Solsemester med spädbarn?

Förlåt att jag är tråkig, men det är vanligare att barn dör i nästan alla andra länder i världen jämfört med Sverige, Det är inte lätt att förstå att någon kan dö av magsjuka, för det gör vi inte här, men det är den största dödsorsaken bland barn i världen.

Med det sagt är det en jäkla skillnad att åka till Kanarie-öarna på hotell och poolsemester vs att lifta genom Indien. Jag tror de allra flesta barnfamiljer har det jättebra på sin semester och att alla kommer hem hela och hållna. Det värsta som kan hända är typ att det regnar hela tiden man är borta.
Jag tror nog att de flesta av oss är informerade om det där med dricksvatten och diarréer. De flesta semesterresor, vare sig med eller utan barn, brukar dock gå till något andra platser än de där det där är stora problem.

Moraliserandet i den här tråden tycks inte veta någon gräns!

Åh, de hopspekulerade exemplen för att bevisa en poäng - SÅ Buke! :D

Att världen inte kretsar kring en själv går åt båda hållen. Det gäller alltså även de som vill att familjer stannar hemma för att de själva ska slippa barnskrik på flyget.

Och att MEDVETET störa folks nattsömn på semestern? Get real.
Hade jag haft en skrikande kolikbebis hade jag åkt runt till olika platser med hen för att störa så många som möjligt! Med ett minimum av tur får hen än värre magknip av vattnet och skriker ännu högre och väcker änne fler. Alla barn är allas barn, allt barnskrik är allas barnskrik.

Absolut kan de har behov av semester men man måste faktiskt tänka på att det kan omgivningen också ha om man väljer att ha semester på ett hotell/boende där man bor nära inpå andra. Vet man att ens bebis vaknar varje natt och skriker några timmar så borde man inte bo så att man stör andra semesterfirare. Då får hyra ett hus eller bo i ett hotell där det finns lägenheter så att andra semesterfirare inte störs av att ens bebis vaknar och skriker några timmar varje natt. Man måste ju ta hänsyn till sin omgivning också. Grannen kan ju vara en ensamstående mamma som för första gången lyckats sparar ihop tillräckligt för att hon och hennes barn ska kunna åka på semester och så får de sin semester förstörd för att grannen medvetet åkt på semester med en bebis som de visste skriker några timmar varje natt. Eller så går grannen igenom en jobbig sjukdom och behöver verkligen sin sömn och vila? Man måste inse att världen inte kretsar runt en själv och ta hänsyn till omgivningen så gott det går inom rimliga gränser. Och att medvetet störa folks nattsömn på semestern tycker jag är hänsynslöst.

Det är skillnad på där man bor permanent. Någonstans måste man bo. Men, man måste inte åka på semester vid ett specifikt tillfälle. Vet man att ens bebis skriker flera timmar varje natt då kan man faktiskt anpassa sig efter det den lilla period i barnets liv det gäller och när bebisen inte längre skriker flera timmar varje natt, då kan man åka till det där hotellet där man bor nära andra.
Jag antar att du bara reser till hotell där barn inte är tillåtna? Så slipper du detta.

Min syster med familj har en son på 1.5 år. De reste till portugal när han var 6 månader och har sen varit l Grekland och nu är de i Thailand.
Har alltid gått jättebra. På planet sover och äter han och leker med något gosedjur eller sin favoritbil.
Och ja.. jag tror resorna är till glädje för honom. För han älskar att bada och leka i stranden och hatar kyla. Jag skypade med dem idag och han var överlycklig i sanden. Han satt i skuggan under ett parasoll och jag har aldrig sett honom så lycklig.

Senast ändrad:
Jag hatar också skrikande barn och det var skitjobbigt med barn som skrek hela vägen tikl Barcelona.
Men- lever man bland andra människor i ett samhälle får man acceptera att andra är störande ibland. Någon stinker rök eller svett eller parfym. Någon försöker ha en konversation med en fast man inte vill. Någon annan tar stor plats när den sitter.
Står man inte ut med det får man nog bo själv i en stuga i skogen

Mina föräldrar tillhörde kategorin "lifta runt Indien med spädbarn" detta på 50 talet, de var globetrotters o drog med oss barn mer eller mindre överallt.
En gång lämnade de mig på ett kloster på Kreta när jag var 4 år, då de skulle bestiga berget Ida. Annars var vi med mer eller mindre överallt, fanns inte charterflyg då, det var lokaltrafik som gällde. Tåg, båt, buss.

Absolut kan de har behov av semester men man måste faktiskt tänka på att det kan omgivningen också ha om man väljer att ha semester på ett hotell/boende där man bor nära inpå andra. Vet man att ens bebis vaknar varje natt och skriker några timmar så borde man inte bo så att man stör andra semesterfirare. Då får hyra ett hus eller bo i ett hotell där det finns lägenheter så att andra semesterfirare inte störs av att ens bebis vaknar och skriker några timmar varje natt. Man måste ju ta hänsyn till sin omgivning också. Grannen kan ju vara en ensamstående mamma som för första gången lyckats sparar ihop tillräckligt för att hon och hennes barn ska kunna åka på semester och så får de sin semester förstörd för att grannen medvetet åkt på semester med en bebis som de visste skriker några timmar varje natt. Eller så går grannen igenom en jobbig sjukdom och behöver verkligen sin sömn och vila? Man måste inse att världen inte kretsar runt en själv och ta hänsyn till omgivningen så gott det går inom rimliga gränser. Och att medvetet störa folks nattsömn på semestern tycker jag är hänsynslöst.

Det är skillnad på där man bor permanent. Någonstans måste man bo. Men, man måste inte åka på semester vid ett specifikt tillfälle. Vet man att ens bebis skriker flera timmar varje natt då kan man faktiskt anpassa sig efter det den lilla period i barnets liv det gäller och när bebisen inte längre skriker flera timmar varje natt, då kan man åka till det där hotellet där man bor nära andra.

Då tycker jag att alla som stör sina hotellgrannar genom att festa på rummet halva natten eller dräller in i alla dörrar på vägen tillbaka till sitt rum kan stanna hemma också.

Jag tror inte att många föräldrar behöver dig för att läxa upp dem. De tänker redan. Du behöver inte tala om det för dem.

Jag har väl aldrig försökt läxa upp nån, nu får du ge dig.

Jag har skrivit mina åsikter. Alltså, barn stör omgivningen, barn är säkert rädda på flyg, föräldrar tycker det är jobbigt om barna skriker. Är det då värt att åka 10h ist för 2h när allt är jobbigt för alla inblandade?

Men visst, vrid och vänd på vad jag skriver igen:banghead:

Då tycker jag att alla som stör sina hotellgrannar genom att festa på rummet halva natten eller dräller in i alla dörrar på vägen tillbaka till sitt rum kan stanna hemma också.

Verkligen. Det finns inte något mer ohyfsat än det. Det är ju tillochmed vuxna människor det kan man ju inte ens likna ett barn som skriker, barnet väljer väl inte att må dåligt just då.
Spela musik gör de ju ändå även när det vet att det stör ALLA.

Men det gör de ju i svergie också, så för min del kan de gärna åka iväg så jag får sova:wtf:

Jag antar att du bara reser till hotell där barn inte är tillåtna? Så slipper du detta.

Jag har varit på flera hotell som varit familjehotell. Ingen som jag stött på på nån av de hotellen har haft spädbarn som skrikit speciellt mycket, eller överhuvudtaget. Lite gnäll men då har de fått lite mat och och blivit nöjda och sovit sen. Uppenbarligen har jag inte stött på nån av de föräldrar som drar iväg med ett spädbarn som skriker sig genom nätterna. Jätteskönt att de flesta jag mött verkar bry sig om sin omgivning! Inget barn har stört överhuvudtaget på nåt av de familjehotell jag varit på. Varken stora eller små barn. Och där har varit mycket barn! I stort sett bara barnfamiljer med små barn. Visst har ljudvolymen varit hög vid poolen men inte mer än förväntat när ett gäng glada barn leker :-)

Fast ärligt talat orkar jag inte ta hänsyn till hela världen jämt och ständigt. Jag kan tycka att en del vuxna borde slappna av och ta hänsyn till barnen istället. Ska jag sitta hemma för att jag har barn?

Aldrig gå ut och äta, åka kollektivt, tåg, flyg mm för att VE OCH FASA barnet kan råka skrika?

Jag fattar inte hur det kan vara så enormt störande.
Råkar jag ut för skrikande barn brukar jag känna sympati med barn och förälder och en viss lättnad över att det inte är mitt barn.

Men du läser ju inte.

Tänk på barnet, dig själv, skit i omgivningen, fan vad ni hakar upp er. Är det värt stressen för barnet och föräldern?
Skriker barnet är det ju något som är fel, vilket 99% av alla barn gjort på mina flyg

Vill man ha den typen av semester tycker jag man ska välja hotell och resmål så att man hamnar bland likasinnade. Man ska ju inte välja ett lugnt spahotell och sen festa järnet på rummet hela natten.

Men du läser ju inte.

Tänk på barnet, dig själv, skit i omgivningen, fan vad ni hakar upp er. Är det värt stressen för barnet och föräldern?
Skriker barnet är det ju något som är fel, vilket 99% av alla barn gjort på mina flyg

Fast för mig som förälder spelar det ju ingen roll om barnet skriker på Ica i knävlinge eller på Teneriffa.
Men jag är ju hellre på Teneriffa.

Fast för mig som förälder spelar det ju ingen roll om barnet skriker på Ica i knävlinge eller på Teneriffa.
Men jag är ju hellre på Teneriffa.

Men då de flesta barn skriker och uttrycker att de inte tycker om flyg, obs flesta, är det då värt det för barnets skull?
Jag skulle skämmas lite om mitt barn skrek hela planet 10h och störde resten av personerna där. Men teneriffa eller mallorca är det ju inte långt.

Det jag dock sagt från början är ifall det är värt för barnet att vara rädd på ett plan, det låter ju högt, gungar osv det är obehagligt. Sen om det är värt det för föräldern att stressa detta och sitta och tänka på att barnet inte mår riktigt bra, känns press för att det stör medpassagerarna etc

Blir jag misstolkad med flit igen orkar jag inte förklara samma sak igen

Vill man ha den typen av semester tycker jag man ska välja hotell och resmål så att man hamnar bland likasinnade. Man ska ju inte välja ett lugnt spahotell och sen festa järnet på rummet hela natten.

Men det vet du väl, de vill väl inte heller ha någon som stör när de vill ha det tyst :angel:

Men då de flesta barn skriker och uttrycker att de inte tycker om flyg, obs flesta, är det då värt det för barnets skull?
Jag skulle skämmas lite om mitt barn skrek hela planet 10h och störde resten av personerna där. Men teneriffa eller mallorca är det ju inte långt.

Det jag dock sagt från början är ifall det är värt för barnet att vara rädd på ett plan, det låter ju högt, gungar osv det är obehagligt. Sen om det är värt det för föräldern att stressa detta och sitta och tänka på att barnet inte mår riktigt bra, känns press för att det stör medpassagerarna etc

Blir jag misstolkad med flit igen orkar jag inte förklara samma sak igen
Fast så mkt skriker inte barn på flyg tycker jag. Jag har varit med om en gång som var outhärdlig men alla andra gånger jag flygit har barn låtit en stund och sen lugnat sig.

Fast så mkt skriker inte barn på flyg tycker jag. Jag har varit med om en gång som var outhärdlig men alla andra gånger jag flygit har barn låtit en stund och sen lugnat sig.

Nu flyger inte jag långa sträckor utan lite över en timme. Jag bokar alltid plats längst bak för säkerhet plus att det det är riktigt obehagligt att ha folk bakom mig. Ofta sitter barn någonstans i mitten mot bak.
Eftersom mina flyg är så korta så är det nästan bara stigning sen landa. Så barnet har ingen chans att lugna sig :(

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om det är hormoner som spökar, men jag har börjat längta efter att få barn. Fler och fler av våra vänner får barn (minst...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
10 330
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar