SandraM

Trådstartare
Jag får nu börja smörja in min herre då solen börjar bli starkare och starkare. Men hur ska jag skydda honom runt ögonen?? Jag kan ju inte smörja där, och han vägrar ligga i skuggan då han är en riktig soldyrkare... Finns det några smarta sätt, han blir alltså solbränd rund ögonen. Han blir ill rosa och jätte snygg!! :P

Sv: Solskydd!

Jag får nu börja smörja in min herre då solen börjar bli starkare och starkare. Men hur ska jag skydda honom runt ögonen?? Jag kan ju inte smörja där, och han vägrar ligga i skuggan då han är en riktig soldyrkare... Finns det några smarta sätt, han blir alltså solbränd rund ögonen. Han blir ill rosa och jätte snygg!! :P

Visst kan du väl smörja runt ögonen om du är lite försiktig:) Jag har haft en svart shar-pei som jag alltid fick smörja in i pannan varje vår när solen var som starkast - hon fick brännblåsor annars !

Haha!! Jaa, det hade kanske vart något. Det hade kanske tagit bort skrämsel faktorn från honom (många här som tycker han ser läskig ut), eller så vill de ta kort för de tycker han ser lustig ut. Och hur lustig skulle han inte se ut i brillor!! :PHaha!!

De svåra med att smörja runt ögonen är ju att de är så små, hmm. Får se vad jag hittar på för lösning på det här!

Vad smörjer du med? Ett alternativ skulle kanske kunna vara spraysolskydd om han blundar när du sprayar

Jag använder solskydd för barn och det är med spray... vågar man spraya så? Har inte ens tänkt på det. Men det är värt att testa för han blir verkligen "bränd" runt ögonen.

Jag skulle nog hellre smörja - hunden lär ju blunda när du kommer runt ögonen, vilket gör att du lättare kan komma åt och dra handen över ögonlocken på så sätt:) Stryk ut ordentligt i din egna hand först och sedan stryk över huvudet på hunden. Bara se till att det är parfymfritt solskydd för barn.

Jag skyddade ganska nära ögonlocken på min när jag smorde in hela pannan och ner mellan ögonen och märkte aldrig några problem.

Prova att spraya ut lite solmedel i t ex en skruvkork. Doppa sen en topz eller liknande i det och smörj runt ögonen. Sitt ner och lär honom lägga huvudet i knäet så är det allra enklast.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 754
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 599
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka