Obegripligt!Tack, exakt min tanke. Jag har funderat genom hela tråden hur barn kan födas och överleva i dessa länder med sol, värme, smittor och allt vad det är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Obegripligt!Tack, exakt min tanke. Jag har funderat genom hela tråden hur barn kan födas och överleva i dessa länder med sol, värme, smittor och allt vad det är.
Jag har flugit flera gånger med flera spädbarn (och barn i alla åldrar) och inte en enda gång har ett barn stört på flyget. De större barnen har tittat på film (iPad eller liknande) och bebisarna har antingen sovit, ammats eller gnällt lite vid start och landning och sen blivit lugna och nöjda. Inga problem nån av flygningarna hittills.
För det första: barnet har ingen som helst glädje av semester. Flygresan kan bli jobbig för barnet, föräldrarna och övriga flygpassagerare.
Vistelsen på semesterorten kan - eller kan inte - bli trevlig för föräldrarna, beroende på hur barnet mår.
Ammande barn, som inte behöver äta den lokala maten, löper ändå relativt liten risk för bukinfektioner. Små barn har sämre reserver så det är sämre för små barn att få exempelvis magsjukan. De kan lätt bli intorkade.
Å andra sidan bör små barn förstås hållas undan från solgass. Så något långvarigt liggande på solig strand blir det ju inte.
Vad gäller vaccinationer: klokt av dem som framfört att man vill vänta in MMR-vaccinationen.
Men jag är ju rätt tråkig och inbillar mig att man skaffar barn för att man vill ha barn, och därmed också inser att livet kommer att ändra sig när man är småbarnsförälder.
Jag flyger inte för att det ska vara trevligt. Jag flyger för att komma dit jag ska.Jag har då blivit otroligt störd varje flyg med bebis på. Skriker till förbannelse. Inte ett enda flyg med bebis har varit trevligt.
Men två närvarande, avslappnade föräldrar är väl inte fel? Vilken fantastiskt glädjedödande inställning!
Jag flyger inte för att det ska vara trevligt. Jag flyger för att komma dit jag ska.
Bebisar och barn brukar sällan störa, däremot kan berusade vuxna vara lite påfrestande. Men det är ju inte unikt för just flyg.
...att tycka att man kan vänta med utlandsresandet tills barnet också har glädje av det?
Är det glädjedödande?
Betala mer och sätt dig i business class då.Om jag betalar 1500kr för mitt flyg så stör det mig väldigt då hela flyget blir förstört av en skrikande unge. .
Fast den skrikande ungen kanske är världens tystades unge i vanliga fall men råkade ha magknip just då.Aldrig någonsin haft en berusad på flyget. Vi kanske flyger med väldigt olika bolag.
Om jag betalar 1500kr för mitt flyg så stör det mig väldigt då hela flyget blir förstört av en skrikande unge. Finns inga hörlurar i världen som kan stänga det ute.
Betala mer och sätt dig i business class då.
Jag satt i lyxklass på ett charterplan en gång. Mängder av ungar i övriga kabinen, jag var inte störd alls.Det skriker i hela planet, gör ingen skillnad
Det låga priset antyder att vi flyger med samma typ av bolag. Men om man inte står ut med sina medresenärer slipper man ju flyga. Stanna hemma i lugn och ro, det är mitt tips.Aldrig någonsin haft en berusad på flyget. Vi kanske flyger med väldigt olika bolag.
Om jag betalar 1500kr för mitt flyg så stör det mig väldigt då hela flyget blir förstört av en skrikande unge. Finns inga hörlurar i världen som kan stänga det ute.
JA det är jobbigt att lyssna på barn som skriker, det tycker vi nog alla mer eller mindre. Men jag tycker det är orättvist att uttrycka sig i termer som att barnfamiljer inte borde ut och resa av den anledningen.
Det låga priset antyder att vi flyger med samma typ av bolag. Men om man inte står ut med sina medresenärer slipper man ju flyga. Stanna hemma i lugn och ro, det är mitt tips.
Precis. Om föräldrarna låter bli att flyga för att de själva inte vill riskera en massa bök är det väl en sak. Men att begära att de ska stanna hemma för att jag med min dyrbara och viktiga existens ska slippa barnskrik - det är bara egocentrerat och dumt.
"Det är jag det", detta självgoda jäkla uttryck ...Jag skulle tycka det var pinsamt och jobbigt att mitt barn skriker och uppenbarligen stör medpassagerarna. Men det är jag det
Inte ett lågt pris. Oslo till heathrow, 1tim 20 min. Reser med British Airways som enligt mig är ett av de finaste ''vanligt folk'' kan åka.
Jag ser inget fel i att bli störd av bebisar mer än av berusade vuxna. Samma gäller ju där, blir man störd stanna hemma. Men det är ju lika ohållbart som att föräldrar med bebisar ska stanna hemma.
@Donnatello Självklart ska man inte stanna hemma pga att man inte vill störa andra pga ett barn, men kanske kan man planera att inte åka 10h flyg och ist ett 2h. Man måste inte men det är väldigt fint att också bry sig om medpassagerare och kan man planera annorlunda tycker jag att man borde försöka.
Jag skulle tycka det var pinsamt och jobbigt att mitt barn skriker och uppenbarligen stör medpassagerarna. Men det är jag det
Självklart kan barn få magknip eller kanske bli rädda i flyget med allt ljud osv, också en anledning att ta ett kortare, typ mallorca ist för mexico