Socialt - jo men visst!

Men det är väl ganska uppenbart att Skorpion76 ser annorlunda än majoriteten på frågan?

Jag tänker mig att det @mackan menar är att ställer man en fråga, så får man acceptera att andra har andra åsikter och upplevelser än en själv och att övriga medlemmar ska inte behöva anpassa sin åsikt till något den inte är eller för den delen avstå helt från att svara, så ts bara får medhåll för att det ska passa pga diagnos/er som de flesta faktiskt inte har nån aning om och personligen kan jag tycka att när man som vuxen startar trådar på ett öppet och vanligt diskussionsforum, så kan man inte förvänta sig specialbemötande och medhåll i alla dessa trådar och i sina åsikter som för det mesta är väldigt långt från vad alla andra anser/tycker i ämnet, baserat på att man har diagnos/er.

Jag kan ha fel, men så uppfattar jag det i af.

En sak som jag inte fattar är att om detta hände för nästan 25 år sedan så fick man röka inomhus på fik och restauranger. Rökförbud inomhus tillhörde undantagen. Därför undrar jag varför n inte gick till ett ställe där man fick röka inomhus istället? På det sättet skulle problemet varit löst. Jag var storrökare på den tiden och det var väldigt sällan som jag inte fick röka inomhus.

Det verkar ju som om det handlade om en händelse i en skola.
I skolor lär det inte ha varit tillåtet med rökning inomhus på den tiden heller.
Jag är fåtalet år äldre än TS (om 76 syftar på födelseåret, vilket jag tror).
På min tid fick det inte rökas inne i skolan på de skolor där jag gått, men fanns rökruta.

I skolor lär det inte ha varit tillåtet med rökning inomhus på den tiden heller.
På min tid fick det inte rökas inne i skolan men fanns rökruta.

Jag är född strax före också och "om plats fanns" så var det rökrum, annars rökruta. På vissa skolor var det båda.

På min tid fick det inte rökas inne i skolan på de skolor där jag gått, men fanns rökruta.

Jodå. Det var fullt tillåtet. Det fanns ju rökrum inomhus för just rökare. Jag tog studenten -91 och då fanns det rökrum i skolan. När den togs bort vet jag av förklarliga skäl inte.

Det är riktigt bra att de tänker på det där med passiv rökning och gåår ut och röker av den anledningen, men sedan blir det lite trist när precis alla försvinner ut bara för att ta sig ett bloss och snacka - utom jag.
Very Lazy Pethead
Men för Guds skull, låt folk röka! O_o

Ska tillägga att jag inte röker själv, har aldrig gjort och kommer aldrig göra men jag har absolut inga synpunkter på att folk röker.
Så länge det inte sker i mitt hem, förståtts. Där är det inte tillåtet.

Jag känner inte till TS eller vad som kan tänkas ligga bakom hennes motiv till att start tråden. Men tydligen var det något som behövdes diskuteras. Jag är själv rökare och springer ut och tar en cigg när jag vill. Dock är jag oftast ensam och visst uppskattar jag sällskap när jag får det!

Till dig TS:

*Du verkar egentligen inte ha problem med att människor går ut och röker, eller? Det verkar handla om att bli mobbad. Det är hemskt på alla sätt och vis och du skulle kanske må bättre om du fick möjlighet att hantera de olika sätt som att ha blivit mobbat har påverkat dig!

*Om detta med din ledsagare och dåliga klasskompisar hände för så länge sedan, tror du inte att du borde ha släppt din känsla av att vara bitter? Bara lite...

*Ja, det kan vara jobbigt för vissa att bli lämnad ensam i 5-15, men vi alla blir det ibland. Du får lov att lära dig sätt att hantera det.

*MÅNGA i denna tråd har inte hållit med om att bli lämnad ensam är detsamma som att bli utstött eller mobbad. Hur tänker du kring dessa människors erfarenheter? Det verkar som om de inte får samma tyngd i din värld? Jag tror att du måste ta andras erfarenheter på allvar, ta in att andra inte upplever liknande situationer på samma sätt som du gör. Utnyttja detta forum som en källa till styrka, även om vi alla inte håller med dig.

Jag vill dig så väl!

Jodå. Det var fullt tillåtet. Det fanns ju rökrum inomhus för just rökare. Jag tog studenten -91 och då fanns det rökrum i skolan. När den togs bort vet jag av förklarliga skäl inte.

*Host* O jag är åtskilliga år äldre, jag tog studenten -74 så nog var det tillåtet allt.

Jag tror att en del av problemet är att frågeställningen TS för fram är lite felformulerad. Om hon istället kanske börjat med att skriva att hon tidigare känt sig mobbad och utfryst, beskrivit situationen, och frågat hur man går vidare efter vad som uppenbarligen är ett, fortfarande, jobbigt trauma för TS då skulle tråden utvecklats på ett helt annat sätt.

Buke har mycket erfarenhet empati och klokhet och skulle säkert kunna komma med konkreta förslag, stöd och värme hur TS bäst kan bearbeta och gå vidare även om ingen (några?) här är proffs inom området.

TS- i all välmening; du måste jobba lite med dig själv här, annars riskerar du att detta blir en självuppfyllande profetia. Du verkar ha enormt höga krav på dina medmänniskor, att de hela tiden måste tänka på dig och dina behov och helst också läsa dina tankar. Detta riskerar att göra dig till en energitjuv. Många människor har nog med sig själva och har inte orken att vara så hänsynsfulla och då blir det kanske så att man mer eller mindre medvetet tar pauser från umgänget.

Jag är en sådan som inte gärna lägger mycket energi på relationer, och om du då jämt misstänkte att jag snackade skit så hade jag nog sagt tack och hej för länge sedan. Tyvärr.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 110
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 489
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 472
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i somras skrev jag ett inlägg där jag undrade vad jag skulle göra med min ridning. Jag kände mig lite dyster inför höstterminen...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama