Lite sen på bollen , men jjag har funderat lite över ditt inlägg, det satte igång tankar hos mig.
jag mår också skit, verkligen SKIT veckan innan mens. Idag och igår har varit riktigt skräp, mensen kommer kring den tionde.
Jag har skrivit upp länge nu när jag mår som sämst under en månad, och det har alltid varit veckan innan mens.
Jag visste inte att det fanns något som heter PMDS, så TACK för att du berättat om det. Nu ska jag googla och sen kanske ringa läkaren.
Hur kom ni fram till att du har PMDS?
Det var min man som uppmärksammade tiden då jag fick ångest, verkligen ångest (panikångestattacker, tankar ifrån jag vet inte vad) allt bara var svart. Och sen ångest över att ha ångest... men sen så fort mensen kom så poff. Borta. Kände mig helt galen.
Kontaktade min läkare och berättade om hur det var, och hon skrev ut citalopram att ta när besvären börjar.
Först var jag tveksam och tog inte först... jag ville hitta något annat alternativ. Jag provade andra naturläkemedel. Inget fungerade och när det började komma självmordstankar så åkte jag och löste ut dom. Och ångesten försvann. Och inga biverkningar.
Tar bara ca 3 dagar i månaden.
Så nu är allt "som vanligt... "
Men sedan graviditeten så är det mycket tydligare när det är ägglossning osv.