten liten skvätt, ibland ska det blåsas en snabbis sen är det full rulle igen. För någon dag sedan rasade han rakt ner i betonggolvet med pannan före, det blev världens bula, men efter någon liten tår var det full spring i benen igen.
I samma veva som pann-bulan så rasade han hos mormor och morfar och fick ett rejält blåmärke över ögonbrynet och sen rasade han igen och fick blåmärke i tinningen, han såg ut att ha varit i slagsmål
Och han har ett jäkla humör.
Som vanligt väldigt mammig, ibland har vi tur och pappa duger men annars så fort han är minsta trött eller hungrig är det väldigt mammigt.
Han har slutat sova lunch, mestadels för min skull för att jag ska orka med läggningarna. Pappan bygger garage om kvällarna nu så det är jag som sköter barnens nattningar. Han brukar ha lite svårt att komma till ro, 1-1½ timme har nattningarna tagit, men nu utan lunchvila så tar det betydligt kortare tid. Somnar kring 18-20 och sover till ca 06-08 någon gång.
Han rosslar och hostar, främst på morgonen, och har gjort så sen april, så nu ska vi åter till Barnkliniken för ny utredning.
Jag har ingen lust alls. Så förbannat trött på sjukhus.
Men ska nog skicka iväg en egenremiss till ÖronNäsaHals så de får kolla polyperna igen innan det blir att ge en massa mediciner.
Försöker verkligen få honom att minska på blöjanvändningen. . . Han sitter oftare och oftare på toa vid
. Men kissningen är svårare. Så nu har jag beställt hem den där pottingboken -Oh Crap-
@Madick och har ett gäng toalettträningsblöjor vad-de-nu-hette-igen att hämta ut vid posten.