Som förbytt!

M

mightyblue

Hej!

Det här är ju egentligen inget problem, men jag har funderat på detta ett tag & inte kommit underfund med varför hon gör så.

Det är såhär, att när jag rider min egna häst är hon pigg & framåt, lätt för alla hälper, lydig & uppmärksam. Men när någon annan sätter sig upp på henne så bara dör hon! Hon går låååångsamt & är skiitseg & är som en helt annan häst! Har funderat på om det kan vara så att hon testar, men ändå är jag tveksam till det då det verkligen är som en annan häst. Så fort jag sitter upp är hon som sagt jäättepigg & framåt, men när någon annan sitter upp = död häst.

Varför? :p

Sv: Som förbytt!

Rider väl inte på samma sätt som dej... Du kanske kräver mer,än de nadra och då ser hon sin chans att sega?

Sv: Som förbytt!

Mycket möjligt, absolut! Men om jag bara sitter och skrittar på långa tyglar utan att kräva något ö h t så är hon ändå pigg & framåt. & när andra gör exakt likadant (skritt på lång tygel) dör hon som sagt. Men du tror ändå att det är det eller? :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 477
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar