SÖK PÅ NAMN ...?

Medelåldern är 33 år, jag är 27 så där är viss avvikelse. Martina heter jag, och det kanske kan förklara varför jag inte stötte på någon annan som hette martina förrän jag var 12 år gammal.

Tja. Medelåldern för mitt namn är 22. Jag är nästan 20 år äldre. När jag var liten var mitt namn således ett "tantnamn" och jag var länge den enda på min skola med namnet. Senare blev det plötsligt mer populärt och då var plötsligt mitt namn ett "bebisnamn". :meh: Jag ser det som så att mina föräldrar struntade i namntrender när de döpte mig, vilket jag tycker är kul. Däremot har jag aldrig riktigt gillat namnet i sig.

Medelåldern var 25 år. :D Det känns helt rimligt, när jag var liten var jag väldigt ensam om mitt förnamn men sen började det födas barn som fick mitt förnamn. :D

Medelåldern är 25 år. Jag blir 20 i år.
Jag är inte förvånad.
Mitt namn är i sig ovanligt (bara ca. 1 000 heter det), men samtliga andra jag känner till som heter samma sak, är 90-talister. Så det måste ha varit någon "modepeak" där några år :D

I hela Sverige finns det 7 521 stycken förutom mig som har samma förnamn, medelåldern för namnet är 47 och jag är 45, så det är ju ingen avvikelse att tala om.

För mina barn blir det:

Son 26 - medelålder för namn = 34 år
Dotter 23 - medelålder för namn = 53 år
Dotter 16 - medelålder för namn = 38 år

För barnbarnen

Pojke 3 år - medelålder för namn = 62 år
Pojke 1½ år - medelålder för namn = 26 år (14 år för flickor)
Pojke född i år - medelålder för namn = 40 år

För de med mitt förnamn är medelåldern 37 år och jag fyller 34 år i höst, så där var skillnaden inte så stor. Dottern är bara drygt två år men medelåldern på bärare av hennes namn är 65 år. Maken är lika gammal som jag men medelåldern för folk med hans namn är 22 år.

Medelåldern var 60 år, jag är 33 så inte så nära. Dock bara 122 personer som heter det. Lite förvånad över att det finns en man med mitt namn dessutom. Folk som inte har hört mitt namn tidigare har ju dock haft svårt att gissa om det är ett kvinnligt eller manligt namn.

Medelåldern för mitt namn är 30 år, jag fyller 28 i år så det stämmer ju ganska bra. Var ordentligt på modet i min generation, vi var två i klassen med det namnet och fanns även en i min ridgrupp.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 730
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag är en tjej, 36 år, som är gift och bor i hus men min man och en hund. Jag har haft ett långt förhållande tidigare och däremellan...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
18 739
Senast: rutans
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama