Soffa Ektorp

Sv: Soffa Ektorp

brukar vara rätt ofta som sömmarna ser förjävliga ut på ektorpklädseln, tro mig, jag vet. jag jobbar med möbelfanskapen, men får du en schysst klädsel så kommer den hålla i många år. och om den inte gör det så är det ju inte direkt skitdyrt att köpa en ny :)
 
Sv: Soffa Ektorp

okej... men om sömmarna inte är ok, så känns det som läge för reklamation istället för att bara köpa en ny!?
 
Sv: Soffa Ektorp

brukar vara rätt ofta som sömmarna ser förjävliga ut på ektorpklädseln, tro mig, jag vet. jag jobbar med möbelfanskapen, men får du en schysst klädsel så kommer den hålla i många år. och om den inte gör det så är det ju inte direkt skitdyrt att köpa en ny :)

menar du på originalklädslarna eller på dem som säljs på bemz.com, förresten?
 
Sv: Soffa Ektorp

Vi har en ektorp hos föräldrarna, tycker den är skön, gott o ligga i den om man har lite kuddar, men sådär extremskön tycker jag inte att den är. dessutom blir den som någon annan sa snabbt nersutten...
 
Sv: Soffa Ektorp

Vi har en ektorp hos föräldrarna, tycker den är skön, gott o ligga i den om man har lite kuddar, men sådär extremskön tycker jag inte att den är. dessutom blir den som någon annan sa snabbt nersutten...


Vet inte om jag håller med. Eller ja, det beror väl på vad man menar. Min ser fortfarande bra ut, trots typ 4 h i den varje dag. Om man byter kuddar, vänder på dom osv så är det inga problem tycker jag. Kanske om man är jättetung, men annars... Nä. Sen att kvaliteten inte är lika bra som en dyrare soffare är ju ganska självklar.

Min soffa efter 1 år och väldigt välanvänd. Dock är klädseln nytvättad här.
19656850.jpg
 
Sv: Soffa Ektorp

Vi hade en ektorp när vi flyttade ihop för 15 år sen. :o Den var jätte-jättejätteskön.

Provade dock aldrig att tvätta klädseln (grön-röd och gulrutig som var poppis på 80-talet - såg inte så skitigt ut). Lättsåld var den också!
 
Sv: Soffa Ektorp

Alla soffor blir ganska snabbt nersuttna, spec sådana med fjädrar i - MEN man kan fluffa till dem lätt.

Vi har en dyrare soffa av Howardmodell nu, den blir lika nersutten som Ektorp blev. Däremellan hade vi soffa från Mio utan fjäderstoppning, den gick däremot inte att fluffa till. DÄR kan man prata nersutten.
 
Sv: Soffa Ektorp

Vi har en och jag älskar den! Köpte den med en ljusgrön klädsel och köpte till den röda manchesterklädseln för ett år sedan (på den har det tvärr blivit ett hål i en söm, men det ska lagas någon dag...). Det har kommit nya klädslar till Ektorp nu i dagarna. Så nu önskar jag mig en snygg mörkbrun klädsel!

Har förresten tvättat båda klädslarna flera gånger och förvisso blir de lite skrynkliga först, men det slätar ut sig rätt snabbt.
 
Sv: Soffa Ektorp

Finns den i mörkbrunt? (på ikea alltså, inte på bemz.com för det var dyrt med 2000 för klädsel, tyckte jag) det har jag isåfall missat!
 
Sv: Soffa Ektorp

Har förresten tvättat båda klädslarna flera gånger och förvisso blir de lite skrynkliga först, men det slätar ut sig rätt snabbt.

Ska man ta på tyget direkt när det kommer ur maskinen som på vissa andra soffor, eller ska det torka först?

Jag har tusen frågor ;)
 
Sv: Soffa Ektorp

våran har vi haft sen i somras, i "mitt" hörn, dvs hörnet som använts mest eftersom det mest är jag som bott hemma under tiden, så ser den väldigt välanvänd ut. Främst är det ryggkudden som blivit ful o det hjälper inte att fluffa till den, har tappat formen helt. Byta kuddar kan man väl göra, men inte när soffan inte ens är ett år gammal! :eek:
 
Sv: Soffa Ektorp

Inte byta ut kuddarna, men kasta om dom man har. Skifta om dom då och då så slitaget inte blir på samma ställe hela tiden. Eller så har du fått ett dåligt exemplar. Eller jag ett bra :D
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 359
Senast: Kakis
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
843
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp