Italien är ett jättebra val att åka till tillsammans med barn. Italienare har generellt en väldigt go inställning till barn.Vi har valt Italien så det är hyfsat låg risk men den finns ju
Hade det varit frågan om en natt eller två så hade jag sagt att visst lämna honom hos mormor (under förutsättning att dom känner varandra väldigt väl) men en hel vecka är enligt mig i längsta laget när barnet bara är sex månader.
Det kanske känns nu som om dom är ganska gamla när dom är sex månader men dom är fortfarande väldigt små då.
Är presentkorten personliga? Annars kanske man kan sälja dom till någon? Eller har ni redan betalat resan.
Eller kan inte din mamma följa med så kan ni ha en massa egentid där medan din mamma passar lillen?
Jag brukar börja jobba när barnet är 7-8 månader och min man är hemma istället. Trots att vi alltid är hemma en månad tillsammans innan jag börjar jobba och min man tar över mer och mer av skötseln av barnet under den tiden så brukar den första veckan de är hemma själva på heltid bli lite jobbig.
Du gör givetvis som du tycker funkar bäst för er men min varmaste rekommendation är att inte lämna bort ett så litet barn en hel vecka.