Men är det dina vänner eller din ledsagare som går ut och röker? Är det vänner så är de inte anställda eller ansvariga för att du ska ha det bra. Det är helt upp till dig att tillgodose de behov du har. Kan du inte vara ensam så ta med en vän som inte röker eller följ med. Hade en av mina vänner varit sur för att jag går ut och tar ett bloss tillsammans med resterande rökare oavsett antal hade jag sett den vännen som en enorm last och inte alls varit sugen på att fortsätta det umgänget. Rör det sig om att jag som ickerökare inte är välkommen ut att sällskapa för att de ska prata hemlisar hade jag inte heller velat fortsätta umgänget.Det vet jag och det är bra att de går ut och röker om de nu känner att de behöver göra det, men det är oansvarligt att inte bry sig om den som blir lämnad ensam kvar.
Very Lazy Pethead
Det du har gjort i tråden här är att placera ett problem som jag skulle gissa faktiskt är ditt på en egentligen oskyldig grupp människor. I det här fallet är gruppen "rökare" och det är en väldigt stor grupp människor.